Sunday, October 27, 2019

deepavali

ish..seronok pula boleh update gambaq ni.jakunla saya pun..hahaha
ni nak bgtau la...awatla depa yg warganegara malaysia berbangsa india buat lagu ni....alhamdulillah surau umah aku ni aktif. ramai mai solat jemaah. walaupun betoi2 masuk ke golf resort. drebar2 dato' pun mmg berenti situ solat...tahun ni yg agak aneh...nmpk sgt pelik tu..allahuakbar...

apa kena mengena dgn gambar....alah bg la peluang kat owner yg jakun ni..kahkahkah..hujan2 ni konon nak baut oden,dr kelmarin aku cr perencah asam pedas tak jumpa2. yg ada tomyam je..last2 ku buat sup udah..mkn sorg2. melor keje.huhu



berbalik kepada kes deepavali td, kes mercun la..apa lagi..kalau nak main mercun pun hormat agama lain. kami hormat agama hangpa..ni tepat 1859, pompangpompang meletup. sama naik dgn kuat azan dia. duk bunyi dlm 5 min lagu tu depa stop...stop tau.bukan stop kejap..mmg takde bunyi lgsg....kemudian elok jam 2009, depa main lagi mercun...sama timing lagi kuat azan..kemain meriah..allahuakbar..sedihnyaaaa...aku tak sangka taman aku jd begini..dulu aman sgt. tak pernah jd isu perkauman begini..cina,india melayu kami satu hati. hormat sesama kami...
moga kita smua hidup aman dan moga Allah lindungi kami semua

done
et membebel