Thursday, April 26, 2012

pasar karat shah alam

cerita basi giler.2 minggu lepas aku pegi pasar karat. ini tempat favourite melor..walaupun badan basah dihujani peluh, member steady lagi. aku yang lemah gemalai tambahan tak makan apa lagi dari rumah mengkonon sampai sana nak serbu tempat makan dulu..tapi kami tawaf buat zik zak, masuk semua gerai walaupun gerai barangan second hand, tengok2, pegang2 kemudian berambus masuk gerai lain..hahaha

kami sampai jam sembilan, tapi 930 baru dapat parking. maklumlah nilai-shah alam, jauh la jugak kan? 

pusing punya pusing sampai jam 1100 pagi tak makan apa lagi ni..melor kuat lagi tapi aku serupa sayur layu daaaaaaaaaaa...memang penat +lapar...finally singgah gerai murtabak apa ntanh nama dia...

memang tebal sesangat...murtabak ayam, daging dan kambing..hebat..hebat pakck tu..siap beratur orang nak membeli muratabak miliknya..
 murtabak yang sedap dan tebal.tapi aku suka la dia punya bawang tu..sodap.
masa dalam kedai ni aku ngan melor duduk la..melor kan peluh, jadi aku lap la dengan tuala yang memang aku bawak untuk dia. sekali abg tu cakap "amboi main lap-lap dia yer...yerla time ari minggu jer boleh lap peluh abang, ari lain keje yer"..cis malu sungguh haku..heheh..yerla melorkan anjer-anjer gitu

habis makan kami jalan2 lagi.aku semakin semangat. jalan punya jalan terbekenan dengan patty beger ni...rm4.50 tak silap aku..tak dapt beger bakar yang kaw kaw tu, patty yang ni pun ok la..huhuhu...

inilah begernyer..sedap jugak...tapi mcm muak la pulak sebab daging dier tebal..


kami tak beli apa pun..cuma beli beg aku, tikar , baja dan selebihnya makanan..


p/s:melor bila nak repeat?


lots of luv
et