Saturday, January 15, 2011

dah agak dah

salam
ari sabtu mcm biasa melor masih membanting tulang mencari rezeki...huhuhu..alhamdulillah...aku off so duk umah jer...tapi disebabkan ptg jumaat tu semangat berkobar-kobar nak buat karipap, maka lepas makan kat kedai gelas muncung(peristiwa yg amat kelakar), so aku ajak melor pi kedai kat area umah jer..beli kentang coz nak wat karipap kentang n buh telor la kengkononnyer nak wat mcm ikea la...dah sampai umah, kemas apa yang patut, so sabtu tak banyak keje kan, mulalah aktiviti menggetel karipap ala ikea..tapi tersangatla mencabarnyer nak memasak ni...si melor tu asyik memanggil2 tanyer bila nak siap..kalah ada anak kecik..nak tengok tv pun nak suh teman...eiii geram tol aku...akibatnyer karipap aku besar gedang sebesar tapak tangan..muahaha..cobala banyangkan..disebabkan itu tiada gambar yg sempat diambil..malu sunggoh....tapi dapatla buat bekal untuk melor pegi opis dier...hahaha..mkn sebijik, kenyang sampai petang.
pagi tadi aku dengan semangatnyer sediakan saraoan untuk melor, then teruskan operasi mengemas umah...tapi lambat start coz citer bukan diriku tu ulang pagi la pulakss...eiii geram tol la kenapa la waktu siaran dia tak sama...kadang2 mlm tu ulangannya kol 1030, kekadang 1230...kadang2 tak der langsung...rindu nak tengok baim....jadinyer tergendalalah operasi aku tu...tapi walaupun lambat sempat jugak buat dimsum ni...letak inti udang jer...buat juga bubur nasi untuk melor..sedap mkn ngan dimsum ni...
resepi dimsum

kulit dimsum (ada logo halal yg sah)

inti
udang dicincang,bawang besar,bahan perasa+lada hitam
daun bayam(dicelor)
telor untuk melekat

oleh kerana tak berapa pakar...itujerla rupa paras yg paling hensem dpt aku buat..hahaha..tapi aku suka goreng...yg goreng tak sempat snap coz dah kena makan dek aku n melor..hahaha
petang nyer kami pegi melawat abang din yang baru kuar IJN...alhamdulillah.makin sihat sudah dier...semoga abang din semakin sihat n kurangkanler aktiviti memancingyer tuuu...rupanya dia kene attack kat dlm bot ditengah laut masa memancing daaa.....


balik dr umah abg din, terus pi giant...kenkonon nak cari tie melor..tapi tak berkenan la plak...so ada org tu janji nak belanja sushi..hahaha...kan dah kata kalau dah bekenan kat shushi tu sebulan la cr shushi...huhuhu...memang best la tambahan order air ginger soda...sedap ar halia dia...
dan yang ini adalah feberet aku wat masa ni la...dulu memang tak lalu nak mkn salmon mentah ni..tapi sejak dua menjak ni lalu jer tekak ni...mcm org mengidam la pulaks....hahaha....
thanks yer melor coz belanja i shushi...nanti belanja la lagi...hehehe...tapi rasanyer minggu ni tak nak mkn shushi lagi la...stok sebulan mkn tadi tu..hehehe(banyak giler aku mkn)
nanti kiter dating lagi yer...bila u nak belanja i tengok khurafat nier?huhuhu
lots of luv
kekodokbulat