Thursday, February 2, 2012

Koleksi Duit

Koleksi Duit Duit Lama Malaysia - Malaya ..Inilah rupanya duit daun pisang






RM1000 - 1989
RM500 - 1989
RM50 - 1998

RM20 - 1989

RM10 - 1976

RM5 1986 & 1989 ( Ada cross flag kat belakang duit ini)
RM1 1981-1983

RM1 1976-83
Yang bawah ni pulak duit zaman malaysia sebelum mardeka

Wang berkenaan dikeluarkan pada 1940

10cents 1941malaya
20cents 194150cents 1941



wang kertas bernilai 10 dolar dikeluarkan kerajaan British, sekitar 1960-an
25 cents1940 malaya
duit lama cap kerbau tahun 1953
Yang ni pulak duit zaman penjajahan jepun kat tanah melayu,duit ni di kenali dengan duit cap pokok pisang
Malaya & British Borneo 1957 1 cent MS63RD
Duit-Syiling-Lama-1-Cent-serawak 1930






This is the money a dollar North Borneo (now Sabah ) in 1927



p/s:from email..so mau tempek disini untuk anak cucu kendian ari..muahaha..

p/ss:kalau salah info minta maaf yer..

lots of luv
et

5 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

duwet dulu nmpk mcm duwet kat obesea gituew ngeee

wani said...

aku ingat tu smeua koleksi hangg....

agak masalah said...

nak save gambar ni boleh? ada yang x pernah tau/tengok pun

Asmara said...

oww baru tau. tp rasanya yg singgit biru tu mcm pernah pakai tahun 90an kan. ;)

et said...

lady ayu:dulu nyer duwet warna pun cantek...hahaha

wani: kalau koleksi haku, masuk mudah wat lelong..muahaha..

agak masalah:silalah save..say apun amik form emel

asmara: haah, rasanya sampai 90an ada pakai gak..hahaha...maklumlah copy form emel.gagaga