Wednesday, June 4, 2014

wedding at jakarta-part 1

assalamualaikum....

maaflaaa klu tersalah tulis..maklumlah taip guna hp...jari saiz xxxxl..hehehe

ok ini majlis adik boboi..jodohnya dengan org jakarta...alhamdulillah..
selesai juga ye majlisnya..aku ada dah buat entry jakarta with love dulu...itu ms tunangnyeee
so seperti yang dirancang, kami berangkat tanggal 15 mei 2014. amik first flight ke jkt coz jakarta kan jammed gilak terutama hari bekerja kan...kebtulan ms tu 15 rejab.so aku n mak puasa..dah alang2 bangun awal utk besiap baik aku sahur je dgn mak.
kami pegi  berenam je..
aku; boboi, mak aku , mak boboi, abah dia, adik boboi icha n pengantin...



omak aku ni alhamdulillah tak yah guna tongkatdah..tapi jalan kena slow sket la..n dia jln kaki cengkot sket..maklumla berapa lama kaki mak tu tak ok...

ni mak boboi ngan adik dia...mak boboi pun kakinye bengkak gak..tak leh duk lama2..skang pun bengkak juga kakinyee

gate  G4 tak silap aku..hahaha..lupa sudah...berangkutanlah kami ke sana..haa nila pak mentua den..pak derih

oleh kerana kami puasa n masa org mkn kami selfie sat..muka tok dah br bgun tidoq...hui sedap tidoq dlm kpl..hahaha

alhamdulillah sampai sana dlm kol 850...waktu depa la..waktu kita kol 950...depa kan beza sejam lmbt ngan kita...
hepi hoi smp jakarta...
aku n boboi sewa kereta konon senang nak kesana sini..
rupanya hari khamis kami sampai tu adalah hr cuti di jakarta..wesak day depa..
so nak pi shopping mall mmg berasak..
jammed gile..hadoi..pening jugak..
tapi pegi jugaklaaa..konon senang nak bejalanpi tmpt2 sejarah depa..tapi harapan kusnah...
lastly dari membazir kami kensel transport amik sehari je ngan supir tu...mahai wooo..kena bayar sejuta dua ratus ribu gak laaa....hurmmm lebur duwet macam tu jeee..sedih wei...
masa bertunang pengantin sewakan apartment kat sudirman park..
kali ni di kalibata city...perghhh banyak wooo apartment dia...siap ada mall kat bawah yang mana sekarang ni aku rasa malaysia pun dah tiru..mall canggih gak la bagi aku.
tapi kat kalibata city ni apartmnt dia lebih kecik dari sudirman park..jenuh jugak la aku n mak aku..bilik ada dua je...ok la dr takde kan...
so aku buka kotak.yg ku bawak coz nak msk nasi...iyeee aku bwk rice cooker n ketle sndiri..senang..belajar dr pengalaman...sekli nak msk air blackout wei...panggil chargeman dah ok try psg blackout semula...urgghhhhh...rupanya mmg takleh guna..so periuk rice cooker ku buat msk air...leps tu masak nasi...iye kena bejimat la kan coz dah terbyr sejta lebih utk transport tadi  so tekulat-kulat la kami mlm tu.
hahaha...
sib baik smpt ke thamarind city ptg tu n mak aku beli kain batik sikit punya  byk..nak tegelak aku...dah la takut naik eskelator...oh omak den...anje sangat...
so day 1 selesai dgn jayanye walaupun aku tidor mcm org nomad coz kepanasan..hahaha
tgg ye aku share hantaran meletops depa...
moga aku ada kerajinan...

lots of luv
et