Monday, October 24, 2016

Saturday, October 15, 2016

Selamat ulang tahun kelahiran



Selamat ulang tahun kelahiran diri sendiri

Moga tahun ini Allah permudahkan urusan saya

Moga Allah berikan kesihatan yang baik pada saya utk beribadah dan memohon keampunan atas dosa2 yang lepas

Moga  Allah panjangkan umur saya utk saya jaga suami, mak dan mertua saya dikala mereka memerlukan..

Moga Allah murahkan rezeki saya agar saya dapat menggembirakan org lain..

Moga Allah buka pintu hati smua org utk sentiasa doakan saya..

Ya Allah..ampuni dosa saya..ampuni smua kesalahan saya..kelalaian saya..moga saya dan suami sentiasa dalam rahmat dan lindunganMu Ya Allah..

Ya Allah, ampuni dosa arwah abah saya, abahtok saya, kedua nenek saya, makcik dan pakcik saya serta smua golongan muslimin dan muslimat yang telah meninggalkan kami semua...tempatkanlah mereka dikalangan org yang beriman..lapangkan kubur mereka..jauhkanlah mereka dr azab kubur..

Ya Allah, terima kasih utk semuanya..alhamdulillah

Saturday, September 24, 2016

Hilang lagi satu doa


18.9 yang lepas...
tinggal 2 hari lagi
18.9 yang lepas...
dia pergi mengahadap ilahi...

dia abahtok saya
jiwanya sempoi
hatinya baik
dirinya tak pernah mengalah

Semasa abah meninggal
abahtok bantu urus smua
abahtok yang talkin abah saya
abahtok sedih kerana satu2 menantunya pergi sebelom dia

Namun
7 tahun kemudian,
abahtok pergi buat selamanya
Jujur saya katakan
saya tak sangka...jahil dan bodohkan saya
saya sebenarnya yakin abahtok akan sihat semula
tapi saya lupa
Akan janji Allah yang satu ini
mati itu pasti

saya ralat
saya menyesal
saya kecewa
saya hiba yang amat sangat
saya kehilangan yang tak dapat diungkap

abahtok..
dulu masa abah pergi
et rasa sebahagian diri ini juga pergi
tapi abahtok bawa jiwa et bersama

Abahtok..
agak2 ada lagikah doa untuk et
yg et tahu, tiap kali solat, pasti atok akan doakan kami smua..
Siapa yg akan doa utk et lagi nanti abahtok..
ada lagi kah????



Alfatihah utk abahtok saya
Ustaz Haji Jamhari bin Haji Ahmad
Mantan imam selayang baru

Atok tetap kesayangan kami semua...terima kasih atas jasa abahtok selama ini...utk semuanya...utk segala galanya..

Tuesday, August 23, 2016

Saya rindu

Assalamualaikum


Saya rindu nak bercuti dengan girlfriend saya 2 org ini..walaupun saya akan dipinggirkan bila mereka bertemu..tapi saya ok je.alhamdulillah..
Apa akan jadi jika mas x buang staff dulu ye..hampir setahun...yg direhatkan bulan 6 dah tentu setahun telah berlalu begitu saja..terasa seperti baru semalam menggelabah menanti pos laju hantar surat..
benarlah..dugaan Allah kirim supaya aku lebih kuat..cuba cr jalan utk selesaikan dengan lebih baik..walaupun ada masa aku sndiri mahu mengalah..tapi apa pilihan yg aku ada...aku tetap akan setia selagi khidmat diperlukan.terima kasih melor utk semua pengorbanan...

Selamat beribadah

Tahun ni aku berpeluang bertugas utk kapal haji di klia..walau tak berpeluang menjadi petugas di mekah tetapi menjdi antara org terakhir yg mengucapkan selamat pd jemaah pun dah cukup menggembirakan aku...gembira sebab biasanya staff yg bertugas akan keluar dr roster dan berpeluang keja opis hour...
Tapi org kata jgn suka sangat..betollah..aku dapat jadual penerbangan semasa raya x silap aku..ms melor admit nci..jd perasaan nak amik tau kurang..dan bila semangat mai..tgk jadual terus kembali merudum..
Kami perlu bekerja malam sahaja tanpa henti mengikut jadual kapal....
Gembira kerja malam atau gembira keluar roster tak memberi apa2 makna dah aku rasa...jadual minggu pertama dan kedua..penerbangan terus ke madinah..malam pertama mmg teruja tambahan melihat keceriaan jemaah menaiki a380 buat kali pertama...bukan kata jemaah tapi semua staff yg terlibat menguruskan jemaah pun gembira...
Malam ketiga aku dah tumpas..menangis dibahu melor sebelom pergi kerja..penat tido siang dan tido malam mmg berbeza..tapi perasaan kembali gembira bila lihat kapal dugong yg kosong penuh dgn jemaah..bila difikir, crew yg bertugas lagi penat...sampai kul jam 1 pagi..jam 1pagi esoknya kena bersiap utk kapal seterusnya..hurmm..kira sama je dgn kami..
Dan kini tggl beberapa penerbangan sahaja lagi..chaiyok2..tak sangka hampir selesai..bermula 21.8 jemaah akan terus ke jedah..sayu sungguh lihat mereka yg putih bersih berihram dan bertelekung...
Bertuah sungguh menjadi tetamu Allah dimusim haji..samada petugas mahupun jemaah..hampir 2 bulan melakukan ibadah tanpa gusar memikirkan hal kerja dan rumah..tumpuan hanya masjid dan ibadah..masyaallah seronoknya..
Sedang aku yg mendapat peluang umrah juga sangat gembira .inikan menjadi tetamu Allah di musim haji...bertuah sungguh mereka..
Moga ada peluang utk aku menjdi tetamu Allah lagi..rindu masjid nabawi..rindu kaabah...rindu air zamzam..rindu berpusu2 kemasjid..rindu kurma segar..Allahuakbar😢😢😢😢😢😢😢

Wednesday, August 3, 2016

Motivasi hari ini

Motivasi hari ini.

Kalau gaduh dengan pelanggan,
Walaupun kita menang,
Pelanggan tetap akan lari.

Kalau gaduh dengan rakan sekerja,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi semangat bekerja satu kumpulan.

Kalau kita gaduh dengan boss,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi masa hadapan di tempat itu.

Kalau kita gaduh dengan keluarga,
Walaupun kita menang,
Hubungan kekeluargaan akan renggang.

Kalau kita gaduh dengan guru,
Walaupun kita menang,
Keberkatan menuntut ilmu dan kemesraan itu akan hilang

Kalau gaduh dengan kawan,
Walaupun kita menang,
Yang pasti kita akan kekurangan kawan.

Kalau gaduh dengan pasangan,
Walaupun kita menang,
Perasaan sayang pasti akan berkurangan.

Kalau kita gaduh dengan sesiapapun,
Walaupun kita menang,
Kita tetap kalah...
Yang menang.. cuma ego diri  sendiri
yang susah.. mengalahkan ego diri sendiri..

Renungan bersama....
Apabila menerima teguran, usah terus melenting, bersyukurlah, masih ada yang mahu menegur kesilapan kita. 

.. Got this nice advice from somebody. It is a good reminder . Happy reading. 👍 👍 👍

Tuesday, July 26, 2016

Nasi panas, ikan goreng berkuah minyak..

Ikan bawal yg tinggal separuh membawa aku pd kenangan lalu..
Bukan hanya kerana ia ikan bawal..tapi sebab ia ikan goreng.....

Dulu, ms kami mula kenal dunia, mak goreng ikan..guna minyak ikan yg lama yg mak mmg xpernah buang..satu sebab x pernah didedahkan pun psl bahaya guna minyak lama..dua sebab jimat..30 tahun dulu mana ada lagi penyakit yg mcm2 ni kan...

Tapi nikmat minyak lama ni sedap..jadi lah aku gemok seperti sekarang😁.
Aku ingat lagi, bila petang sebelom jam 7 mlm, kami berkumpul diberanda(umah felda dulu kan ada beranda)..mak bawak sepinggan nasi dan diisi sedikit minyak lama...mak gaul kemudian suap aku bib dan atam..sedap..takde ikan goreng pun tapi  sedap..rupanya mak letak belacan bakar..x banyak pun belacan tu..sekadar perasa aje..

Punyalaah mak nak bagi aku makan..biar kenyang. Jangan sedih sebab tiada lauk..tapi mak gembirakan hati aku dgn suap kami ramai2...makanlah apa saja,.hatta batu keras kalau disuap dr tangan mak, pasti semua jd sedap😢😢...

Tak penah pula kesusahan jd keluhan..kami gembira walau dulu selalu membuli dan dibuli..bergaduh bertumbuk dan bertegang leher mmg jadi makanan setiap hari tapi kami semakin erat..cuma zaman semakin berubah.kenangan terus jadi ingatan yg sukar utk dilupakan...

Aku rindu semua itu...sangat rindu..bukan rindu pd kesusahan..tapi rindu suapan mak dan rindu gelak tawa adik beradik...

Thursday, June 16, 2016

Dugaan

Tahun lepas diduga
Tahun ini juga
Moga ada lagi tahun hadapan
Untuk aku merebut peluang
Memohon keampunan terhadap
setiap ruang dosa

Yg kadang pedi utk ditelan
Mengah utk diharung
Perit utk di hirup
Sakit utk disimpan

Sesak
Sangat sesak

Ya Allah...bantulah aku

Tuesday, June 14, 2016

Mati jiwa

Kadang sakit hati
Bila sedikit pengorbanan langsung tak di ambil kira
Kadang terluka diri
Bila smua perbuatan dipandang sepi sahaja
Kadang terasa mati
Bila perkataan yg diluah
Memakan diri

Aku bukan insan sempurna
Dimata sesiapa
Aku mati rasa
Dalam diri sesiapa
Aku terus berdoa
Kerana aku tak mampu merasa

Banyak yg terpendam
Tak mampu kuluahkan
Aku tak pasti
Apa yg bakal terjadi
Kerna perasaan itu terus mati
Dan tak tahu bila akan subur kembali

Saturday, June 11, 2016

Salam ramadhan

Assalamualaikum

Hari ni rindu sangat
Selalu rindu tapi takdelah mcm hari ini
Rindu apa...urmmmm
Rindu smua..hal dulu2
Zaman masa abah ada...
Rindu nak borak2 dgn abah sambil cabut uban dia
Atau picit2 jerawat nasi dia
Abah suka

Rindu juga dengan melor
Memang hari2 jumpa
Tapi rasa mcm jauh
Ntah...
Ada tak org rs macam tu

Kelmarin melor tolong cuci baju
Siap keringkan sekali
Rasa mcm nak peluk je dia laju2
Tapi aku kat opis...
Terus rs sayang nak pakai baju tu
Sebab dia tlg basuhkan😂😂😂😂
Poyo kan aku

Td otw ke tempat kerja..terpandang kereta org yg lalu lalang
Melaju je nak pegi tempat berbuka la tu
Teringat zaman2 aku dgn melor tawaf buffet2 yg ada...
Pantang bosan terbang merata
Tapi masa tu dah berlalu pergi
Sikit2 terasa sakit utk melupakan
Indah dapat ulang
Semua yg dlm ingatan

Saturday, May 28, 2016

Saya dan gemok

Assalamualaikum

2 minggu berturut2 aku disuruh kursus..bukanlah setiap hari. Tp minggu pertama sehari je...minggu lepas 3 hr...
Oleh kerana kerja shift mcm aku ni circle dia 2 hr keje 2 hr off maka berlama2 lah aku dirumah..
Rs tak normal pula....sehinggakan appnt gg yg sepatutnya hr ahad ni aku lupa sebenarnya aku kerja pagi...
Bosan betol rsnye..pdhal banyak kerja yg perlu dibuat. Tp bdn dah berat mcm gajah..adoiyai...
Setiap hr duduk je dekat rumah..jumaat iaitu smlm aku ke banting..pi psar borong dia..melor kan hantu ketam..membeli ketam utk mertua ku sekali.
Selain itu beli juga ayam ikan dan kerang...balik semlm terus ke bank...patut org tak senyum kat aku kan...hahaha hei dulu aku keja kat maybank pasar borong...kat sana masuk bank smua pakai mcm apa.tp tokei2 tau...
Balik umah terus sediakan lunch..melor mahu kerabu pegaga dgn selom bersama kerang..perghh hebat nau menu...macam tgn lapan aku rasa..
Lepas selesai cuci haiwan smua..kena pula bahagi utk senang aku masak...
Gembira dah sebab dlm peti eis penuh haiwan2 buruan..hungga hungga...makin gemoklaaa aku ni..😂😂😂😂..

Friday, May 6, 2016

Majlis tiLawah antarabangsa ke 58

Assalamualaikum

Amboi tajuk aku...kemain lagi kan..
Alhamdulillah sekarang berlangsungnya majlis tilawah alquran antarabangsa yg ke 58 dan mcm biasa kita jd tuan rumah.
Maknanya puasa mmg dah nak dekat la kan.ala itu smua org tau..
Well aku bk cerita je kalau majlis tilawah ni berlangsung mesti aku touching..sebab abah akan conquer tv..dan akan suruh kami tgk sama2😐
Well sebagai anak yg nakal...mestilah tido je jd pilihan..masyaallah jahatnye aku...
Tp sekarang sedih lah sebab takde abah nak berebut tb....eh ms dah besar sket abah beli tb lain..jd dia bw tv kat depan katil dia...
Owh rindunye dekat arwah abah..
Alfatihah utk abah

Saturday, April 30, 2016

Stress

Assalamualaikum

Aku stress...sangat2
Yela..aku manusia yg lemah..yg tak mampu nak menahan godaan syaitonnn...ini smua hasutan syaiton...

Kecewa sangat..

Hujung tahun lepas..aku buat keputusan nak tambah dapor..cr contractor dgn kwn aku..mula2 dia bg harga yg agak tgg..aku dgn melor tak setuju..namun dia pujuk n melor bg harga..dia kata boleh buat ikut yg kami mahu...

Aku setuju tapi melor agak berat nak setuju..tapi ikutkan juga kehendak isteri...sebenarnya kami dah cancel dgn dia tapi dia insist ckp di boleh buat dgn harga yg kami boleh bayar...semasa aku dgn melor ckp cancel tu mmg kami lega...

Tapi lepas tu..satu-satu masalah timbul..aku ingat dia ni pakar..sebab bila cerita smua hebat2 belaka..tak pernah kalah...aku mmg menyesal...sampai sekarang aku menyesal ikut kata hati aku...

Aku tau melor marah..tapi apakan daya..aku juga marah pd diri aku sendiri..tapi apakan daya..
Sampai sekarang aku terus dihantui...rasa bersalah..rasa kecewa..rasa menyesal...dahla aku yg nak kena laluinye...mengadap rumah tu..mengadap melor...aku tau melor kecewa dgn aku

Dia tahu tak tu rumah aku...aku syg rumah tu..kalau dia x pandai buat rumah...tak payah la nak memandai amik kontrak..aku tak akan halal apa yg dia buat..sampai bila2...ms aku bayar pun aku tak ckp pun minta halal ke apa...sebab aku mmg marah..sakit hati serta kecewa sangat2

Utk suami....saya minta maaf...sy selalu buat keputusan yg salah...

Hamari adhuri kahani

Cerita cinta yg best buat ms ni..
Aku suka lagu dia
Aku suka jln cerita dia walauuuupun x berapa bagus sangat sebab kisah seorg isteri jatuh cinta pd org lain sedgkan dia masih berstatus isteri...tapi dia kawin sebab kehendak keluarga...


Cerita ni sebenarnya kisah benar..anak dia yg ceritakan kisah cinta ibu dan bapa dia.
Diorg ni dr golongab yg taksub dgn kepercayaan dimana setelah berkahwin, isteri akan terikat dgn suami sehingga 7 keturunan. Sedih sebab isteri diseksa secara mental..tp nasib mak mertua dia baik..

suka tgk scenary smua lawa2..hero dia manis...
i in love..hahaha

P/s:aku dah 2 kali publish...mula2 pnjg gila...pastu publis x keluar..nyampah..ni pendek je..penat nak taip.

Monday, April 25, 2016

Moga kental

Assalamualaikum.

Hr ini berjlan agak baik...walaupun akhir2 ini mata kiri asyik berkedip2..kata mak tanda nak nangis atau nak tgk benda x elok...moga Allah jauhkan aku dr bala bencana...andai ditakdirkan jua...aku mohon dikuatkan jiwa dan raga 😢
Malam berlalu mcm biasa

Sunday, April 24, 2016

Positif

Assalamuaikum

Lately ni semakin stress
Kdang aku dah tundukkan keegoan tapi semakin hebat yg terjadi
Takpe...aku kena positif
Mungkin Allah hantar dia kepada aku supaya aku selalu berfikir
Supaya aku lebih bersyukur
Supaya aku lebih beringat
Supaya aku sentiasa berhati-hati

Mungkin Allah mahu aku terus belajar
Ntahlahhhh
Walau kadang2 aku sendiri hilang arah
Tak tahu apa yg akan terjadi sebenarnye
Tak pasti apa yg dia mahu awalnya

Semalam aku diuji sidia lagi
Kadang2 aku pelik
Sepatutnye aku berterus terang dgn dia
Tp aku rasa mcm ckp dgn org afrika yg tak paham bahasa english or melayu la pulak...
Yg mana akhirnya aku juga yg sentap

YaAllah...bagilah aku kekuatan
😭😭😭😭😭😭
Pasal dia sorang aku selalu hilang mood nak berkawan
Aku selalu gaduh dengan kawan yg lain
Aku selalu rs makin berdosa sebab  umpat keji dia
Aku mahu cr syurga
Aku mahu kawan bukan utk tido sebantal
Aku mahu teman bicara bukan utk makan sepinggan
Aku dah ada kwn2 itu
Aku cuma mahu kamu hormat manusia lain
Mcm kwn2 kamu
Tak nak berkawan dgn aku tak apa
Taknak berckp dgn aku pun takpe
Tp cuba hormat org yg ada depan mata
Sebab kalau pegi tempat
Lain
Belum tentu kamu bahagia

Moga cepat berhenti kerja...

Friday, April 8, 2016

Bila hati senang

Mula lupa kesusahan
Saat makan sepinggan
Minum berkongsi cawan
Tapi hati tetap senang

Bila dah senang
Yang Wajib dilewatkan
Kadang terus dilupakan
Sebab itu hati tak tenang
Ada saja bala yang datang
Lepas 1 yang malang
Bersilih ganti tanpa ada ruang

Tapi
Ia tetap tak jadi keutamaan
Terus lalai dgn kerja yg boleh ditangguh
Hurmmmm

Sayu hati
Tak mampu diungkap
Kerna
Kau takkan paham


Wednesday, April 6, 2016

Seronok ke

Seronok ke jd sombong?
Tak best pun...
Penat
Takde kawan
Takde teman sembang
Takde peneman makan
Takde kawan jalan2
Walau bukan utk makan sepinggan
Cukup untuk disapa hai hai
Bukan untuk tido sebantal
Cukup kau tahu dan paham
Apa erti kawan

Sombong dan ego
Mana paling menang
Dua2 pun bersifat malang
Andai dlm diri tertanam
Terus merasa gah tak boleh di pandang
Andai dilihat
Biar ku pandang belakang
Atau kiri dan kanan
Dr wajah sombong mu
Yg kadang aku sendiri tak paham
Hodoh sangatkah aku sebagai kawan
Busukkah aku jika jalan beriringan
Pendek kah aku kalau berpimpin tangan
Terukkah aku jika mahu berkawan
Arghhhh

Mungkin kita tidak setaraf
Aku budak kampung yg gemuk pendek dan berlemak
Muka berminyak..gg bak ombak
Badan berlendir berbau hanyir

Aku bukan seorang yg cepat mesra
Tapi aku bukan pencari dosa
Aku akan cuba kuat melaluinya
Walau aku hilang kwan2 smuanya
Walau aku pula menjadi punca
Tak mengapa...jangan cr aku disana
Kerna terlalu banyak dosa tak tertanggung rasa
Walau hati sakit dan pedih melanda
Aku kuat demi keluarga
Dan yg pasti melor semata....


Friday, April 1, 2016

Botak yg hitam

Segerombolan botak2 itu berjalan
Berpimpin tangan berdua-duaan
Berseluar kontot berselipar kusam
Ditangan memegang jajan
Yang hanya sekotak air dan biskut kering
Peneman perut yg ntah dr siang semalam
Tapi senyum terus meleret utk dikenang

Kakak...
Saya pulang dulu
Ucapan di iringi senyuman
Bau bedak talkum bayi semerbak diruang
Mahu tergelak tapi kutahan
Semoga selamat utk kalian

Datangnya ke sini bukan sebagai perosak
Datangnya kesini membawa seribu harap
Meninggalkan keluarga dgn rs sesalan
Tapi misi didada perlu ditunaikan

Hati aku selalu sakit
Melihat mereka yg dulu tiba berambut
Bila pulang smuanye kontot-kontot
Apa perasaan mereka dilakukan begitu
Siapakah yg perlu disalahkan
Mereka yg dahagakan pekerjaan
Atau pihak atasan yg dambakan wang

Wahai kamu pendatang2
Halal atau haram
Kamu juga manusia bukan haiwan
Moga kita smua selamat dr perangai binatang
Yg sentiasa mengerah kita hanya kerana wang
Bersabarlah kawan2
Kamu pendatang sudah dijanjikan pekerjaan
Tapi kami ada kerakyatan
Terus mengemis ditepian gantang
Ada suara perlu disimpan
Andai diluahkan kami juga yg terseksa
Dikata lupa diri terlalu memilih kerja
Andai di coret mungkin terus dibuang negara
Arghhh malaysia tetap tanah tumpah darah kita
Walaupun aku sendiri terasa terseksa

Aku sayang kamu negara
Selamanya

#jgnkecamsaya

Tuesday, March 15, 2016

Keliru

Kadang2 bila melihat lebatnya hujan
Amat damai rasa hati
Hebat betol ciptaan tuhan

Begitu juga dgn kehidupan
Masalah yg dtg
Bila dikongsi dgn yg tersayang
Pasti terasa ringan

Ada ketika
Aku merasa
Sangat berdosa
Hina terasa diri ini dimatanya
Gagal menjadi seperti wanita sempurna

Kecewa

Saturday, March 12, 2016

Rindu dulu kala

Melayan perasaan dikedai makan tepi jalan..
Owh rindunye saat berkedai dgn abah n abang halil..
Abah kan pomen motor..abah ada bengkel
Tapi abah ni cita2 sangat tinggi
Lepas dpt buka kedai motor sendiri, dia buat sekali kedai mancing..jual joran dan lain2 .kemudian dia bukakan abg kedai makan dan suruh abg belajar buat roti canai dgn anjang.
Abg meniaga roti canai..sambil tu dia meniaga beger juga..
Roti canai abg sedap.lembut..kuhg dhal pun sgt sedap..resepi mak.. aku kadang2 buat air..jahanam nama dia..hahaha
Kemudian abah bukak kolam ikan..buat jackpot..best gila ms buka kolam ikan..tp biasalah..ada mslh sebab abah kan suka2 buat..org dengki lah..
Then buka ladang cili..pun ada yg tak suka...hurmm
Kalaulah abah tak buka ladang cili dan org tak iri hati tgk rajinnya abah..mungkinkah abah masih ada????
Agaknye abah pasti gembira dpt ke london...pasti abah paling gembira pergi ke cina...dan tentu sekarang ini aku dan melor merencana kemana kami mahu pergi bersama mereka berempat..
Lain sebenarnya bila ada berlima...lebih indah jika ada 6 ....
Maaf...bukan tak redha tapi pahit utk melepaskan..sakit utk melupakan...

Saturday, February 27, 2016

Kentut owh kentut

Assalamualaikum..

Kentut
Semua org kentut
Kentut ni penting..kalau tak perut pasti sakit..badan pasti meragam

Org kata kentut bagus
Sebab buang angin dalam badan
Tanda sistem dlm badan berfungsi dengan baik

Semua org kentut
Pak jib kentut..ct nurhaliza kentut...
Ustat kazim pun kentut

Tapi tak pernah pulak aku terbaca mereka kentut dikhalayak ramai
Takkan la takde wartawan tulis isu org2 kenamaan kentut kuat kan

See...
Kentut kuat atau kentut berbau tak de pun nak buat isu
Tapi ia mcm kurang sopan
Kentut depan kawan2
Yg bukan rapat pun dgn kau...
Lebih parah yg tinggalkan bau bangkai

Iyeee kadang2 kentut sendiri hidu pun rasa nak pengsan
Inikan kentut orang
Tak biru mata kau

Bau atau bunyi...
Mungkin aku yg tak normal
Sebab menyentuh hal kentut
Depan org ramai
Maklumlah...kentut kan normal
Hurmmm

Betolkan..kadang2 kita yg menegur
Tapi kita pula disalahkan
Hahaha
Kentut
Owh kentut

Sebab kentut pun dah batal air sembahyang
Inikan pula kentut bau tembelang
Mau tak pengsan

Sunday, February 21, 2016

Thursday, February 18, 2016

Daun pandan

Kelmarin
Merayau ke tesco
Mencari brg2 yg ada separuh harga
Yg nak expired
Lebih berbaloi kan

Satu persatu dilihat
Satu persatu ku angkat
Tapi kuletak

Kaki terus bergerak
Hajat hati mahu mencari ubat ketiak
Hurmmm
Bau bangla dah pahitnye
Hahaha

Arghhh
Smua mahal
Smua naik harga
Owh apa nak jadi niii
Nampaknye kenalah tanam pandan
Then buat mandi atau kepam je kat ketiak..
Pastu petik bunga cempaka atau bunga yg wangi2 yg putih tuuu
Letak dlm baju..mbahahahaha

Hurmmmm
Stress....
Stressss...
Tp tulis ni bukan sebab nak start meniaga ka..apa ka..luahan hati ja ..

Well keliling aku pun penuh bangla kan..apa de hal..bau depa dgn aku sama ja..ni nak tambah lagi 1.5m...apa de hal 😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤

#terimakasihmalaysia


Selipar

Siapakah aku dihati mu
Andai permintaanku sering kau tolak mentah

Siapakah aku dimatamu
Setiap bicaramu umpama pedang dileherku

Aku tahu aku langsung tak sempurna
Dimatamu...dihatimu...dibibirmu

Aku bukan sapa2
Aku hanya selipar hanyut yg berguna
Bila selipar barumu tiada

Monday, February 15, 2016

Bicara sama hati

Wahai hati
Dimana letaknye perasaan
Dimana letaknye kasih sayang
Dimana letaknya kerinduaan
Dimana letaknye kelembutan

Bila dilihat pd hati
Sama smuanya..
Warna merah gelapnya..
Beza mungkin pd saiznye
Tp hati
Besarnye kamu tak sebesar kasih yg ada
Besarnya kamu tak melambangkan banyak sayangbya

Kadang terpikir
Dimanakah salahnya hati
Bongkak ego mahupun bangga diri
Sombong poyo mcm dunia ini milik sendiri

Lembutlah hati
Jgn dikeraskan ia
Lihat pd 1 sudut yg ada sayang itu
Pupuk ia biar bercambah rasa gembira
Atau terus disemai perasaan benci
Dan  terus mati sendiri
Tanpa ada rs kasihan dihati kami...

Sunday, February 14, 2016

Geram

Bila di fikirkan mmg terasa geram..
Saket hati...smuanya tak betol...
Smuanya..

Sampai bila bertahan aku x pasti...
Sebab makin stress bila pkr..
Tau marah je kan..mcm aku ni takde perasaan..sapa dia...

Hurmmm mls nak ckp..saket hati kita

Saturday, February 6, 2016

Beijing 2016

Ntry pertama tahun 2016..hahhaha...
Cerita sydney x habis...sambung beijing..😢😢😢😢😢napela mls sangat ni kan..