Saturday, February 23, 2019

Tanggungjawab

Assalam..

Tanggungjawab..satu perkataan yg pnjg dan bagi aku berat..tanggungjawab bukan benda mudah..mcm2 tapi hr ni nak luah psl tanggungjawab bila berumahtangga...
Bila dah kawin, tanggungjawab bukan hanya isteri saja patut pikul terutama bila hal melibatkan kerja2 rumah.
Aku suka lihat bapak mertua aku. Dia akan mop lantai sampai berkilat ok..sapu sampah, basuh baju walau guna washing machine serta sidai sekali.. well lelaki nampak gagah bila mereka sidai baju kan..hahaha tapi jgnla pakai boxer pula..

Abg aku dan atam pun sama..mereka willing to do for their happy family..happy wife will be happy family...

Sometime buat kerja yg simple2 pun dah happykan wife kan!!!!

Buang sampah...sebab isteri dah tlg masak..
Mop lantai sebab isteri dah tlg kemas..
Benda2 simple yg tak perlu kita beritahu tp perlu sedar diri. 
Kdg pinggan sebiji pun tak lalu nak angkat kan...bagaimana layanan yg mereka mahu agaknya...

Aku melihat dr segi yg kdg2 aku tak paham..
Malas tahap apakah begini..

Bukan psl melor pun..adeh

p/s : plastik sampah habis, tau2 ada sisa makanan dlm plastik isi bekas2 yg bersih utk aku buat bekal...oh em geeeee..sedih gilessss..i is penat ok....nak cuci semula..hatiku terluka