Friday, June 6, 2014

masak lemak daging salai meletop dikedai depan kubur

assalamualaikum...
iyee betoi kedai makan ni depan kubur
area nilai lama sana
sebelah sekolah men dol said...
sebenarnya pernah cari kedai ni tapi kami tersalah pegi kedai...kedai dia mcm tersembunyi sket..
ni dlm dia..mcm tak percaya pulak...beria-ria boboi ajak aku..siap ckp dlm kedai ada kolam coz dr luar epik  betoi kedainyaaa..
tp bila msuk dlm mcm ehhhhh best laaaaa
meja tak byk..ala kedaikecik jeee...
tp byk dah reserve..lmbt dg habis..awal sgt dtg dia tak bukak..betoi wei coz kami mai seblas stgh tak open lg...smlm pi tepat jam doblas sampai depn kedai..hahaha
hepi la coz dahlaa coti..mkn plak kedai idman hatiii
konsep dia ko oder br dia hidg dlm pinggan..satu set dlm 9 hengget..contoh asam pedas set mai dgn nasi n ulam..ulam tu ada kerabu n smbl belacan...
ini yg kami oder...asam pedas patin, msk lemak ayam salai, sambal udg petai n telor dadar...
mknla aku dgn ayaq mata hidung semua turun...boboi mkn siap bepeluh bagai...
mmg pedas dia tahap mbunuh...bagi aku la coz mmg pedas gileeeee..
aku dgr ada yg oder kurg pedas tp dia sesiap ckp ni mmg pedas kak..bukan sikit tp byk...
mmg pun..kat dinding mmg ada sijil penghargaan berkaitan rasa eksotik ke apa ntah..iaitu rasa pedas melampau...
tp aku ok je..tmbahan dia hidang gn pinggan batu tu..mcm mkn kat umah omak den jee..
so sesapa yg terasa nak mkn msk lomak cili api podeh tak hengat cr la kubur abd kadir or sek men dol said..kat nilai lm tu haaa...kedai kecik n takde la baru sgt..tp suasana dlm mmg bersih n cantek..jgn risau...
kebersihan aku suka..hehehe
selmt mencariii