Monday, October 14, 2019

semoga baik smuanya

aku ada kwn...dia ok tapi kdg2 dia ckp tak pernah fikir hati dan perasaan org lain. bagi dia semua keluar dr mulut dia  adalH beanr belaka. dia suka menegkkan kenyataan dia yg terang2 sudah salah..

ada hari,dia akan baik sangat. dihari yg lain dia akan diam dan murung.

aku tahu dia tidak puas hati dengan aku. sesungguhnya, aku baik dengan semua tanpa ada sebb. baik aku kerna aku suka buat baik dengan smua org. bukan mahukan balasan. bila dia berkata aku ampu supaya kerja senang, aku rs sama sahaja. jika aku ampu, aku diberi extra kerja. dan kerja yg normal perlu dilakukan juga. dimana kebaikan utk aku. sama bukan??malah melebih pula kerja harian aku.

tiada masalah jika ada kerja yg tidak membebankan pun. aku gembira. cuma sakit hati bila org mempersoalkan kerja aku. kdg aku perlu kejar masa. msuk jam 4ptg,uruskan kerja pejabat yg perlu diselesaikan, kadang hanya ada 30 min sebelom pergi ke tempat sebnar...ada harinya cuma 5min utk tunjuk muka.. org tidak paham kami perlu kejar ms. yg mereka tahu, kami hanya berlakon sibuk dan hilangkan diri.

sama mcm unit mereka. ada hari, lebih byk ms senggang dr bekerja. ada hari, sampai melecet celah peha sebab jalan jauh. keadaan satu tempat ke tmepat lain yg sgt berbeza memerlukan kami gerak awal. merrka tak pernh paham sebab merrka tak pernah mahu ambil tahu. cuma suka sgt menyakitkan hati org lain.

benar kata pepatah, if u dont have any gud word to say, silent is the best way..

sama sahaja, aku, dia atau mereka. moga kita kuat. .

rajinkan aku update.. tandanya aku sunyi.hahaha...
#friendfreeze
#wheresurfriend
#alone