Monday, June 29, 2020

kampung is my love



assalamualaikum
well.aku dah taip panjang lebar.sekali problem dan bila nak publish dah hang kat situ. jd aku up gambar je lah dgn harapan akan ok  semula. ini cerita minggu lepas.berjaya dapat cuti tau dan balik kg jumpa tokdah kebetulan abg sulung balik.haha..abg sulung...dia anak kedua tetapi lelaki sulung. anak pertama mak wanita dan dipanggil kakak sulung. hahaha..aku????aku ketiga tapi bongsu..boleh????
bolehkan aje...kahkahkah
kami balik hr jumaat. ikut melor,habis keja khamis nak balik terus. tp aku rs better kita rehat dulu. so pagi jumaat slow2 gerak..jalan tak jem tp hujan lebat ye. mendung dan kdg lebat terus.
sampai segamat dlm jam 1230, call tokdah sebab tau dia sibuk. borak mcm biasa. dia tak syak pun sebab aku kata aku keje. smp je rumah mak, menjeritlah smua. kami kan mmg pandai buat seprais..hahaha

menu hr jumaat adalah nasi minyak.nsi minyak ni abg yg msk.mak rekuest minta abg masak.sedap tau.abang bakar ikan keli juga.sgt sedap.dan dia buat air asam..abg bkar ayam juga

pagi sabtu,aktiviti melor  dgn abang..ikan tak byk pun dapat.ribut dia je lbih. balik masing2 tunjuk seluar koyak.apa pun tak boleh dedua ni..hahaha

last week kan durian tokdah tumbang. jd kami balik tlg kemas sama la. alhamdulillah lapang sedikit. melor la duk bakar ni. pihak pengurusan felda tak bg bakar, tp kalau dia tanya,aku tnjuk je daunpokok yg byk tu..aduyai...

ni cubaan memujuk nak ikut maklong dia. nak.ikut balik umah.rindu la tu lama tak jumpa maklong dia.

cheff bib bagi.ya ampun sedap bak ang.beketol2 aku mkn.

abg belanjer.alhamdulillah moga murah rezeki mu selalu abgku.

bunga ni pemberian hud mateen utk tokdah.selagi tidak diletak dikepala,selagi tu dia amuk..hud hud.
ayam korea bib...yummi

mlm kami buat koci labu tp sebab liat,tukr balung hayam.besaq sket..balung hayam ni wadai org banjar..rs mcm koci tp leper2. cepat siap. 
kek mango bib

kami balik ahad pagi.kebtulan bib ada oder ns minyak.sedapnyee lahai...dgn kek ni dia bg..alhamdulillah.moga terus murah rezeki bib