Saturday, March 16, 2013

MH001-A380

assalamualaikum...

happy giler nak balik kl..ke happy nak naik kapal besaq..hohoho
terminal 4 heathrow london..aku suka weather di london sebab tak terlalu sejuk..
tapi beria pakai baju bulu-bulu..hahaha..dah tu, jaket tu jer yg aku pgg..so pakai jerla
kang tak pakai jaket, mcm pelik plak kekebalannya.


alhamdulillah..semua selamat.urusan check in berjalan lancar..lepas imegresen, kitorang melepak jer tengok gmbar, gelak2, mengumpat-ngumpat dengan melor jer..hahaha..yang lain main game..hahaha.


ambik gmbr jer la yang..nak beli tak mampu 







seronok tak terhingga dpt naik A380. iyer mungkin orang lain rasa mcm biasa jer tapi bagi aku sangat2 luar biasa..terasa sangat perbezaan dengan kapal jenis lain..sangat2 selesa walaupun economy class.
paling best aerobridge depa berpusing-pusing..wohoho..maklumla, lain negara, lain sistem dan kecanggihan mereka kan..walaupun nama yang sama.
seat aku adalah 44k. aku membayangkan 44 itu adalah belakang sekali..hahaha.rupanya 3 dari depan...depan sket first class..hebatnya kalau mereka yang duduk di kelas pertama kan?dah la selesa, banyak lampu2 plak tu..hahaha..

touch screen dan besar..puas hati aku tengok edward..khatam la semua episod..hahah..banyak entertaiment dlm flight A380 ni...sure tak bodan..lagipun benda baru kan..mesti la best.

sebelah jer dgn galley..nak minum/makan snack ka apa, mintak jer..crew tu dah pesan kat kitorang..hahaha
 muka budak terlebih gula
 ok masa nak take off, kita akan boleh lihat kapal ni semasa mula ditolak, bergerak dan take off.serta dlm 15 pertama semasa diudara(lebih kurang la)....so aku yg memang jakun ni rasa mcm nak peluk-peluk jer kapal ni..hahaha..over kan?masa take off, biasanya aku akan pegang tangan melor..ini tak aku boleh tertido...tau2 jer dah kat atas...waaaaaaaaa ruginya..itu pun tau sebab nampak kat screen...sampai tak terasa tu..hahaha

first meal on board..sedap..tekak aku ni kalau kayu celup coklat  pun sedap
tapi betol..memang sodap..

second meal nasi lemak sambal udang..lagi la sedap kan...lepas makan, tido dan makan lagi akhirnya sampai klia jam 620 petang...

yang aku tahu kapal baru ni memang superb..wohoho..best gilak..

itu jerla perjalanan cuti aku dan melor kul-paris-london-kul..alhamdulillah..ada rezeki pasti dtg lagi keparis sebab aku nak pegi disneyland..hahaha....ada ka patut tak masuk disneyland..pelik kan..aku pun pelik..mcm hei kenapa aku tak pegi sana..kenapa..kenapa..kenapa..

ok bye

lots of luv
et