Wednesday, January 26, 2011

puding roti

salam





ari ni sempat menggodek dapur n buat puding roti untuk melor...tapi resepi aku simple jer..maklumlah chef busy..hahaha





5 keping roti


1 tin susu cair


2 sudu gula (option)


1 biji telor


esen vanila sket (option)





campurkan telor, susu gula esen vanila..kacau sket then aku rendam jerk roti tu...letak butter sket dlm bekas pembakar...susun toti dlm loyang...tekan sket bagi mampat...pastu aku ni yg terer ni bubuh ler nestum 3 in 1 (ada buah prune)...then bakar 15 minit 180 degree...then aku tambah dlm 3 minit untuk tambah kerangupan bahagian atas...
risau gak tak sedap..tapi alhamdulillah sedap jugak letak nestum 3 in 1 tu..muahaha...masa bakar tu, kalau tgk dah nestum mcm dah keperangan tu dah ok sebenarnyer...

untuk sosnyer just beli ice cream vanilla then double boil jer..dasar la pemalas kan..tapi sedap jugak...ni adik aku bib yg bagi resepi..hehehe

oleh kerana chef pemalu, gambar atas tu jerla yg aku masukkan..hehehe...

lots of luv
kekodokbulat