Tuesday, March 8, 2011

lawak di kampung




Allopsssss



senario 1

ipah n paklang melepak sesama kat luar sambil ipah tunjuk kat paklang hasil kerja sekolah n lukisan dia.so paklang pun dgn baik hati lukis gambar ipah.then pak lang lukis mcm gmbr kumbang kat kepala.

mak lang:wah pak lang lukis sepit buttterfly yg pak lang beli ari tu la

ipah : (tersengih bangga)

pak lang:bukan la kutu(sambil sengih)

aku gelak giler sambil ipah muka dah nak nangis...hahaha..siap ckp bukan la pak lang..kutu kat dlm lambut..muahaha..nakal pak lang.


pau mak yg sangat sedap...


senario 2

mak tanyer nak kuih apa..aku ckp wat penakok jerla mak...ok senang jer.sedap betoi kuih mak...then dah sejuk along yg potong dgn pisau plastik...oleh kerana aku ni memang keturunan banjar, maka kengkonon nak ckp in banjar la kan...

aku:mak tgk along potong koi ni mak ..salah..kepala hanggut betoi...

along & mak: muka blur...then along said

along:kepala hangus la dik..mana ada kepala hanggut..hahaha

tapi aku pun tak tau apa yerk kepala hangus tu..lupa nak tanyer along...maklumla org kata banjar murtad..coz langsung tak tau besurah banjar..hahaha..(betoika)

No comments: