Wednesday, October 6, 2010

holiday

salam
rasanye tahun ni paling tak best coz dr awal tahun aku tak holiday pegi mana2 pun...arghhhh tak beshnyerrrr..melor jer ke miri itupun hal keje..
makanya apabila dah nak ujung tahun tapi schedule untuk bercuti masih takder so kepala dah nak sarat dah ni..hahaha...
ekceli melor banyak kali plan nak pegi cuti...flight dah book tapi tiap kali tula ada problemnyerla...mcm haritu tiket pg bki(sabah) dah ada tapi malas nak bangun pagi coz br balik dr kampung so cancel..hahaha..bengong tol..sib baik melor tak hangin...
teringat masa memula kawin dulu..asal tergerak nak makan pasembor pegi penang balik hari semata2 nak makan pasembor..rerasa nak makan laksa kat langkawi(laksa kat pantai batu hitam yang sedap) n ckp kat melor pastu esok dah dia tunjuk tiket pegi langkawi..masa tu best n abah pun sihat lagi..
last year sebelum abah meninggal sempat juga pegi dubai bulan feb n pegi umrah bulan 6..tp this year langsung tak kemana...hmmm bagan lalang pun tak pegi..uwaaaaa
bosan..bosan..bosan...2.3 tempat dah dlm list tapi ada la pulak serangan2.hadoi....melor janji nak pegi jepun(yerla dia dah pegi) tapi dia tukar pegi dubai...
antara tempat yang aku memang berangan nak pegi adalah:
1-mekah - alhamdulillah menjadi tetamunya ms last year dah lebih bermakna pegi bersama keluarga tercinta n my late abah
2-korea - nak sangat pgi sebab citer winter sonata...alhamdulillah dah pegi n best giler..tambahan pegi ms krismas so dptla main salji..hehehe
3-japan - aku suka tengok awek jepun(aku nak pegi jugak next year.hahaha)
4-australia - masih dlm perancangan
5-amsterdam - janji ngan jeriq nak pegi bulan 8 last year tapi hampeh...yerla mamat ni baru kawin so budget die lari sket n kebetulan aku plak kehilangan abah bulan 9...hmmm :(
sebenarnyer aku plan ngan melor nak habiskan asia dulu baru pegi tempat lain..so lepas korea n china plan nak kejepun tapi melor tukar pegi dubai..dan rezeki plak aku pegi mekah...jadinya lepas ni pegi jer ikut gerak hati tak payah plan dah..plan pun tak jadi baik redah kasi pecah aje..huhuhu
melor jom la kita pegi holiday....sabah pun ok jugak...rindu nak pegi manukan island...bohsan dah keje ni..u dah pegi bercuti ngan kwn2 u mehla bawak minah leter ni pegi cuti pulaksssss....
lots of luv
et yg serabut