Monday, May 14, 2012

tak paham

1- tak paham dengan perangai manusia yang mahu cepatkan kekayaan, duit tak keluar lagi korang dah buat operasi pukau memukau....hati2 bila kebndar di segamat yer...terdapat kumpulan2 yang memukau orang lain dengan mengambil wang dan barang kemas dan menggantikan sampul surat berisi pasir. mereka terdiri dari wanita yang berpurdah dan kumpulan lelaki...sian orang felda..penat nak mulakan hidup, dah mcm nie, ada pulak hantu2 yang berperangai menyusahkan begini.

2- Tak paham aku bila ada segelintir anak muda yang sanggup bercerita kononnya mahu membantu tetapi hanya datang kerumah ibu2 tunggal dan para wanita..apehal ko tak pegi jer rumah ketua kampung yang confirm lelaki..ko takut yer...tak malu ker amik duit kaum ibu2 tunggal...

3- Tak paham bila ada orang demam kata badan dia ada hantu. geget kang baru tau..ok orang demam memang suka meracau..cepat sembuh ok.

4-Tak paham dengan segelintir manusia yang bila kita menolong dan memudahkan kerja,bukan nak ucap terima kasih, malah di kata macam2. hellooo aku nak tolong jerk..pangkat besar tapi otak tak berapa nak bijak.

6- Tak paham bila ada orang yang suka menggunakan cara yang susah sedangkan ada cara yang senang untuk menyelesaikan sesuatu masalah

7- Tak paham bila telefon canggih tapi susah giler nak hubungi...kalau hal urgent macam mana?

8- Tak paham bila ada orang yang kunci tong sampah dia siap guna padlock lagi dan buang sampah kat rumah orang lain...

9- Tak paham bila dah buat kerja kena marah...tak buat kerja kena marah...apa kejadahnyer yang dia nak yer?

10- versi tak paham ni aku jer yang tahu...nak luahkan perasaan yang kadang2 memang orang lain tak paham pun.


p/s:monday blues

lots of luv
et

4 comments:

Anonymous said...

hahaha...bisa ku dgr ni omolan...huhu..terbaik la beb...

Angah said...

au yang bca pun mcm tak paham,tapi ada part2 yang paham2 hahahahhaha

Angah said...

apa kata kita lempang kuat2 muka botaktu ..aku pun tensennnn

Hanis MY said...

pun tak faham dengan org2 mcm tu... uwaa pukau tu sngt menakutkan hokay... take care awak...