Monday, June 25, 2012

cat merah cat biru u marah i lap u



badan penat sangat
walaupun masih ada hal yang tidak dapat dielakkan
maka nak jumpa mak minggu ni gagal
hurm...
ari khamis, jumaat dan sabtu hari yang sangat busy
aku kemas rumah depan dlm dan belakang
giler penat
macam nak raya kan?
itulah rasanya bila aku n melor sibuk mengemas, mengecat dan pindah barang2
maklumlah teratak kecik kami ni
kadang2 mcm rumah tinggal pun iyer jugak.
tapi penatnyer tak mampu aku ucap dgn kata2
nasib baik mak aku terus pegi umah along jumpa cucu dia dulu
kalau singgah umah aku, alamat kene tido dengan habuk dan sampah laaaa...
kengkonon nak sangat jadi eric leong kan?
itu pun aku tinggal jer umah mcm tu...
dah la org yg betolkan umah aku tu tak datang2
tensen betoi...
bila nak dtg ntah...minggu ni memang tak dpt la kan.
melopong la dapur aku tu tanpa bumbung....bukan banyak pun
tak sampai 2 kaki pun...
takper aku sabar lagi..

then dah tau ahad isnin ada hal,
sempat lagi pegi cat rumah
dah la mlm sebelum tu aku memang tak tido langsung
sebab penat ngemas belakang
tambah plak ada org bijak ajak cat rumah
sudahnya terpaksa siapkan jugak
dah la beli cat yang baunya memang boleh membunuh selera makan aku
aku tanya melor, ni cat ker getah sekerap
dah la nak bukak cat ajer makan masa hampir setengah jam
memang teruk melor kena kutuk dengan aku
nak sangat ngecat, bukak tong cat pun tak pas...muahaha
tu jerla bunga yang bertahan kat rumah aku..masa ni batu botol tak cat lagi)
semuanya kurus2...zat gemuk dah kena sedut dengan tuan rumah
jadi pokok2 dah menghaloikan diri..hahaha
kami cat warna putih..
cat putih ni memang la busuk nak mam***
geram gila aku...aku ngecat siap pakai mask lagi
(bila la nak pasang tiang mansion mcm jiran i tu kan)muahaha..verangan..tapi aku tak mau tiang2 tinggi ni kalau tambah depan...darah tinggi nak ngecat tiang ni...org tu banyak duit voleylah upah org kan?org yang tarap kami ni, upah diri sendiri sudahhhh

warna pilihan melor...kalau aku pilih memang tak kena dengan selera tahap tinggi melor tu. hahaha..dia cuma setuju dengan color putih bushuk tu jer..yang tiang dan botol amik warna kelabu cair...hasilnyer aku suka jer...tapi kalau buat keje dengan melor, memang tahan sabar kena tinggi...suka hati dia jer ngecat tak bubuh alas..sudahnyer, sama banyak jer yangcat kat dinding dengan lantai...habis mozek haku. sapa nak sental...aku la jugak tuuuuu sudahnyer.

sikit lagi jer tak siap sebab masa buat tu aku nak kena pegi tempat lain sama...memang penat tahap gaban. jadi kemas ala kadar jer..sakit mata aku tengok umah tak semenggah mcm tu..tak sabar nak sambung kemas..na paang lampu lip lap baru(hadiah beday melor tahun ni dpt lampu lip lap..ko mampo bagi lampu liplap..hahaha)...ok apa..kesukaan dia la kan kalau mcm pesta cahaya tu.

cat putih banyak lebih lagi...melor beli tong besar..aku cakap kedia, tak kisah pun besar mana tapi aku agak kisah dengan bau cat tu...hurm...putus urat ingatan macam ni..
melor nak car kat dlm umah sama..yerla banyak lagi catnya..tapi mcm aku cakap tu...mampukah aku dengan bau cat itu..

memang macam nak raya dah kan?hahaha memang pun. maklumlah kang puasa tak nak pk masalah rumah dh..jadi kena siapkan hal2 rumah, cat, susun perabot, sawang, habuk langsir smua sebelum puasa.
masa puasa aku nak jadi master chef jer..hahaha..alasan la tot

itu jer yang sibuk sungguh minggu ni...tido pun tak rasa apa dah sebab penat sangat2 dan asyik mikir keadaan rumah..mampu ker aku nak selesaikan segala berantakan rumah yang tak sudah2 tu..harap2 masih ada kederat..insyaAllah

catatan persedian raya 2012...hahaha..hebat..hebat

lots of luv
et


1 comment:

Angah said...

sakan ai depa,...mcm gaya nak sambut orang baru je...