Thursday, November 25, 2010

mee quah ketam

salam

last nite dinner melor ajak pi mkn kedai baru atas bukit...ada jual "mee quah ketam"...depa memang eja quah tu mcm tu yer..strategi la konon...ada charketiaw(sowi kalau salah eja) gak..tempat cantik n selesa kecuali nak naik ke kedai tu atas bukit kan...

so kami order la charketiaw goreng, mee quah ketam, tauhu bakar, milo suam untuk aku n epal juice untuk melor...

yg sampai dulu charketiaw...memang sodap sama mcm kat penang...then sampai tauhu bakar..pun boleh diorder lagi kalau dtg coz sedap sgt...mee quah ketam agak lambat...bila sampai aku pelik gak la ni mee quah ker mee bandung?kata mee quah ketam..maner ketamnyer?bukan kata ketam, rasa ketam pun takder..hampes betol..tipu arr depa ni...kaki ketam pun ok aper kalau dier letak.huhuhu....
dan oleh kerana aku cuti hari ini maka telah merajinkan diri untuk menanam bawang2 aku yg dah tinggi so aku pun tanam la ke pasu..harap2 tak jadi ler daun bawang kering...uwaaaaaaa...sib baik lately ni asyik hujan jer...so tak yah la nak siram...pehtu dah melepak kat umah atok..lagi la aku tak sempat nak siram...jumaat nak kemiri pulaks...hope ujan la sepeninggalan aku nanti..kalau tak hmmmm tengok tunggul bawang ajer la....

lots of luv

et

No comments: