Tuesday, January 1, 2013

happy new year

assalamualaikum

alhamdulillah...ntry pertama untuk tahun baru...2013. syukur dengan nikmat dan kurniaanNya..moga Hidup aku dan kalian semua terus dirahmati Allah dan sentiasa dilindungi.
selamat tinggal kenangan 2012. terlalu banyak peristiwa berlaku. yang indah, yang pahit  dan segalanya.
my achievement for 2012

dari segi kehidupan, alhamdulillah hutang piutang terbayar dengan baik. pertambahan hutang juga adalah baik..hahaha..aset tu...mana mampu nak beli barang2 besaq bayar cash kan? alhamdulillah semakin selesa dengan kehidupan kami yang sentiasa berdua ni..walaupun berdua tapi dlm rumah mcm duduk sepuluh orang..aku dengan melor memang suka buat sepah..muahaha.
kalau pertambahan family, mestilah ada sebab kami dah ada rayyan muayyad yg jarang aku interprem kat dlm blog...budak itu semakin besar. geram betol aku dgn dia...alhamdulillah..
tapi kami juga berkurangan ahli keluarga. yerla, aku kan dah tak der kakak ipar..dia yg tarik diri sebab nak cari kehidupan yg lebih baik katanya.(ceh ayat tarik diri konon..hahaha)..biarlah dia dengan kehidupan dia..walaupun dia selalu beri masalah pada kami terutama bekas laki dia, anak2 dia dan juga mak aku..tapi dia masih tak sedar laaa...harta yang dia cari tapi dia tak bahagia langsung....hurmmm biarlaaaa...jadikan kisah dia ni sebagai panduan

diri sendiri....alhamdulillah juga sebab impian aku nak pasang bracess tercapai...walaupun agak menderita kan..tapi sapa suruh gatal sangat nak pasang...lain2 aku dan melor berjaya membesarkan badan secara konsisten...korang mampu..kahkahkah..ayat sedapkan hati sendiri..hadoiiiii aku tau badan aku besar tapi aku  malas dah nak berdiet...lepas berdiet gila2 bila aku lapar, dah macam anak jin pulak bila makan...huhuhu...walaupun melor panggil aku gendut, tapi ada aku kesah...dia cari awek lain, aku geget telinga dia..

percutian....seiring dengan langkah berjimat cermat, cuti tahun 2012 adalah biasa2 jer...aku rasa tahun ini adalah tahun tersikit kami menaiki belon..ulang alik jakarta- bandung adalaaa 3 kali dan kemudian ke bangkok..itu jer...alhamdulillah..moga tahun 2013 akan lebih indah lagi..moga impian kami untuk bercuti bersama mak dan mertua aku berhasil..tak sabar mahu bawa mereka main salji..melor kan??????? hahaha.takper..pasang angan2 dulu...


impian untuk 2013
-impian terbesar dlm hidup aku adalah aku ingin berubah..aku mahu jadi lebih baik dari sebelum ini..aku mahu menjadi isteri, anak dan menantu yang sentiasa menabur bakti...aku mahu kikis sikap buruk aku yg ada..aku mahu jadi rajin..owh banyaknyer yang aku mahu kan? harap walau tak semua sikit pun jadilah...hahaha...sila tetap pendirian et

-aku harap impian aku dan melor untuk selalu bercuti dengan parent kami nanti akan menjadi kenyataan...aku dan melor selalu berangan2...walaupun hati aku selalu sentap sebab selalu gile teringat kat arwah abah...yerla, melor sempat bawak mak abah dia pi cuti, aku sempat sekali jer...aku tahu, kalau arwah ada, dia tentu yg paling excited.

-dan impian2 lain yang aku sendiri tak mahu tulis disini...

untuk kalian semua, selamat tahun baru. moga semuanya bahagia dan gembira dan dirahmati selalu...selamat bercuti dan senyum selalu...

aku rindukan abah.....

lots of luv
et

1 comment:

Angah said...

slmt tahun baru.moga apa ygdiimpikantermakbul dan smoga tahun baru bawa perubahan....