Wednesday, May 4, 2011

kisah di desa



Salam….


Agak penat tapi sangat seronok balik kali ni.Cuma yg tak best tu sebab abg aku tak balik n ada la yg terkehel-terkehel sket..hahaha

Banyak sangat aktiviti yg kami buat. Ikut plan asal nak balik rumah mak 30/04 ari sabtu tapi sebab aku penat sangat + melor pun sama penat coz dia settlekan psg lampu n kipas kat umah puchong..sib baik ada member aku…dpt gak price yg bagus…alhamdulillah


Sampai umah kol 6++.melor pegi kedai makan n aku balik umah kemas apa yg patut. Then balik melor penat aku pun penat. Ingat nak gerak lepas maghrib, then baring2 kejap dua2 kelautttt….kol 5 pagi melor kejutkan aku ajak balik..hahaha…that why aku tak mau janji ngan mak satgi kang depa tunggu..(ceh ayat)


Gerak dari umah kol 5++ pagi ok…sib baik brg memang dah packing sesiap..alhamdulillah perjalanan dipagi hari memang menyeronokkan. Singgah kat pasar pagi gemencheh beli tulang dan ikan untuk msk tengah hari.beli jugak nasi kerabu n nasi dagang nak sarapan kami berdua tapi port masih tak jumpa. Plan asal nak pegi kedai roti canai yg arwah abah suka kat gemencheh tu. Nasib baik tutup..kalau tak meletop perut aku..hahaha

(wah dah ada tag nama baru tapi sedih plak teringat nama abah tak der...uwaaaaa)

1)sampai umah mak kol 10++ selepas berhenti byk kali..
-mula-mula berhenti kat pasar gemencheh cr bekalan.
-berhenti petronas batu anam makan kat situ. (sebenarnyer cr toilet n toilet dier bersih.hahaha) then Nampak ada kerusi chanteks jer so mkn la kat tepi petronas.
-singgah kedai kat taman yayasan beli daun sup tapi kedai tu tak juai
-singgah pasar borong kat taman yayasan untuk beli daun sup tapi melor mcm biasa beli ikan lagi)aku tak turun coz melor lebih expert hal2 brg dapur..hahaha

2) sampai umah mak terus pegi kubur coz before smpai wat sore sedih sket..hahaha…mak ckp depa nak pi kubur so aku ajak melor terus pg kubur abah tp rupanya depa dah nakbalik..semua terkejut..huahuahua

3)mulakan aktiviti memasak..sup tulang, kari ikan (ikan ape yerk),
sambal sotong. yg kelakarnyer kari mak rosak sebab mangga muda.sib baik mak pakar bab memasak.so sedapbalik kari tu..hehehe




(umar dan pak lang)


4)umar tak sedap badan coz mak dia bawak pegi kubur.so mungkin kene tegur. Pegi umah org minta air guna keta atam tapi keta dia ada guna
security system yg sungguh canggih. Ms pegi ok tapi nak balik tak leh start. So kene tunggu atam sampai.jumpa member lama.elin… keta dah ok terus pegi umah cik rom mintak air penawar untuk umar. Dia ckp ada terseliuh sikit..

4)mlm bib buat pizza ngan brokoli sup..marveles..


5)melor baru balik dr berjimba bersama2 anak buah dia…its’ girl time..melor, naji, yah n atin ajer.

(berjimba bersama pak lang)


6)balik ikut hinghway lekas yng tetiba tak jadi lekas langsung…ada lori terbalik kat kuala pilah. Perjalan sepatutnya 3 jam jadi 6 jam..arghhhhh…sib baik bib msk kari ayam sedap..hahaha




(gmbr nak balik..tapi mak tak dok plak...huhuhu)

7)arghhh...from selayang pi nilai balik...sib baik tak jem..muahaha...alhamdulilla


lot of luv
kekodokbulat