Friday, November 22, 2013

misi jakarta with love

assalamualaikum..
pelik tak gmbr publish dulu..hahaha..gasaklaaaa kan..ok..misi.ejakarta kali ni sgt besar..menyatukan dua hati...cinta dua benua...jakarta mari..hahaha.
mulanya aku ngan melor nak pg ptg jumaat. tp tb2 adekmelor ckp ada hantaran. angah (adek melor) ada buatkan hntrn untuk adek bongsu tp dah alang2 kami tambah lg 2. so bergegaslah aku mncari bhn untuk 5 dlg..nilah semua antran yg aku buat..yer guna blang kaca hokey aku angkut dr nilai..perghhh hakak ipau pun x nak kalahngan org jakarta..dah kate ada hntaran kan....sekali adikmelor wasap angah pun buat based dia..lantakkan dr 5 antaran jadi 7..aku tak bawak 1 based aku coz kang tak guna pun...sayang aku lupa snap gmbr brg2 smua...siap kotak bagai..perghh semangat bhaiii
flight agak delayed..sampai sana lewat sikit je..takpe jer lgpun jakarta asyik hujannn je kan..smpai sana adek melor n bkl berasku dtg jemput...mak n pakmentua ku dukkat depart atas sana coz takut tgg lm...masuk keeta je mak mentua aku sedih....hahaha rupanya teringat cucu dia.kebetulan akim demam..baru sehari ni...ada lg 3 hari nak tempuh mak..hahaha..
sebenarnye dia penat kot..gila x penat jakarta sangat2 jammed..kematu vuntot haku...haishhh hilang seksi..mlm first oder dominos sajeee

kami stay kat sudirman park..itu kolam mandi tu besaq ok tp aku x pi turun pun...abah pun sama.x dpt nakguna bikini i..(verangan bikini..tau2 bantuan sampai coz org ingat dugong terlepas)...hohoho
pagi tubeli sarapan kat bwh je..tgh hari sket lps jumaat kami pi mkn kat kedai nasi padang sederhana..sedap gile rendang paru dia..n seronok gile tgkbapak mentua aku mkn kat sini..ada ayamgoreng dia..sedaphooooiiii
 

x lama awek adek ipar aku mai...kami pi beli buah n macaroon coz macaroon aku x cukup..tp mcmbiasa jammed...then pg umah adek ipar aku tu coz nak amek sireh..sekali dtg sirehnye di bagi dlm bekas..aku pelik gak tpbaguslaaa senang sket keje aku..lipat2 msuk bekas...blik apartment naik cab aje..cuak gak aku mn tau kn byar mhal2 kan.bukn apa klu sangkut jammed mau nangis aku membyr..mihmihmih
*yg mcm piramid bwh tu adlh kawsn perkuburan yer..dah kata pelancong..kuburan pun mau di tangkap gmbarnye...
ni ms kat grand indonesia rasanyer..perhhhh mau masuk parking ajer depa check keta takut ada bhnletupn katanyer..belum masuk shopping complex lagi..
so mlm tu lepas blik n tapau kepc aku pun ketiduran..sedaplaa tido coz sejuk..lg sedap klu ada selimut tebal kan..huhuhu.sejuk bhaiiiii
so pagi br kelam kabut aku buat antaran..amacam ok tak antaran aku..huhuhu..
yg buat aku smgt nak buat hntran gak sebab kwn dia ikut..ramai gak..alhmdulilkah..best woo..sporting plak tu pkai bj melayu siap sampin beb...budaya melayu adat malaysia..lagipun ini adek bongsu melor..time ni gakla kuarkan bakat  terendam aku..dah jodoh dpt org jauh gagah jugakla aku bwk balang kaca walaupun lari sket dr antaran angah..tapi pedulik hapa kannnnn..janji best..hahaha tapi x nmpk sgt pun beza color tu...
lepas selesai apalagi mkn laaa. adoi mn plak gmbr adek ipar aku ni...terhilang pulak....ke sabotaj ni..muahaha..takper nantilaa ku bubuh balik...wohoiii ptg tu omak dia msk byk..ns padang, siomai , ntah apa lagi satu aku lupa..dia mcm bakso tp apa ye nama dia..semuanyerr marbelesssssssssssssss..yg pnting dpt bekalan daging kikil..hohoho.sedappp..habis bracess akuu 
ehh lupa plak..pihak pompuan pun ada bg blsan tp cara org indonesia ni dorg guna kotak jer..kotak keras cantek la dah siap hias..(kek lapis hntaran depa bagi sedap woo)

dah blik apartment siap2 ktrg pg ambasador..jln2 buat cermin mato  aku..murah je beb..rp350,000 je...satu jam siap..tp x smpi pun satu jam...
blik ambasador kami naik teksi vellfire beb..merasa hooo..well i kan org kmpung..haruslah jakun.hahaha..tp smp apartment ktrg x blik terus..tp g mkn lg sekali nasi padang..hahaha..semangat ben..sedap...
akhirnya selesai misi jakarta with love kami..ehh pa pesal muka ko mcm putih je.mcm homel je...suka ye nak dpt adek ipar obersea..huhuhu..moga semuanya berjln lncar..untuk hadek ipar aku cepat2 kumpui duwet kawen..kahkahkah..nanti hntaran kawen kita letak ayaq terjun yer..hahaha..ayaq terjun ka ayaq mataaaa.kahkahkah...