Thursday, August 4, 2011

ramadan 3


salam


menu ni masa ramadan ke 3 ari tu..hahaha..betoi la ni...bukan tipu pun. .kebetulan ari rabu aku off..jadi semangat giler nak masak + teringin macam2 ngalahkan org mengandung...tapi aku pun mengandung jugak aper...mengandungI lemak ajerla..huhuhu


memula teringin nak mkn roti jala coz melor suka roti jala..jadinya aku pun menjala la dlm kol 2 mcm tu..takperla kan..buat awal2..senang...masak kari ayam terus..nak berbuka nanti boleh panaskan kari ajer...

then nafsu jin lapar aku datang..takperla masak nasi carrot ngan ayam masak
merah..

ni menu wajib bulan puasa...mee goreng..melor suka mee atau bihun tak kira berbuka atau bersahur(pergh sib baik mak dah pandai masak kan..hahaha)

pastu aku pun tak taula apa yang merasuk aku hari rabu tu..aku buat plak spagheti..padahal dah ada mee/nasi carrot/roti jala..ya ampun...
mcm spagheti masak merah pun ada gak kan?
air plak selain air teh panas, melor nak ini..soya bandung (alaa..aku buh soya cmpur sirap jerk..muahaha)
lastly aku nak jugak makan buah durian ni..dah berhari2 dlm fridge..
melor balik keje dia ajak aku pi bazar..rasa mcm nak jadi raksasa dah ni..yerla aku masak mcm2 tapi boleh dia nak pegi bazar..ekceli dia tak tau pun aku msk mcm2 hari tu..maklumla bini dia ni kan pemalas...tapi bila aura rajin dah mai...semua benda aku nak masak...

inilah cerita bila aku cuti..semua benda aku nak masak..dan alhamdulillah masih berjaya untuk tidak menjejakkan kaki ke bazar..kalau pegi bazar tu lagiiii banyak dugaannyer..huhuhu
owh cuma talam kurma ajer aku tak snap. sebab dah azan..jadi takbaik melambatkan waktu berbuka..ecececee..lepas berbuka kekenyangan plak mcm anaconda...hehehe

aku msk ni kira sampai sahur..senang bangun pagi panaskan semula..insyaallah

lots of luv
et


lots pf luv
kekodokbulat

No comments: