Monday, November 7, 2011

aku ingat zaman itu


zaman aku sekolah dulu, memang takut sangat kalau buat salah. tambahan aku ada sorang guru pompuan yang memang garang sampai kalau dia masuk kelas nak senyum pun takut. dengan suara dia yang lantang dah buat kami semua kecut beb..muahaha..rindu saat dulu tapi aku tak ingin kembali zaman tu...muahaha. macam frust jer kan..memang pun(arghh bosan)

anyway seingat aku, banyak la denda yg aku pernah rasa masa belajar dulu. kena denda sebab tak siapkan kerja sekolah, exam tak lulus ataupun buat bising..

1-angkat kerusi atas kepala angkat ramai2 duduk kat court tenis..
ini jer gmbr yg mampu aku lukiskan..hahaha..comeinyerrr(tak padan dgn umur aku yg dah kertu lukis mcm kanak2 ribena)
biasanyer denda ni terjadi sebab kami buat bising..kelas tingkat tiga hokey tapi ok gak la..

2-jentik ditangan
genggam tangan kemudian dijentik kat tulang yg timbul tu...hadoiii sakit wooo..tambahan yg tukang jentik tu jentik dgn penuh semangat..hukuman ini diberi bila jawap kuiz salah..



3-rotan

hurm sangat femes la kan kat mana2 sekolah..weiii aku ada sejarah bila ada rotan cikgu hancur sebab merotan dak sekolah...tapi tak der la sampai mak bapak datang sekolah pun....mak bapak dedulu super cool.tak menggelabah pun..hahaha
tapi tempat yang selalu dirotan tapak kaki dan juga tapak tangan.kalau kena tapak tangan, rotan dia panjang dan yg hujung tu jer yg diguna...auchhhh..sakit woooo..


4-jalan itik sepanjang coridor
uit..uit...hukuman ini dapat sebab tak dapat hafal kafaa dulu.huhuhu..malu gak tapi best sebab ramai2...selalunya kena jalan sepanjang koridor. tapi kadangkala keliling kelas jer.
5- lari court tenis tengah panas
yang ni pun bila kami buat bising. inilah habuannya. tengah panas terik plak tu..gagaga

6-ketuk ketampi
yang ni memang popular la kan...ketuk ketampi..aku selalu kena ni.
ms zaman aku, lepas assembly pagi isnin akan ada sport check, tengok warna nila, panjang@pendek tudung, labuh kain...hehehe

kadangkala, kalau exam fail pun kena ketuk ketampi jugak..tapi best jer.

tak kisah la macam mana kita dihukum, apa sebab kita dihukum, yang penting kita berubah dan mahu jadi yang terbaik tanpa perlu menindas orang lain



lots of luv
et