Sunday, November 21, 2010

pokok bawang

salam...
aku n melor memang suka shopping tengah bulan coz shopping area mcm giant/tesco/carefour tak ramai org..lengang jer..semalam lepas melor balik keje, dia ajak mkn old town white cafe tapi aku memang tak berminat sgt pegi coz service dia yg sangat lembab...eiii geram tol..semalam pun sakit hati gak coz ada ker roti bakar yg aku order tu dah sejuk...butter dia berketul lagi n sgt sejuk...butter sejuk aku leh terima tapi kenapa roti tu pun sejuk...hmmmm padahal org tak ramai pun...ada 3-4 meja jer yg ada customer..hmm takperlaaa nasib aku kot..
lepas lepak di old town cafe, kitorang pegi la masuk giant...memang lengang n best jer jalan..
sampai jer depan kedai bata,melor berenti n tengok kasut ni..aku memang nak beli kasut ni dulu tapi
tak der size kecik 5/6..so melor ckp ti dia akan dtg lagi n beli tapi esoknyer dia dah pegi beli tapi bukan yg jenis ini...then tadi tgk dah ada size n ada sale plak tu, melor pun ckp amik jerla...huhuhu...sukanyaaa la walaupun aku tak taula ini entah berapa kali la kasut aku dlm setahun...kasut kerja la yer...melor bising sebenarnyer aku beli yang bertumit..maklumlah aku ni kan badan besar(hahaha)...jadi berat la n tumit kasut la yg jadi mangsa...thats why cepat rosak...huhuhu..malu tol la...tapi kasut bata ni memang sedap dipakai...lembut n selesa sangat.harga 35 lepas sale...harga asal 49.90..
dan lepas jer beli kasut pegi ler jenjalan masuk giant coz melor nak beli minyak rambut...sibuk le nak wat jambul tu kan..hahaha...pusing punya pusing lastly dah beli then kitorang pegila kat area buah2an n sayuran...aku nak cari buah yg diorang nak clearing stock...walaupun buahnyer agak lebam tapi still ada yg boleh dimakan...ari tu aku beli 3 biji tembikai dan setiap satu tu hanya rm0.30-rm0.40...tapi yang penting tembikai tu masih manis...
then last week wani pegi cari gak kat giant n dia jumpa la bawang yg dah tumbuh daun tu tapi masih boleh guna lagi..so aku pun memang nak cr la bwg tu..akhirnya jumpa..hahaha...sukanya hatiku...dr harga lebih kurang rm5.00 tapi hanya rm0.89 sen sahaja.....tapi yg kelakarnyer melor leh lak wat lawak ckp tak yah la amik bwg tu..nanti dia tumbuh...ku ckp lagi senang leh wat daun bawang..kui..kui..kui...tapi lagi senang klu dah tanam..tak yah nak boli daun bawang lagi dah lopeh ni...hehehe
dan oleh kerana musim pisang kaki dah kembali, maka melor yang sangat sukakan buah ini beli pisang kaki ni..aku pun suka gak...tapi aku suka kalau buah ni keras...melor suka kalau buah ni dah lembik sikit....teringat ms beli kat korea...sangat manis buah ni...huhuhu...
oleh kerana ari ni sabtu, aku terlupa yg kalau nak beli barang kene bwk beg plastik atau kene bayar rm0.20 setiap bag..hmmm lastly melor ckp takyah ler...aku ok jer kan...pastu, mamat ni offer nak beli majalah tak, aku ok jugak tapi rerupanya nak suh aku cover bawang yg dah tumbuh daun tu...dia kata malu la org tgk..hahahaha..hampeh tol la melor ni...
takperla melor...yg penting best shoping ari ni kan..tak yah nak beratur panjang2..
hehehe...walaupun aku nak demam n badan tak selesa pegi jugak ler coz kang bila dah gaji pegi, sure ramai sesangat org..
next time nak pegi sushi king yg baru buka..best2...semua dah banyak yg buka kat nilai ni...noodles station ada,a&w dah ada...cuma nak tunggu domino pizza jer lagi..hehehe....
#miss u mak
lots of luv
et