Thursday, June 5, 2014

wedding at jakarta-part 2

assalamualaikum...

sambung lagi majlis perkahwinan adik ipau aku..m
so jumaat bangun pagi lepas sarapa kami pun duduk la tgk hantaran mereka..
ini semua digubah oleh pihak perempuan..
mak dia nak buat kerana memikirkan kami jauh dr seberang kan..susah nanti..bagus jugak.tapi mak mentua aku nak jugak buatkan sirih junjung utk anak bongsu dia..maklumlaaa ini yg terakhir kan...
so aku bawak jugaklaaaa barang dr nilai..
me kasih la wanikeni coz sireh dia byk membantu..hahaha..sireh jakarta ada tapi jenis sireh india tu..warna tak cun..
tapi sama gak.mkami gubah awal sgt..
miscomunication gitu..
ingat kan petang upanya malam...
sian mak mentua den...habis layu daunnya..maafla mak.aku pun buat dgn bahan tak berapa nak cukup.siap tgn mak kena glue gun yg panas tu..sian dia..demi anak bongsu katanye....huhuu..rasa bersalah gila aku kat dia...im sorry mother in law....

so inilah barang2 hantaran mereka....dorang buh dlm box je.
senang kan..cantik oun cantik.


so ini barang kemas utk batalkan air smyg,
duit hantaran, sireh junjunh dan bunga telor.
menggagau wei cari bunga segar..lastly tak jumpa then guna la jugk bunga pelastik tuuuu

kain n sonket yg bawah tu barang dalaman...iyeee barang dalaman leee termasuk towel..

sarung bantal dan cadar, comfoter dan set mandian

kasut/handbeg/jam dgn yg bawah telekung n alquran

handbeg dan kasut lagiiii

so petang sket lepas sembahyang jumaat aku n melor pi turun mall tu..nak pi cari makanan...
jumpa mangga ni..nama dia mangga manalagi...hahaha comel je
harum manis pun ada wooo kat sana..

sibuk boboi amik gmbr dgn set ramadhan ni..well indon as always semangat mereka..

so kami balik apattment...pegi aku ngan boboi je...so aku masak nasi, beli lauk kat kedai padang, ku masak sup adabi 4 tin wei dan sardin...perghhhh sedap weh makan..abah aku makan siap hirup sup..dia mmg suka sup tu..hahaha
aku mmg bungkus beras dr kl 3 pot..aku bawak 4 bgkus...cukup alhamdlilh..
so lepas mkn,smbhyg maghrib n besiap nak  pi hantar semua hantaran ni...
iyeeee hantaran hantar sebelum nikah..ada majlis sket la macam nak serah bantaran sekali serah pengantin..
petang tu dirumah pengantin ada buat majlis pengajian katanye..mcm khatam quran la kat sini.
so kami pegi naik 3 teksi coz kwn pengantin ada jugak..nasib ada mereka..
boleh bawak barang..
so kami pun pegilaaaa...sekali sesat dowh..
pemandu teksi kitrg plak berlagak mcm pandai n jalan dulu..belum lagi marah2 kata lama tunggu..
dah la jalan jammed..urghhhhhh
pengantin plak boleh telupa jln umah..hahaha..gabra punya pasal..lagipun malam..lastly kami masih tepisah n aku insist suh dia ikut je jln yg aku dah ingat...elok masuk simpang nampak teksi yg lain..hurghhh lega wei..dan betoi la coz aku mmg ingat tembok umah mak dia....
senang sgt nak ingat..(cewah berlagak pulak)
so sampai umah mereka, takde pun khemah mcm kita...eh lupa..umah mereka besar...hahaha..tapi ada la microphone...
ms nak.masuk tu ada la tabur beras kunyit jugak...
dah masuk ada la pelamin kecil mcm ni..guna songket je.ku rasa songket ni dr pontianak kot..mereka kuat lagi dgn adat mereka..
so kami pun ambil tmpat utk berbincang...

prngantin masih nervous...tapi pengantin pompuan tak boleh turun...larangan keras sebab maknyeeee tak  bagi..tapi dianyaaa curi2 juga tgk buah hati
hahaha
so lepas ada pantun n ucapan sket makan inilah caranya...simbolik penyerahan brg hntaran...adalah besan2 ini ckp apa ntan..nggak dengar guweee
alhamdulillah selesai smuanya kami pun makan...sedap woo makan tapi makan duduk ni tak puas..hahaha..lauk sedap..pajeri sedap..smualaah sedap..klu ikut aku tak puas makan..tapi nak buat mcm mana kan....umah org.hahaha

so ingat boleh balik..rupanya ada plak penyerahan brg dr perempuan kepada lelaki...
sama gak caranya mcm tadi...owh lupa yg becakap pakai kain pelekat pink tu adik bapak pengantin...bapak pengantin yg sebelah pakcik baju putih
dulu ms tunang ada pak long kan..yg dudk pontianak tu..tapi paklong sakit.kena strok..pak long ni baik wei dgn kami...amik gmbr ms tunang tu.kenangan je..moga pak long cepat sembuh...

alhamdlullah selamat semuanya dihari kedua..jumaat bersamaan 16/5.
lupa plak...dah la before mai tu black out lagi apartment kitrg..aku lupa pi iron baju tak off econd..makanya begelap laaaa kami..nasib baik nak iron tudung jeaa n yg lain semua dah besiap...tapi.masa balik dah ok..huhuhu..
so mlm tu lapang dah coz hantaran dah takde kan...hantaran utk lelaki tak sebanyak n sebesar utk pmpuan...so lena la tidoqq...
so sabtu free time kami pi shopingggggg


lots of luv
et