Sunday, April 10, 2011

bandung

salam....



angin bandung dah hlang seminggu yg lalu tapi maleh nyer nak tulis ntry ni...huhuhu..

aku pegi bandung 02/04 ari tu..dah la tak kol mak n bagitau..hohoho.happy tapi riso n rindu sgt pada mak coz tak inform dia dulu nak berjimba...

pegi berdua jer ngan melor..flt kol 12 tgh hari.disebabkan check in lambat makanya seat yg kami book dah dibagi kepada pax lain.jadinya tak dapat la duduk sbelah dgn melor..takperla..salah kami coz check in last minute.huhuhu...

before pi bandung aku survey gak kat bandung..kebetulan banyak member aku yg baru jerk balik dr bandung n bagi tips memacam.dan kebetulan cik wanikeni pernah tunjuk satu blog ni pada aku..so banyak tips yg aku dpt ms aku jengah blog ini... burnqis (boleh jengah disitu yerk)..tq yer che qis...

waktu dibandung lewat sejam dr waktu kita.so kami sampai kol 1 waktu bandung.namun disebabkan sistem imegresen yg lambat jadi lamala kami tersadai kat situ.lepas cop pasport kastam akan check beg pulak.nasib baik beg kami ok(yerla beg jer besar tapi kosong)..hehehe...sib baik mag ada pesan awal2 ngan aku coz her friend kene check 100% lol..

settle urusan beg, pak gunawan dah tunggu. kami deal dr kl lagi coz rasa mcm rugi jer amik teksi..3 hari dpt price rp900,000 lebih kurang rm315.byk tempat dia bawak kami.lagipun senang sewa keta ni coz depa akan assist kita sewaktu disana.tapi kalau dah selalu pegi takperla kan..kami ni org baru so kena la survey mcm2 dulu..hehehe

sampai jer kami minta bawa ke hotel dulu.letak barang walaupun pak gunawan ckp lambat pun takper coz dia dak booking..hmmm

memula melor suh booking hotel cihampelas tapi penuh la pulak. so depa suggest pi hotel unik...unik pun unik la.bilik besar,bilik air pun besar cuma bak kata che qis, no lif..huhuhu...takperla.

settle urusan hotel, sembahyang zuhur kejap terus pegi FOS kat Jln Dago...gila2 kat sini..mcm2 ada tapi tak shopping pun.shopping mata jerk.tapi satu benda yg aku sgt suka kat bandung ni adalah persekitaran dia yg tenang, bersih dah nyaman sungguh. orgnya pun agak soft walaupun masa menjual. memang ramai penjual jalanan tapi depa tak agresif sgt.tak mcm masa aku ke Medan. pengemis ramai sampai ada yg seluk kocek suar melor nak amik duit...perghhh takut sei. that why lambat jer aku nak agree ms melor ajak pi bandung..

lepas ke Fos kami ke Jln Riau..pegi The summit. kat sini aku suka coz baju dia cantik2. depan The Summit ada toko tas(kedaibeg)..aku masuk jer tak beli pun..huhuhu...

mlm sket terus pegi cr pizza. bak kata che qis, pizza dia memang superb.tapi org ramai giler.kena beratur n tunggu turn..walaupun ramai tapi service dia tip top.tak derla kena tunggu lama giler kan..sgt puas hati.

ajak gak pak gunawan tu mkn tapi dia tak mau.so kami tapaukan ajer dia..alhamdulillah masih tak beli apa2 lagi untuk hari yg pertama.terus balik hotel untuk tidor time...muahaha


2nd day-pasar baru/rumah mode/jln riau again



second day pepagi lepas sarapan aku pi kartika sari jap.sajer tengok2.ekceli hotel ni sebelah jer ngan kartika sari.melor ckp mlm td ms sampai hotel dia tgk security yg juai lepas kedai dia tutup.hohoho

sebelum jam 9 dah sampai pasar baru...melor mula dah pening nak boli apa..hahaha

masa luch pegi jer tinggkat atas sekali area food court dia..masih termakan dek gambor diblog che qis, maka dengan berlagaknyer aku pun orderla air tu...avolkat(avocado+coklat), menu ikan gurame goreng..memang sedap la menu tu cumanyer air yg aku order tu tak kena ngan tekak org kampung aku ni..hahaha..sia2 jer kena gelak dek melor.
inilah rupa paras ikan gurame...sedap sunggoh..sayur tu melor ckp sedap.padahal dia tak tau itu daun betik.hahaha
lepas mkn n habis shopping terus kerumah mode..agak moden rumah ni itu pasai dipanggil rumah mode kot..hohoho...


settle menjamu mata dirumah mode kami pi la ke spa yg dah pak gunawan tolong bookingkan..senang jer ngan pak gunawan ni..cakap jer. bila kita kata yes terus dia tolong book..disebabkan aku tgh bulan penuh so melor jer buat massage..aku just buat facial jerk.


last place of the day kami pegi bli ke jln riau coz ada baju yg aku n melor dah berkenan tapi tak beli ms first day sampai.so lepas dpt apa yg kami nak, aku pun dah tak larat terus balik hotel jer. before tu beli la eskrem durian ni.aku mintak melor belikan ms first day lagi tapi mamat ni mcm2 dia bagi alasan..hehehe..lastly tak habis pun coz tekak aku tak leh terima plak. yg kanan tula pak gunawan..

3rd day - pasar baru/toko 3

ekceli last day kami plan nak ke tangkuban perahu, tapi lastly ada benda yg aku kena pergi balik ke pasar baru..uwaaaaaaaaaa..end up pak gunawan ckp kalau nak pegi gak ke tangkuban perahu memang tak sebab pegi airport..hmmmm jadinyer kamipun merayap di pasar baru lagi..hahaha..then pegi ke toko 3 n bagi aku toko 3 lagi best..huhuhu


alhamdulillah dpt gak explore bandung walaupun bukan explore the city tapi shopping area ajer.hampes...takper next time aku pegi lagi n make sure will go to tangkuban perahu n strawberry park dia.


p/s:kertas pertukaran matawang yg aku bawak sampai lunyai...hahaha

pps:kalau mau detail maklumat transport boleh pegi jer kat che qisnyer blog..aku da link kat atas tu...sgt detail info yg diberi oleh che qis n husbnyer yg mcm zed zaidi tu..hohoho....




lots of luv

kekodokbulat