Saturday, December 28, 2013

sayang atok

assalamualaikum...

ini atok aku..kami panggil abahtok...dia kesayangan kami smua..dia juga tempat kami bergantung. jasa dia terlalu besar..kami syg sgt2 pd dia..
sekarang family besar kami diuji..maktok kami sakit..dan aku br berkesempatan melawat atok...rupanya hampir dua minggu dia bertanya pd semua org mana aku pergi...rindunyer dia pd aku sampai dipeluk erat2 aku...owh berdosanya akuuuuuuuu...
maafkan et atok...
et sayang atok sangat2

Monday, December 23, 2013

lazy monday

assalamualaikum

source:wasap atam
"kendurkan ketengangan"




white border..white border...white border...hahaha pinjam magic word azwan ali...x best plak azwan ali takder dlm masterchep

lots of luv
et

Tuesday, December 17, 2013

mari mengecil bersama-sama

assalamualaikum

hadoaiii...awal2 dah mengeluh kan..kahkahkah
sebenarnya aku tanam azam baru..walaupun belum tahun barukan...
aku sebenarnya nak kuwus...tapi aku nak makan...kahkahkah
menyampah...

wei tercabar sungguh bila tengok kengkawan yang kuwus2 ni..depa dah la tinggi...aku ni dah la renek...hebab plak tu..bila berjalan mcm org kerdil plak rasanya....
tapi aku ni tak kuat semangat..nampak makanan jer nak makan...sebab nanti membazir..membazir itu adalah amalam syaitonnnn

pastu semalam pegi ukuq baju.mengkonon nak wakili kampeni untuk perarakan maal hijrah nanti..wohoi hepi dapat baju n tudung freeeeeeee..sekali ukuq ingat L hupernyer size XL...ini semua dusta ni..uwaaa...sib baik ada size sebab tuan baju tu pun panjang lebih kurang aku jer...kawan aku dia speasis mkn kacang pnjg lebih..so tinggi takder size plak dah..pun satu hal gak tu...muahaha...satgi baju siap senteng plak...harap2 dia mau la terima ukuran masa ku antaq nanti...semangat ni sebab ada kawan..klu kawan tak join mesti aku mcm sayuq layu...bukan bunga yg layu hokey...bunga cun..

sebenarnya lately ni banyak makan..teman melor(eh melor pun kena masukkan dlm kes ini ok)..kalau ikutkan boleh jer control makan sebab cafe tempat kojo aku ni masak tak best..dahla tak sedap mahal plak tu...ingat makan guna sudu emas ker nak charge mahal2.
tapi tula bila balik jer lapaq..malam2 sebelum tidoq melor pi beli beger siap tambah cheese lagi...pastu ais batu tak payah ckp..mcm makan nasi aku buat..arghhhh kata pakai bracess...sekarang ni je bracess aku ada ngilu sket klu mkn air...

bukan tak bersyukur..aku sebenarnya malas nak turunkan berat padan ni(bluweeek)..yerla bagi aku janji sihat dan cergas kan....tapi tulaaa bila jumpa orang benda pertama org akan nampak confirm badan aku kan..mesti ckp lainnyer...besarnyerr...sihatnyerrrr...
satgi klu kurus org akan ckp..ada masalah kerrrr...hohoiiii semua tak kena kan...aku kalau jumpa org takder pun nak ckp eeei besarnyer kooo..takder ok sebab aku akan terasa bila org ckp macam tu...so aku tak suka org terasa tapi orang lain ada pk begitu...nan hadoooooooooooo.

sebab tu aku klu boleh malas nak pegi kenduri, jumpa sedara mara yang jauh atau jumpa kengkawan...sakit hati...kahkahkah..

belum lagi yang tanyer bila nak dpt anak...belum lagi yang siap bagitau cara2 nak dpt anak...belum  lagi yang suggest pi sana...pi sini......dan mcm2 lagi lahhhhhhhhhhhhhh
huhhhh senak kepala pkr...benda memang simple n tak payah pkr pun tapi klu jumpa org mesti itu yg ditanya aku rimassss hokey...aku rasa ada benda yang perlu kita share, boleh di share..klu tak diam ajer...mungkin sebab tu aku bukan sahabat yang baik, anak yang baik, menantu yang baik, cucu yang baik, anak sedara yang baik, sepupu yang baik, jiran yang baik atau apa sahaja lah...sebab tu aku selalu down n rasa rendah diri.dah la aku memang rendah...

arghhh tensen plak tiba2 aku menulis ni...

lots of luv
et

Monday, December 16, 2013

bukan kerana aku tak cinta

assalamualaikum

sapa follow citer BKATC ni?
aku baru jer dpt tengok...baru 3 episod lagipun..
jatuh hati plak dengan sharnaaz dlm drama ni..dia nampak sangat hensem dan kacak dan sangat lelaki..kahkahkah..ulasan apakah ini?
cerita ni dari novel...
pastu aku suka sebab nama yang dia guna tak glamor pun...senang jer jebat dgn mastura..even mastura tu nama sebenar dia hannah mastura.dan jebat tu pun nama dia bukan jebat..panggilan je jebat..tapi best laaaaaa.
kisah bermula bila si mastura ni jatuh hati dengan sijebat. jebat ni plak ada kisah masa silam yang sangat sedih..
watak dia dlm ni macam kool je..macam best jer..sebab tu aku terminat nak tengok..hehehe..
tapi sedih plak bila tau sharnaaz kata ni drama terakhir dia..halamak..dia ni berbakat la..sayang tau...apapun gud luck untuk sharnaaz



lots of luv
et

Sunday, December 15, 2013

the hobbit the desolition of smaug

 assalamualaikum

the hobbit datang lagi..ini part 2..dia ada 3 kesemuanya...hohoho
yang pertama the hobbit an unexpected journey..kisah yang pertama mengenai orang kerdil nama bilbo yang bersetuju nak ikut 13 org kerdil lain diketuai oleh thorin nak ke gunung sepi..kat gunung sepi ni dihuni naga nama smaug n gunung ni sebenarnya perkampungan sebenar orang2 kerdil..mcm lord of the ring jugak, ada gandalf tolong depa.

so untuk episod kedua ni depa meneruskan lagi perjalanan ke gunung sepi. mcm2 benda nak kena tempuh. aku tengok yg 3d..aku sebenarnya tak berapa suka nak tengok yang 3d..mcm pening sket.tapi nak cepat sebab keje malam kan..amik la yang paling awal 1120 pagi.. 




semasa mereka meneruskan perjalanan ke gunung sepi, dorang kena melalui hutan yang mana dihuni oleh spider yang besaq2. masa kat sini la si bilbo gunakan cincin untuk selamatkan diri dan kawan2 dia..kemudian dorang ditangkap masa kat Wood-elf oleh legolas n tauriel..ala yang perempuan dalam cerita LOTR tu..
perghhhh legolas dlm filem ni best gilak..banyak jugak la aksi dia memanah lawan orc yang jahat itu.geli tengok depa...ada lawak jugak yer dlm filem ni..terutama masa dorang nak lepaskan diri dr wood-elf melalui air terjun tapi nak kena tangkap dgn orc yang jahat tu .cumanya aku tak puas hati sebab masa si smaug@naga tu dah nak serang kampung, terus habis...arghhhhhh walaupun aku tau ada lagi satu episod tapi tak sangka nak habis masa naga tu nak ngamuk...hohoiiii aku plak sambung amuk..
sebenarnya aku tak puas tengok filem ni..rasa nak repeat jer...tapi tak mau tgk yang 3d..nak yang biasa jer...
best sangat cerita ni..sapa2 yang follow LOTR n the hobbit part 1, pergilah tengok babe...memang best gilakkkkk

hohoho
lots of luv
et

Thursday, December 12, 2013

ngobrol petang hari

assalamualaikum

musim hujan ni best kan tido...hahaha..eh tak..tak..best dapat makan goreng pisang ngan minum ayaq kopi..pisang tu plak jenis pisang tanduk..perghhhh..pastu ada plak pencicah kicap sambal tu...wohoiii puan razmah sidek lalu aku tak nampak hoi..hahaha..(tu mak melor la)
hujan sentiasa lebat kat nilai ni..terutamanya petang...bumbung umah aku bocor daaaa bila hujan lebat beserta angin kuat ni..bukan apa..kan ada selisih kat bumbung tu kan...bila angin kuat, dia tiup ayaq hujan tu so masuk mcm ayaq terjun bak hang..hoiii dugaan sungguh..kalah duk setinggan..kat tangga plak tu..pastu nasib baik tangga tu buh pasu bunga ..tak la besaq sgt pasu tapi memang tepat kejatuhan ayaq ujan tu..klu tak masak meja aku kembang...mcm2 hal kan..dahla barang semua naik..nak pi selayang pun sekarang ni kena berkira2 duit minyak bak hang..hohoi, duit pun mcm ayaq dah sekarang ni...uwaaaaaa..bila la aku nak kaya..hahaha..tapi maleh keja mcm mana? mihmihmih
citer pasal nak kaya ni kan sekarang ni semua org berlumba-lumba nak kaya kan..mcm2 keje org buat..aku pun kadang2 tu jeles mcm mana depa ada semangat dan masa nak buat smua keje dlm 1 masa or hari...mcm kwn2 aku..si wani, intan n nor..depa dah join mcm2.si intan join elken..wei klu buat betoi2 boleh jadi kaya woo mcm kak cody kan intan kan...hahaha..si nor plak join stemcell..dah merasa dah duit walau sikit2 imbuhannya...wani besa la dia lagi hebat...mcm 8 tangan dah dia..buat koi boleh, menggubah boleh..aku? sangap jer laaa.hahaha
seronok kan tengok kengkawan mcm ni tapi pelik tol jin pemalas dlm badan aku ni banyak sangat kot sampai tak mau mencontohi kengkawan aku kan?
tapi tula  semua tu bagus...kena ambil contoh yang bagus ni..ini tidak, yang tak elok jugak yang nak diikutnyer..biasalah pemikiran manusia ni berbeza..
contoh paling mudah, bila orang komplen pasal dekorasi krismas..mcm2 versi keluar..satgi ckp lebih2 susah plak bila melibatkan agama ni..tension tau..bukan beria-ria atau apa..barang dah ada kan...niat cuma nak menceriakan suasana dan hati semua org yang ada..tapi tulah pemikiran org berbeza..dan contoh lain bila nak adakan exchange gift dengan kawan2 dengan niat suka2 n eratkan ukhwah sesama kengkawan tapi ada pulak kata "dosa ni ko tanggung ok"......tapi masa berborak sambil mencarut tu takper pulak!!!
hai la kawan-kawan.susah nak menduga hati dan  perasaan mereka ni...niat untuk suka2 kadang2 boleh jadi gaduh pun iyer juga...takperla..yang penting aku dan kengkawan tau niat kami apa..terpulanglah pada mereka nak menilai..sedih dan terus hilang semangat.mihmihmih...

takperlaaa..kita buat mcm biasa je kan wani..

lots of luv
et

Friday, December 6, 2013

Wednesday, December 4, 2013

ombak gatal

assalamualaikummm

perghhh rindu nak hapdate...kelmarin bersamaan hari senayan, aku kojo pagi dg. gembiranya...tengah hari lepas lunch mkn ikan cencaru,tiba2 aku kegatalan...bermula di leher...menggelabah aku bhai..dah mcm s ke muka...aku leh thn lagi klu gtl kat leher or muka. tp klu dah gtl tang tuuuuuut mcm mn aku nak garuk kan..uwaaaaa
so terus pi jumpa doktor, dia bg aku injection sedas...katanyer elergik...urmmm aku mkn ikan cencaru jerk. tp start gtl lepas aku mkn ayam kepc mlm sebelumnya...hurmmm takperlaaa..dah nak jadi kan...
so lepas kn inject aku dah mcm org mabuk todi daaa...mata x leh bukak..dahlaa inject kat muntot..kebasss wooo..tp sebab mengantuk, lepas mandi aku tido..esok pagi aku bgun tgk2 kaki aku mcm apa dah jadi..uii takut aku..bdn dah pns..aku syak kn campak je..sekali chek dokto, darah tinggi guwa naik babe..bila ms plak aku berdarah tinggi.patutlaaa pening je kepla..2 kali dokto tu check..dahla hensem dan muda belia...hahaha..saje je bg dokto tu check byk kali kan..kan..kan..vengong...
blik umah aku masih pening lagi..doktor nak cucuk lagi sekali tp ku x mau..gila smp 2 kali cucuk..kang bukan kt gatal..menggatal aku kang..

alhmdulillah hari ni aku sihat sepenuhnya tp kepala aku masih pening2...gile cnfirm ada darah tinggi ni..cerita ngan wani rupanya dia pun kn ms blik kg dia hr sabtu kot..adik dia pun sama..hurmmm mungkin angin gatal kot..takpeelaaa..alhamdulillah diberi sakit sikit..tp sekarang ni tgh menahan sakit gg..bracess aku yg ujung ni sakit la pulokkkk.tp klu dpt mkn prosperity bege  ok ni..hahaha

p/s:i love u melor

Thursday, November 28, 2013

Wednesday, November 27, 2013

masalodeh sempoiiiii

assalamualaikum

mari membebel dihari rabuuuu

aku suka masalodeh..melor pun suka...versi aku plak aku suka dia hancur2. tak suka klu ada ketol2 dhal tu...sakit ggku

versi aku
1-kacang dhal rendam 2-3 jam..lagi lama lagi bagus..senang nak blend..
  tapi klu aku tak sabar, ku tgk kembang2 gedik terus aku blend..hahaha..menangis blender 
  tuu
2-bawang besar-dadukan dia
3-cili kering
4-lada sulah
5-garam/gula/ajinamoto
6-kiub ayam(option)-aku suka buh kiub ayam..sodappp
7-rempah kari sket

bila agak2 dah kembang aku blend jer semua sekali...buh air banyak pun takper sebab lepas tu aku akan tos dlm penapis mcm bawah ni...kacang tu even dah hancur tak jatuh kebawah pun..betol..ini cara mak aku..senang, mudah n cepat.nanti air2 akan jatuh klu kita buang, last kat dasar mangkuk tu ada dia punyer tepung...biasa aku amik la yg mcm tepung tu...
sebab lepas blend aku tapis biar dia sejat betol2...sampai kacang tu kering n boleh kita kepal2.
so ms nak tunggu kering tu boleh la potong cili kering dan bawang besar(aku suka bwg besar..manis sket)
bile rerasa mcm dah boleh dikepal barula aku satukan semua bahan2 tadi...aku taksuka yang ada rempah ratus mcm jintan tu...potong stim nak mkn..muahaha
jgn terus goreng...bagi dia sebati dulu pastu baru goreng...biasa aku hagak2 jer buh garam gula semua tapi jgn byak sgt grm klu dah bubuh kiub ayam..kang masing..
pastu goreng ar kan..aku suka kepal2 lonjong mcm mak aku selalu buat..kecik2 senang masuk mulut n berebut dgn melor..huhuhu..yg pasti lembut n gebuuuuuuss

cara guna penapis ni jugak aku selalu buat untuk tapis ikan laksa...takde masa aku nak asing tulang dgn isi ikan...lepas je rebus ikan..aku blend jer buh ayaq sejuk sekali tulang tu..kasi hancur baik punyaaaa..pastu tapis la guna penapis ni..gila berguna penapis ni...mak melor selalu pelik mcm mana laksa aku sekejap jer..tapi sodapppp bhaiii(hahaha)
tulang2 ikan tu yg buat sedap coz manis kan...klu guna penapis tu korang tapis je mcm biasa..selalunya aku akan buat dlm periuk besar terus, agak2 tulg ikan tu dah putih(jgn smp byk air plak) angkat penapis yg ada tlg ikan tu..pastu aku akan transfer kuah tu dlm bekas yg lain...ms ni jgn kacau2 plak sebab semua tulang2 ikan akan mendap kebawah. air yg terakhir sekali tu tuang perlahan2  supaya tulang tak masuk sekali...pastu dah siap...memang tulang ikan takder dlm laksa aku..alhamdulillah..senang keje.pastuu cili yg aku blend pun ak msk dulu sampai kering.jgn letak minyak pulak...dah kering baru transfer dlm kuah n masak sampai betol2 mendidih..aku biasa msk kuah lama2..supaya tahan lama..hahaha..
ni nak cerita masalodeh ke laksa yer!huhuhu..hentamlaa labu

eh tapi klu korang rasa was2 takut ada tulang or kuih masalodeh korg terlembik coz byk air, takyah la guna cara hannibal aku ni...aku suka jln pintas mak aku ni...hahaha....senang keje..senang besar badan aku jugakk..muahaha

lots of luv
et

Monday, November 25, 2013

aku plak yg cuak

assalamualaikum

aku seriau betol masa tgk minah depan ni bawak motor..dahla tak pakai jaket pun.dengan selipar jer..baju tu jarang gasak dia la kan...yang menakutkan aku adalah dia bawak motor laju gile babas...pastu dia kat sebelah kanan(laluan laju)...pastu tayar motor dia gelong hokey...dia hampir2 nak jatuh masa melaju kat selekoh...


taxi limo tu nak potong dia tapi aku pn tak paham kenapa dia tak mau ketepi...aku yg sakit dada sebab takut dia dilanggar didepan mata aku....hoiii banyak keje plak nak jadi saksi..selisih la beb...

akhirnya taxi tu malas nak potong dia...pastu siap buat aksi mcm merempit jer..hek elleh..aku pun takpaham laaaa..dia ni perempuan atau 2 alam...
alhamdulillah dia selamat sampai..aku pun boleh tarik napas lega..aku plak yg sakit jantung dibuatnya...hey...takpahamlaakuuuu

lots of luv
et

Saturday, November 23, 2013

bubur asyura

assalamualaikum....

gigih aku menghapdet gn laptop member aku...jasamu ku kenang kak..hahaha(horror woo tgk laptopdia)huhuhu
last week aku buat bubur asyura..well sebagai budak yg membesar dfelda, hari asyura memang selalu disambut dgn gotong royong..best wooo..aku ingat lagi klu ms buat bubur asyura, rumah mak aku antara feberet kwn2 mak cuz mak aku memang otai msk bubur asyura..sampaikan ada sorang pakcik ni (dah arwah) akan tahu samada mak aku yg msk atau bukan n dia tak mau mkn klu bkn mak aku yg msk..hohoho..hebat..hebat..
mak ada buat bubur asyura tapi aku pi jakarta..wei rinduu nak mkn bubur asyuraaa..so balik nilai, aku nekad nak buat..paksa melor pi beli bahan sampai mlm tu dia demam..sian melor...sayang hengkau ketat2...
aku pun sebenarnya baru tau ramai yg tak tau bubur asyura ni ada yg manis dan yang pedas. mungkn ramai yg biasa mkn yang manis.aku suh melor bawak pd kwn opis dia..dorang ckp itu bubur mamak..sian laki i tau..hahaha..melor pun tak penah mkn bubur asyura nasi ni ...aku bawak jugak pd wani n paerah...dorang pun takpenah jmpa bubur pedas ni...hadoiii rugi tau uolssss..hahaha..well aku kan bangsa tolak batu ngan kayu jer..tapi klu kayu or batu tu celop tepong pun aku makan gak..hahaha

so bahan2 yang aku masukkan...
1-sayur pucuk manis
2-daun kesum
3-ubi kayu
4-ubi keledek
5-ubi keladi
6-daun kari(sikit jer masa tumis kari nanti)
7-lobak 
8-terung
9-santan
10-rempah kari
11-ayam
12-bawang putih/bwg merah/halia(untuk tumis dgn kari)
13-bunga lawang n kulit kayu manis
14-beras (aku guna 1pot setengah) masak sampai jadi bubur

#klu kirang nak masuk mcm2 sayur pun buleh..janji tak memudaratkan kesihatan..ngehngehngeh

so gigih la aku memetik segala dendaun yang ada...mak aku ckp, bubur asyura mesti ada daun kesum. klu tak, tak berapa jadi.sedap tau daun kesum dlm bubur asyura.
ini daun kesum dari wani..dia tanam apa pun menjadi..best betoi...tapi yg tak berapa best gambar belakang tu..hahaha..aku nak besarkan badan..ada plak iklan kuruskan badan..hampes toll

so ubi kayu n keledek aku rebus je sekali..salah aku pi rebus hempuk sangat..keladi tu aku rebus asing..dah hempuk ku mkn dulu..kang ada plak tergatal bibir yang makan..

ni daun pucuk manis aku..aku suka sayur ni..ooowh aku buh labu jugak tapi hancur la pulak..labu kan senang hempuk

bila nasi aku dah menjadi bubur, aku tranfer dlm kuali. masukkan segala ubi dan sayur mayur yg agak lambat nak masak..kemudian aku tumis bunga lawang,kulit kayu manis,daun kari,bwg n halia bersama rempah kari ayam...then aku masukkan ayam..kasi ayam tu masak sket bubuh daun pandan then aku curah dlm bubur nasi tu...kacaula sampai aku pun menyerah kalah..hehehe..last sekali baru buh santan tau. kacau lagi sampai aku rasa santan dah masak..kang cepat basi plak bubur aku tu..taraaaaa dah siap..


bubur asyura nasi ni biasa makan dengan sambal kicap. sambal kicap tu guna 1 ulas bwg putih dan beberapa cili api...tumbuk or blend ka buh kicap tambah gula sket..siap...memang marbeles...aku klu mkn bubur asyura ni memang sekejap je menghadapnya...dah kata peberet kan...tapi lagi sedap ada nangka muda n letak udang..perghhhhh tak ingat laki kejap bila makan..ngehngehngeh

pastu melor suh aku buat yg manis punya..mak kata klu nak sedap rendam dulu beras semalaman then blender bagi halus untk gantikan tepung beras...tapi aku guna tepung beras jeeee

tapi agak menyedihkan sebab mak ckp tepung aku mcm krang n terkeras sket..iyer...aku hantar gmbr ok kat mak aku...hahaha..sian mak aku..kejap2 aku kol..kejap2 aku kol..last sekali hampeh jugak...welll ini first timer aku buat asyura manis..nanti ak nak buat lagi...dah kata melor suka kan..hohoho

alhamdulillah

lots of luv et

Friday, November 22, 2013

misi jakarta with love

assalamualaikum..
pelik tak gmbr publish dulu..hahaha..gasaklaaaa kan..ok..misi.ejakarta kali ni sgt besar..menyatukan dua hati...cinta dua benua...jakarta mari..hahaha.
mulanya aku ngan melor nak pg ptg jumaat. tp tb2 adekmelor ckp ada hantaran. angah (adek melor) ada buatkan hntrn untuk adek bongsu tp dah alang2 kami tambah lg 2. so bergegaslah aku mncari bhn untuk 5 dlg..nilah semua antran yg aku buat..yer guna blang kaca hokey aku angkut dr nilai..perghhh hakak ipau pun x nak kalahngan org jakarta..dah kate ada hntaran kan....sekali adikmelor wasap angah pun buat based dia..lantakkan dr 5 antaran jadi 7..aku tak bawak 1 based aku coz kang tak guna pun...sayang aku lupa snap gmbr brg2 smua...siap kotak bagai..perghh semangat bhaiii
flight agak delayed..sampai sana lewat sikit je..takpe jer lgpun jakarta asyik hujannn je kan..smpai sana adek melor n bkl berasku dtg jemput...mak n pakmentua ku dukkat depart atas sana coz takut tgg lm...masuk keeta je mak mentua aku sedih....hahaha rupanya teringat cucu dia.kebetulan akim demam..baru sehari ni...ada lg 3 hari nak tempuh mak..hahaha..
sebenarnye dia penat kot..gila x penat jakarta sangat2 jammed..kematu vuntot haku...haishhh hilang seksi..mlm first oder dominos sajeee

kami stay kat sudirman park..itu kolam mandi tu besaq ok tp aku x pi turun pun...abah pun sama.x dpt nakguna bikini i..(verangan bikini..tau2 bantuan sampai coz org ingat dugong terlepas)...hohoho
pagi tubeli sarapan kat bwh je..tgh hari sket lps jumaat kami pi mkn kat kedai nasi padang sederhana..sedap gile rendang paru dia..n seronok gile tgkbapak mentua aku mkn kat sini..ada ayamgoreng dia..sedaphooooiiii
 

x lama awek adek ipar aku mai...kami pi beli buah n macaroon coz macaroon aku x cukup..tp mcmbiasa jammed...then pg umah adek ipar aku tu coz nak amek sireh..sekali dtg sirehnye di bagi dlm bekas..aku pelik gak tpbaguslaaa senang sket keje aku..lipat2 msuk bekas...blik apartment naik cab aje..cuak gak aku mn tau kn byar mhal2 kan.bukn apa klu sangkut jammed mau nangis aku membyr..mihmihmih
*yg mcm piramid bwh tu adlh kawsn perkuburan yer..dah kata pelancong..kuburan pun mau di tangkap gmbarnye...
ni ms kat grand indonesia rasanyer..perhhhh mau masuk parking ajer depa check keta takut ada bhnletupn katanyer..belum masuk shopping complex lagi..
so mlm tu lepas blik n tapau kepc aku pun ketiduran..sedaplaa tido coz sejuk..lg sedap klu ada selimut tebal kan..huhuhu.sejuk bhaiiiii
so pagi br kelam kabut aku buat antaran..amacam ok tak antaran aku..huhuhu..
yg buat aku smgt nak buat hntran gak sebab kwn dia ikut..ramai gak..alhmdulilkah..best woo..sporting plak tu pkai bj melayu siap sampin beb...budaya melayu adat malaysia..lagipun ini adek bongsu melor..time ni gakla kuarkan bakat  terendam aku..dah jodoh dpt org jauh gagah jugakla aku bwk balang kaca walaupun lari sket dr antaran angah..tapi pedulik hapa kannnnn..janji best..hahaha tapi x nmpk sgt pun beza color tu...
lepas selesai apalagi mkn laaa. adoi mn plak gmbr adek ipar aku ni...terhilang pulak....ke sabotaj ni..muahaha..takper nantilaa ku bubuh balik...wohoiii ptg tu omak dia msk byk..ns padang, siomai , ntah apa lagi satu aku lupa..dia mcm bakso tp apa ye nama dia..semuanyerr marbelesssssssssssssss..yg pnting dpt bekalan daging kikil..hohoho.sedappp..habis bracess akuu 
ehh lupa plak..pihak pompuan pun ada bg blsan tp cara org indonesia ni dorg guna kotak jer..kotak keras cantek la dah siap hias..(kek lapis hntaran depa bagi sedap woo)

dah blik apartment siap2 ktrg pg ambasador..jln2 buat cermin mato  aku..murah je beb..rp350,000 je...satu jam siap..tp x smpi pun satu jam...
blik ambasador kami naik teksi vellfire beb..merasa hooo..well i kan org kmpung..haruslah jakun.hahaha..tp smp apartment ktrg x blik terus..tp g mkn lg sekali nasi padang..hahaha..semangat ben..sedap...
akhirnya selesai misi jakarta with love kami..ehh pa pesal muka ko mcm putih je.mcm homel je...suka ye nak dpt adek ipar obersea..huhuhu..moga semuanya berjln lncar..untuk hadek ipar aku cepat2 kumpui duwet kawen..kahkahkah..nanti hntaran kawen kita letak ayaq terjun yer..hahaha..ayaq terjun ka ayaq mataaaa.kahkahkah...

Monday, November 11, 2013

2 minggu lepas

assalamualaikum


(ntry dlm draft..kiranya dah dua minggu la ni..muahaha)

last week pegi umah atok..lepak sana main ngan ayyad, yash n umar..tp geram ngan yash sebab emosi dia terganggu..hahaha..
dia mmg tak mau ngan org sgt..take time sket.tmbah br lepas kn gunting telinganya dgn umar..hahaha..iye nasib baik sket je...masing2 byk akal...kelakar tol..pastu tau plak umar takut..sian yash..

ni plak ayyad..budak ni lg kelakar..dia skang kn tinggal umah wancik dah..mummy dia dah start work..comelll je tgk dia main join abg2 besar..gigit ayyad br tau


ekceli byk benda nak cite tp aku busy last week..buat hantaranadik ipar aku..minang sampai jakarta dong...hahaha...rezeki dpt org sana..walau cara berbeza tapi aku hentam je mcm cara kita hantarannye...hohoho..ti aku share yeeeee...

Friday, November 8, 2013

sharingiscaring

Doa pagi jumaat  
ﻲ َ وَاﻟْﻌَﺎﻓِﻴَﺔ َ اﻟْﻌَﻔْﻮ َ أَﺳْﺄَﻟُﻚ ْ إِﻧﱢﻲ َّ اَﻟﻠﱠﻬُﻢ اَﻟﻠﱠﻬُﻢﱠ ْ. وَﻣَﺎﻟِﻲ ْ وَأَﻫْﻠِﻲ َ وَدُﻧْﻴَﺎي ْ دِﻳْﻨِﻲ ﻓِﻲ َ وَاﻟْﻌَﺎﻓِﻴَﺔ َ اﻟْﻌَﻔْﻮ َ أَﺳْﺄَﻟُﻚ وَﻋَﻦْ ْ ﻳَﻤِﻴْﻨِﻲ ْ وَﻋَﻦ ْ، ﺧَﻠْﻔِﻲ ْ وَﻣِﻦ َّ، ﻳَﺪَي ِ ﺑَﻴْﻦ ْ ﻣِﻦ ْ اﺣْﻔَﻈْﻨِﻲ ﺗَﺤْﺘِﻲْ ْ ﻣِﻦ َ أُﻏْﺘَﺎل ْ أَن َ ﺑِﻌَﻈَﻤَﺘِﻚ ُ وَأَﻋُﻮْذ ْ، ﻓَﻮْﻗِﻲ ْ وَﻣِﻦ ْ، ﺷِﻤَﺎﻟِﻲ .

Allahumma inni as alukala’fwa wal aa’fiyata fiddunyaa wal aakhirati, Allahumma inni as alukala’fwa wal aa’fiyata fii diinii wa dun-yayaa wa ahlii wa maalii. Allahumahfadhnii min baini yadayya, wa min khalfii, wa ‘an yamiinii, wa ‘an syimaalii, wa min fauqii, wa a’udzu biadhomatika an ugtaala min tahtii.

*************

“Ya Allah! Sesungguhnya aku memohon kebajikan dan keselamatan di dunia dan akhirat. Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kebajikan dan keselamatan dalam agama, dunia, keluarga dan hartaku.

Ya Allah, tutupilah auratku (aib dan sesuatu yang tidak layak dilihat orang) dan tenteramkanlah aku dari rasa takut.

Ya Allah! Peliharalah aku dari muka, belakang, kanan, kiri dan atasku.

Aku berlindung dengan kebesaranMu, agar aku tidak disambar dari bawahku (oleh ulat atau bumi pecah yang membuat aku jatuh dan lain-lain).”

(HR. Abu Dawud dan Ibnu Majah, lihat Shahih Ibnu Majah

Tuesday, November 5, 2013

the real kampung

assalamualaikum

hai semua...hai semua olang...hahaha..masih didunia umar qhalliff
ni gmbr waktu pagi kat umah mak..bestkan...berkabus n sejukkkk sesangat..segar tak payah ckp la...ni atam la hantar gmbr kasi perangat adikbadik..menyampassss..hohoho

ni plak area umah aku..aku suka rumah aku ni pun sebab keliling hutan..itu duluuuuu la..sekarang ni hurmmm banyak projek dah nak naik..mcm2 dah naik..sedih gak tapi masih nampak kehijauannya..

ms kami pindah sini, kami memang suka sngt2 dgn enviroment dia.balik keje dengan pokok besar2 ni, pokok2 bunga cantik n terjaga..best jerr

dah makin besar pokok tu..bestla yg depan tu..tapi dah masuk umah aku, pokok bunga kertas warna pepel tu depa dah potong..dah togel n x cantek..huhuhu..

tapi aku x suka dah sekarang sebab depa malas nak angkut sampah..dulu sebelum depa bagi tong smph free tu, sampah2 besar atau klu kita trim pokok bunga ka, depa akan ambil sampah setiap khamis..kira sampah2 green la..pasu ka, pokok ka, tilam ka.memang depa amik...sekarang ni hampesssss..sakit hati aku..dah aku pulak yg kena kumpul n buang kat tempat sampah yg bukan tempat sampah..dulu ada tong sampah besar, tapi ntah sapa yang hebat sangat pi buang baby kat situ, dah polis pecahkan n tak de sapa nak buang sampah situ..ekceli ada tapi aku rasa tak baik plak kan aku ikut org buang sampah kat situ..tak cantek dimata aku walaupun jauh dr rumah..so aku buang tempat yg confirm lori sampah akan dtg collect smpah tu...
tapi aku ada seguni lagi sampah besar yg siap ada 2 bijik pasu yg pecah dan sangat berat n tak dak sapa peduli sampah aku tu..sian kat dia...huhuhu..benci tau lori sampah ni..sib bek takdak bau..dah skang ni klu nak trim pokok ka, buang dlm plastik itam..jgn bagi depa nampak..buh sket-sket..tapi aku kan kurang sabar..haduiii..membara pulak hati aku ni..

klah..nak cari ais..bagi sejuk hati..


muahaha

lots of luv
et

Monday, November 4, 2013

salam maal hijrah

Salam Maal Hijrah  AIRMATA RASULULLAH ﷺ

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. 'Bolehkah saya masuk?' tanyanya.

Tapi Fatimah tidak mengizin kannya masuk, 'Maafkan lah, ayahku sedang demam, kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah,'Siapakah itu wahai anakku?' 'Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,' tutur Fatimah lembut.

Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan.

Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

'Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia.

Dialah malaikatul maut,' kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya.

Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.

Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?"  tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.

'Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. 'Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu,' kata Jibril.

Tapi itu ternyata tidak membuat kan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan.

'Engkau tidak senang mendengar khabar ini?', tanya Jibril lagi.

'Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?'

'Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku:

'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya,' kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik.

Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.

'Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini.' Perlahan Rasulullah mengaduh.

Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

'Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?' Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.

'Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal,' kata Jibril.

Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak tertahankan lagi.

'Ya Allah, dahsyat nya maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku.'

Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu...

Ali segera mendekatkan telinganya. 'Uushiikum bis shalati, wa 'peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.'

Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan.

Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

'Ummatii,ummatii,ummatiii?' - 'Umatku, umatku, umatku' dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.

Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?

Allahumma solli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihih

Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

NB: Kirimkan kepada sahabat-sahabat muslim lainnya agar timbul kesadaran untuk mengingat maut dan mencintai Allah dan RasulNya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita.          

                 Ya اَللّهُ :
✔ Muliakanlah yang membaca pesan ini
✔ Lapangkanlah hatinya
✔ Bahagiakanlah keluarganya, dan
✔ Luaskan rezekinya seluas lautan yang engkau ciptakan
✔ Mudahkan segala urusannya
✔ Kabulkan cita-citanya
✔ Jauhkan dari segala Penyakit, Fitnah, Prasangka
Keji, Berkata Kasar, dan Mungkar
✔ Jauhkan dari segala Musibah
✔ Serta terimalah semua amal ibadahnya, dan
✔ Kelak jadikanlah dia sebagai penghuni Syurga-MU.

ini kampung aku

assalamualaikum

hai semua...hai semua olang..(muahaha..umar selalu antar video suara dia kat wasap..itu la ayat dia pun dgn pelat2 gitu)

inilah kampung saya..haaaa sapa yang main game ni..aku kan kanak2 tak berapa nak riang.jadi inilah peberet aku tak kira lah bila ada masa terluang walaupun sebelum nak tido..kadang2 tengah tido pun aku bangun takut pokok2 aku tanam mampus..aku sayang bery aku..so jgn guna..muahaha

sekarang smurf village aku level 41..hohoho...gile nak sampai tahap ni..sangat mencabar..dulu aku mula jatuh cinta dgn smurf village ni ms pakai iphong..lepas tu ada geng main game ni..si noni n paerah.best ar kan..lepas tu kan tukar samseng, jadi aku kn mula balik la smurf ni..si paerah kawan aku suka la  tu sebab dia dah potong aku..noni pun sama..tapi dia lagi hebat...dia beli smurf berry banyak2 leh cepat beli mcm2..aku golongan marhein, guna jer apa yg ada..kahkahkah..

lepas tu nonie, game dia asyik hilang sebab share tab dgn anak dia..bagus aqiff...unty like sangat...then paerah baru hapgred iphong dia, so otometik smurf dia hilang...rasa nak nari vogell depan dia..hahaha...aku suka sebab dia kena mula semula..yeeeehaaa..
paerah ko jgn putus asa...aku main slow2 je tau..nanti potong la aku..rasa tak mencabar pulak main takder member ni..kuikuikui..ok jom melawat kampung aku..

ni kampung atas awan aku..tu nampak naga gemuk yg boleh terbang tu..baru jer menetas 2-3 ari lepas..hohoho..paerah..ko ada..ko ada..tak der kan?hahaha
leh tanam starfruit..walaupun smurf kena pakai topeng(topengggg!!!!)..hebattt

ni kampung diatas gunung

ini kampung dibumi nyata...hahaha..


woi smurf guwa duduk kondo tau..mihmihmih

kampung seberang laut jer aku tak amik gmbr..malas nak suh smurf naik kapal layar pi kampung sebelah sinun..nanti minyak habis..muahaha..

hebat wooo..ok la main smurf ni..takder la nak memokak mintak nyawa ker, mintak tenaga ke kat dlm fb..tak cukup duit sendiri meroyan. tak cukup berry sendiri amuk..yg selalu kena pun paerah jeeeeeeeee..sebab aku berlagak dapat mcm2..tapi sekarang tak best la kan sebab aku dah hebat sangat dari dia..ngeh..ngeh..ngeh..silap ari bulan hilang smurf aku ni kang sebab samseng aku tu pun dah mula buat hal..holo..holo...mintak yg baru latu..i tak suka yg lain..i suka u jer tau..so please behave ok...sian smurf aku kang mampus semua kn buat baru..memang tak ar kannnnnn!!!!

wah bestnyeee kan monday buat ntry pasal game..hahaha...welll monday is always bluessss..tapi i hate monday..harap2 setiap hari jumaat sebab esoknya adalah sabtu walaupun aku kerja shift..hahaha..bedal ajerlah labuuuuu


lots of luv
et



Sunday, November 3, 2013

hogoh PAHANG hogoh

assalamualaikum

Hogoh Pahang Hogoh
Gomo Kelate Gomo
Kite Rodong Tak Bertelagoh
Kerna This Is Panta Timo



hahaha..semangat pulak..sebab pahang masuk final kan...
semangat penting bhai

go pahang..go pahang...aku kan org pahang(eh tiba2)..hahaha
melor sokong kelantan la tu....hurmm tidoq luaq..muahaha

lots of luv
et

sharing is caring

happy sunday frendz

Thursday, October 31, 2013

rentetan kisah bergambar

assalamualaikum

susulan kisah gmbr semalam..hahaha
geli pulak aku tengok..kahkahkah
ini semua keje atam..ntah mana dia jumpa itu gmbr siap edit bagai..

gmbr tu tahun 2001 tak silap aku..
duk kat melaka umah sewa ms study dulu
tengokla betapa hazabnyer dapur kitorang tu..tapi ada peti eis tau
peti eis yg banyak kenangan wohoiiii
kahkahkah

aku pun tak sangka rambut aku dulu lembut bhaiii
memang la kurus ms tu..skang ni pun kurung gak tapi dimata melor la..muahaha
korang tau peti ais kenangan tu kami beli share2 tau..
hebat wooo adapeti ais..
kak chik la yg cari..

rindu kak chik..aku suka dia sebab dia baik dengan aku..selalu naik skuter die ronda melaka..sambil dengar cerita chenta dia dgn abang amir..skang dah jadi laki dia dah..psngan ideal..kak chik cantek..abg amir hensem cuma rendah sket dr kak chik..hohoho..kalau kak chik balik batu pahat, arnab dia yang dihadiahkan oleh abg amir mengkononnya, aku la tukang jaga..
lepas setahun kami duduk bersama, kak chik pindah follow other's senior..dia nak bawak aku tapi ms tu aku 3 serangkai dengan ita n wati..mana boleh dipisahkan.time tu jugak aku belum bff dgn sabrina..so kawan sebilik kak chik (aku bagi nama N la yer), N pun pindah..dia ni ada makwe(tomboy la)..makwe dia cun kalau jadi perempuan, kacak klu jadi lelaki..hahaha..lepas depa pindah, peti eis masih dengan kami..N pindah selang 1 buah umah jer..

1 hari tu wati demam..teruk sampai aku bawak baldi suh dia muntah sebab dia tak larat nak pegi toilet. depa duk bilik yg kak cik n N duduk..aku bilik sorang..aku kan otai..
sian wati..so parent wati bawak dia balik kampung untuk berubat...sebab ubat doktor tak jalan...so pi la panggil ustaz sekolah aku..rupanya dia sudah kene lah..termakan katanya..dlm rumah tu jugak.so setelah berubat beransur baik..alhamdulillah..tapi tak settle lagi..malam kedua tak silap aku, aku n ita dtg umah wati nak tengok katanya...aku pun pi laaa..lepas tu ustaz aku ckp dia nak test sebab tgk cara hantu tu tak der dekat wati..so test kat ita...dia letak pensil dengan celah anak jari kaki..ita lulus.sekali letak dekat aku tiba2 baru letak, kaki aku sudah panaslaaaaa..hahaha..pns mcm bara api tu tau..sekali tekan terus aku lupa diri tau2 tangan aku dah bengkak sebab aku mengamuk sakan..nasib baik umah wati masa tu papan. kalau batu mungkin patah kot..hahaha
apa kena mengena dengan cerita peti eis????sebenarnya ada org main taktik kotor mahukan peti ais, tapi kami tak nak serahkan sebab yerla dah beli sesama n kami setuju untuk letak jer peti ais tu kat rumah tu bila kami semua dah grad nanti.sebab aku yg paling tak setuju peti eis tu dikeluarkan, maka benda tu ditujukan untuk aku tapi terkena pd wati sebab lemah semangat..mcm la aku ni kuat sgt kan..

apa daaaa...psl peti eis pun nak jadi hal sampai hantar benda2 mcm ni..mcm mana tau peti ais? ms aku tak sedar tu memang aku sebut pulangkan balik barang dia..bila ditanya barang apa? PETI AIS...hahaha..kelakar betol..kami balik semula ke melaka n kami setuju untuk bagi balik peti ais tu..muka happy bhaii sebab dpt peti ais buruk tu..nyampah aku..N ni cantik tau..dia hitam manis..aku suka tengok dia sebab dia mcm gadis pemalu gitu tapi tak sangka perangai nauzubillah...aku pun tak paham kenapa dia attack aku? kadang2 masa kak chik balik batu pahat n makwe dia tak mai, aku lah yang akan teman dia tidoq malam2 tau tak..dikatil kak chik yg hempuk tu. mungkin sebab aku ni nampak boyish sesangat kot ms tu tapi aku layan dia sama mcm aku layan kak chik..tapi kak chik lebih la sebab kak chik baik.. aku tak pernah layan lebih pun dengan N..kang ada kena sepak dengan makwe dia kang..tapiiii aku suka lelaki ok..hahaha..so no point gak kan..hadoiiiai

lepas tu aku, wati n ita amik keputusan untuk pindah rumah..lagipun ms tu kakak2 yang lain dah nak grade.so kami tak mau jumpa selalu dgn N..menyampah..ms tu lah aku kenal dengan sabrina,shima, ct, lina, hana dan last iza.kenal iza pun sebab dia join kami masuk umah sewa kat taman siantan..tapi iza dulu busy..kan iza kan..hahaha...kami pemalu..phuiiii

hi la kan..dulu2 punya hal..kelakar betol..dah jadi sejarah dah pun..rindu kan semua tu..
klu ada ms aku nak sangat jumpa kak chik...N? boleh la buat kawan..buat apa nak bermusuh kan..cuma seram sket la kalau aku jumpa r masuk kwsn kampung N tu..kahkahkah..

harap2 N dah kahwin dengan lelaki :)...muahaha

lots of luv
et


Wednesday, October 30, 2013

wordless wednesday

 assalamualaikum



hahaha..hadoi aiii

lots of luv
et

Tuesday, October 29, 2013

lembu naik bukit

assalamualaikum

salam selasa semua...hurmmm korang pernah jumpa benda kat bawah ni?mesti pernah kan?
aku jer tak pernah jumpa..first time dengar naik angin jugak aku coz melor ckp dia beli lembu naik bukit..lembu naik bukittt????..aku pelik la..apa kebenda la yang duk lembu2 ni kan..rupanya periuk ni..muahaha..maafla kalau aku salah tapi aku pun tak tau apa nama sebenarnya...




melor pesan periuk ni pada kawan dia yang pi hantar bantuan ke kemboja..ikutkan melor nak follow tapi passport dia mampus sudaaa..jadi duk je dlm malaysia ni ha..tak renew lagi.
melor ckp ini untuk stemboot n bakar2 tu..tengah dia yang melengkong tu kira tempat apila tu..tepi2 dia leh la buat bakar2 daging katanyer..kalau nak buat bbq guna arang boleh jugak ni..lagi senang aku rasa..dia bagi rm50 tapi tambah duit sket dapatla 2 ketol..ntah bila aku nak berstembot dgn melor tak tahu lagi..belom ada mood ..hahaha..

tq la melor belikan i periuk ajaib dan pelik ni..i kan org kampung..jakun byak sket..muahaha

lots of luv
et

Monday, October 28, 2013

petai lagi

assalamualaikum

aku rasa balik kl nanti atam mesti nampak awet muda dan kulit dia bertambah halus. maklumlah asyik mkn petai jer kan..hahaha..pengsan la mak nak sental bilik air.
untung la atam dpt cuti lelama duk ngan mak.. i sangat jelous ok..uwaaaaa


iyas:atam...buchuk la..hahaha
 ni baby illyas..adik umar qaliff.serius je muka..kena tacap oleh ndong kot..hahaha..chomel dia..

klah selamat hari isnin...monday always bluessssssssssss...muahaha

lots of luv
et

Sunday, October 27, 2013

yang penting saya suka

assalamualaikum

hi..selamat berhujung minggu..best kan santai2 dirumah..ngehngehngeh
nii kejutan yang melor bagi untuk aku..tapi dia plak yg terkejut coz parcel lmbt sampai..hahaha..siap yang tolong pos  tu tulih romantik2 gitu..kuikuikui..


kasut je pun..tapi aku suka jer..yerla aku ni memang hidup pi kerja pun kasut yang sama..nak pi beli kasut chantek2 tu pakai sehari dua jer..pastu rosak dalam kotak jer..bila aku nak beli tu selalu pkr banyak kali..bukan 2 kali yer.sebab aku rasa mcm membazir je aku beli.baik aku beli kasut kerja kan..yang warna adalah sama..hahaha..
luaq reben..dalam reben..hebat servis yang budak ni buat..apa ntah nama dia..melor jer yg tau..sejak2 pandai membeli online ni kan..tau2 sampai je..risau aku ni..

beberapa hari sebelum tu jam ni sampai..aku yang blur ni memang tak tau pun itu untuk birthday present..alhamdulillah..moga hidup aku pun bertambah bling2 mcm jam tu kan..


tq en suami
nanti belilah lagi..
muahaha

lots of luv
et

Saturday, October 26, 2013

wasap family katanyerrrr!!

assalamualaikum

ni cerita malam ahad bila semua org tengah tido n aku bekerja...adik2 aku semua masuk air wasap teman aku kerja..hahaha.. lap u adikbadik.
tengok la timing jam 0140 pagi..yang sorang tu baru dpt hp baru..leh la geng wasap..sebelum ni kami 3 ketol je..pastu mentang2 la dorang dapat baring2 kat atas katil, semua duk perangat aku tapi lebih pada bagi sokongan moral la..mihmihmih
cerita bermula bila atam tiba2 bagi salam..sebelum tu kitrg memang tengah wasap pasal adik tunjuk gmbr depa makan dominos..gigih susun gmbr hantar kat kami nak sakitkan hati..hahaha..tiba2 atam bagi "assalamualaikum"
aku ckp ko kentut ker coz ms balik kg hari tu melor main color2 dengan nia..minah tu duk kentut jer..melor ckp kalau nak kentut bagi salam..lepas melor ckp mcm tu dah tak berenti nia bagi salam padahal tak kentut pun..mulut mcm murai itu budak..hahaha
rupanya atam ckp dulu2 kan sebelum masuk tido akan bagi salam kat mak n abah..dah la ckp kuat2..selamat malam mak..selamat malam abah..assalamualaikum...
dulu kitorg berlima coz abg n along dah duk asrama..kira aku la otai kat umah tu..hahaha..
so dah 5 mulut, sorang2 bagi salam kuat plak tu, dah bising duk jerit bagi salam..siap berlumba lagi.

lepas tu mcm biasa kuar la cerita mainan dulu2.
main tabur bedak mak kat lantai(dulu kan tikar getah) pastu pakai stokin sekolah buat ala2 mesin rumput. kan licin lepas tabur bedak, mengkonon tergelincir la mereka..dengan gaya ala2 mesin rumput yang guna lidi penyapu mak tu, dorang pun buat la aksi..dorang ingat cun sangat la tu..dengan atam tu bukan pakai baju..belenggeng jer..suar pendek..hahaha..lepas tu apa lagi kena jerkah ar dengan mak..habis bedak org tua tu dorang main..muahaha..klu ada abah, memang kena luku jer. tapi biasa abah akan buat kitorg bila suara mak dah kuat..abah cuma pantang kalau kami balik senja2(kes main tak ingat) atau pun buka tv ms senja..dulu2 kol 7 jgn harap la nak tengok doremon ka, cinderella ka (ala yg dulu haliza misbun berlakon dengan ahmad idham tu)..citer tu kan petang2..memang nan hado..nak tengok kena sembahyang maghrib dulu pastu baru leh on tb..klu tak dia cubit tang perut atau luku jer..hahaha..rindu plak penangan luku abah.




bib ngan atam dulu memang kamcheng. dorang baik mungkin sebab jarak umur die tak jauh sangat. aku dulu dengan bib memang mcm anjing ngan kucing..asyik gaduh jer.mungkin sebab aku dengan dia jarak jauh mengkonon aku nak title bongsu la kot tiba2 eh ada adik..haaa siap ko..kahkahkah...aku suka ngelat dulu...hahaha..tapi bib dulu adalah adik yang tak suka pakai baju..hobi dia adalah seluar pendek warna merah..sib baik besar2 ni baju ko semua cukup kain bib..hahaha..

aku ingat lagi, masa dorang kena cubit kat perut then nangis tu aku gelak2 jer coz aku tak kena cubit.pdhal kesalahan tu kami buat bertiga tapi aku tuduh dorang berdua..hahaha..tapi rupanya abah cubit kat perut kn suar depa..pastu depa berlakon nangis kuat lepas tu dorg gelak2..teruk kan..hahaha...laka-laka betol...haish la seronok zaman kengkanak dulu-dulu walaupun ms tu susah nak tengok tv waktu petang..bila hari sabtu ada hindustan pi la mengendap umah cik piah sebab pak enal ada beli bateri.boleh la nak tengok tv hr siang. dulu kan tak der eletrik 24 jam mcm sekarang..gn generator je itupun sampai kol 12 mlm. klu minyak lebih sampaila kol 12..klu minyak tak der, masuk la tido awal. taaaapi dulu tak sedih pun..tak der pun memberontak sangat..kalaulah budak2 zaman sekarang perlu lalui zaman mcm aku dulu, hurmmmm mungkin aku pun tak der blog kan?

seronoknyaaa bila teringat zaman dulu-dulu..zaman dari aku duduk kat kampung gajah,perak..zaman aku main sorang2 bawak pokok durian mak.main pondok2 sensorang sebab along n abang dah pegi sekolah..bib tak lahir lagi jadi aku main la sorang2. zaman aku ikut abang aku, abg isa n antan(cousin aku) masuk hutan, cari burung atau mandi sungai. patut pangai aku mcm jantan kan..hahaha..
bila pindah pahang, aku takdak kawan. klu ada pun semua nak kawan dgn yg chomel jer. dulu aku kan mcm alien..badan kurus kepala besaq.hahaha..tak cukup makan. sian kat aku.sib baik hidup..sebab tu la nama aku et. 
dulu aku ingat lagi sekolah rendah, ada 2 org yang aku takut sebab depa gangsta..hahaha..sorang tu senior aku, sorang lagi baya aku..dia tu mcm rockers sket..kira mcm pembulian berlaku la kat situ.ntah aku pun tak tau aku takut apa dengan dorang..hahaha...pdhal tak de menda pun..
hai la kan..kalau nak cerita zaman dulu-dulu memang best kan..indah sangat2..alhamdulillah merasa semuanya...terima kasih Allah...

p/s:ntry apakah ini..hahaha

lots of luv
et