Thursday, April 24, 2014

rabu penuh misteri

assalamualaikum

cerita semlm....
blik umah dah mlm
maklumlaaa keje petang...
aku rasa sesuatu yg mcm tak best...
takpe..aku drive je

start keta
tunggu jap...haih
susah plak nak kuar parking...
takpe relax...pelan2 bawak keta kuar..
pass

tp msih rasa tak lengkap
radio slowkan
econ slowkan
sejuk tahap nak arwah
coz aku keje tmpt peti eis

tapi
aku park tepi jap
coz tak puas hati
mana tau keta tegores
takde pun.
perasaan je lebih

sitbelt pasang
jalan semula
bg signal
masuk kanan
terus melepasi terminal
aras 5 perlepasan
slow je pun
tapi semua memandang
ok..aku mcm terasa sesuatu
lepas terminal
turun bukit agak gelap
eh apa ni
tak buka lampu rupanya..
owh teror sungguh saya...
muahaha

perjalanan diteruskan
dgn hati2 kenderaan dilajukan
tak ramai pun atas jalan
lega aku sebab tak payah
nak bertindak kejam
maksud aku memotong di
kwsn yg dibenarkan
sebab aku kan jiwanya seram..

sampai satu bukit
sebelum membelok kerumah
jalan dikiri agak berlopak
aku kekanan sebab aku sorang
saja dijalanan
kemudian kekiri utk membelok
kelihatan seekor kucing ditgh jln
aku memperlahankan kenderaan
tapi sikucing berdesup jugak masuk kebawah
kenderaan
aku terkedu
nasib tiada pengikut dibelakangku
sikucing berdingkit berlarian
nampak seperti ada nyawa lagi dibadan
moga betol nyawamu ada 9

betolkan kucing nyawa ada 9?

kenderaan terus aku perlahankan
membelok kekiri dan terus kekawasan
perumahan
gelap..pekat
lampu ditinggikan
getar dikaki tak payah nak diceritakan
cuma tiada hancing yg masih aku tahan

membelok kerumah
masih gelap
pagar tidak dibukak
lampu jugak tidak bernyawa
kiri dan kanan jiranku
sudah membuta

pagar dibuka
kereta diparking
kenderaan dilihat
tiada yg jelik
ok..kucing itu pasti hidup

pagar ditutup
kunci rumah diambil
mangga dibuka
pintu utama ku umpil
terbuka namun masih trkunci
dek selak dlm yg dipasang
aku terperangkap lagi
diluar rumah aku sendiri
jemmmmmmmm