Tuesday, March 29, 2011

buntu lagi


aku buntu lagi

mencari keputusan yang belum pasti

memandang kedepan yang tiada seri

dan yang pasti aku terjatuh lagi


mengharapkan ia reda

tanpa mengguriskan hati sesiapa

menantikan gelap malam

biar cerah disuluh cahaya bulan

namun aku hanya mampu mengharapkan

tapi yang datang cuma renyai hujan

mencurah membasahi bumi tuhan

sama seperti basahnya hatiku yang dalam


terkadang aku merenung kembali

dimana salahku sehingga terjadi semua ini

memang benar jangan bermain dengan api

tetapi aku bukan berhutang budi

adakah kerana tidak sampai hati

yang akhirnya memakan diri sendiri?


yang pasti

aku masih mencari yang tak pasti

ruang diri untuk melontarkan apa yang sepi

sepi yang semakin mencengkam diri

menghayati kehidupan yang penuh duri

walaupun aku sakit dan jatuh lagi

aku pasti mampu berdiri dan terus senyum berlari

walaupun ia belum pasti

tapi aku harus mengharungi

walau api dan lautan duri