Sunday, April 18, 2010

kucing,air dan api





salam;...



rasanyer mcm lama giler tak bercerita kisah kehidupan aku dan melor..hehehe
aku nak coret sedikit kisah kami yang mcm kelakar tapi jadi bahan gaduh bila aku nampak dia buat benda ni..hmmm


masa mula2 kawin n duduk umah sewa kat selayang..melor memang suka sangat bersihkan longkang belakang umah kitorang...yang tau keadaan umah selayang tu paham2 jerla kan kalau umah atas ada org bawah pun ada org kan..hehehea...aku memang ar tak kisah coz melor memang rajin masa duk selayang tu...lagipun longkang selalu kotor..jadi bab bersihkan kakilima memang serah pada dier...kitorang duk selayang 3 bulan(ms tu aku keje maybank selayang lagi) then aku kesian kat dier kitorang pindah nilai...melor cari rumah cantik n impian dier nak duduk kat situ coz enviroment yang best..kebetulan umah tu depan tak der umah jadi senang nak park kereta..huhuhu


lepas pindah umah tu melor bertambah suka la main air sampai aku selalu marah coz aku rasa tile tu makin nipis dek kene sental setiap hati..bukan setiap hari tapi setiap dia balik keje n sebelum tido mesti main air...hadoai....geram sungguh..selepas selalu kene marah dier ngan muka garfield nyer tu pun dah kurang main air...lega aku walaupun bukan mahal pun duit air..duduk pun berdua kan...sebenarnyer aku geram coz kasut semua basah dek penangan air dier tu...


kemudian hobi air berpindah ke main api plak...habis dr tangga atas sampai kebawah atas almari semua penuh lilin...arghhhh tensen betol aku...aku takut umah la plak yang terbakar..sian melor lepas kene leter dek mulut besaq aku ni aku ingat dia insap tapi grrrr dia pegi plak membakar kat luar rumah...maka bermulalah era pokok aku kering n mati dek tak tahan haba api..ada ka lepas bakar letak dlm pasu aku yang masih ada tumbuhan yang segar menghijau...huhuhu..pokok kari aku dr sebesar anak jari sehingga bercabang dan berbunga sampai mati dikerjakan cik melor....uwaaa...habis semua mati pokok aku...pastu dier tak main depan umah dia main plak kat belakang umah sampai jiran belakang tegur dia takut terbakar..uuuuu malu seh aku...melor ni kan...geram tol tau...alaaa kak relax la umah akak jauh aper dr tempat melor bakar tu..kecoh jer kan melor...sian melor...lagipun umah tu dah jadi milik kita kan melor....penat bayar duit umah tapi tak bebas buat aktiviti sendiri...orang sibuk buat mulut kan...takperla melor umah kondo siap kita duduk sana yer..umah ni kita kasi sewa..(tapi tak best la..tinggi takut)


sebenarnyer dia bosan that why la mcm2 aktibiti dier buat...aku ingat lagi masa melor nak bela ikan aku turutkan jerla...beli la akuarium pastu beli ikan keli..lastly ms aku keje petang diwaktu musim ujan melor call aku bagitau dlm nada yang agak bangga "abang dah lepas dah anak ikan keli tu.dia suka jer ikut air terus masuk longkang"...hahaha...takperla sayang janji i sayang u ok cik melor...


tapi apa kes ngan tajuk si kucing tu..ha semalam dtg angin nak main air padahal hari tengah ujan...tapi dia nak gak membasuhkereta dier tu...lepas basuh kereta terus la dier menyiram pokok bunga aku semua n tiba2 terdengar bunyi anak kucing mengiau...laaa ada kucing beranak celah pasu aku rupanya....melor pun tak perasan...sian nyaw tu dah la ujan kene siram dek melor pulak..hehehe


orang dulu2 cakap kalau ada kucing beranak nak dapat rezeki ni...alhamdulillahhh...\


sebenarnyer dah dekat 5 kali kot kucing beranak kat umah aku..dah mcm hospital beranak untuk kucing la pulak...3 kali kat belakang umah n 2 kali kat depan umah...yang mati ms beranak pun ada sampai dah berulat...aku gak la jadi mangsa..hmmm kucing2...sabar jerla...sib baik comel...

p/s:akuu rindu sebenarnyer nak suh melor main air lagi coz nyesal gak tak bagi die main air..mati gak bunga aku ms musim panas ari tu..huhuhu...

lots of luv
et sayang melor...