Saturday, June 7, 2014

jakarta wedding-part3

assalamualaikum

sabtu tu kami takde majlis apa2
cuma ingatkan nak ke mangga dua...
keadaan best tapi biasalah sesak
klu tak sesak bukan jakarta ye.
aku tak beli apa pun....
beli makanan je..
so lepas mkn pi foodcourt dia...
konon dish depa sama kat bandung..tapi..
harapan punah..cheh..tak best langsung..

omak mentua den merasa air syurga namanya....
macam abc tapi segala jenis buah dia bubuh dlm tu...dicampur susu cair...urk...i is dont like...

balik cepat coz mcm bosan je....konon nak ke ambasador tapi jammed..nak amik teksi kena jln sket....mereka kat sana bukan betimbang rasa sgt...even mak aku jln pun depa tak kasi chance...hishhhh geram aku..
cari teksi lagi satu mslh...teksi byk tapi tak mau jln..gedik..dapat je bagi makbpak naik dulu..last aku dpt kami naik bedua dgn boboi..
sekalinye driver tu panas baran..org minta duit coz bg dia lalu pun dia marah...org lambat depan dia pun dia marah...org poyong jln dia pun marah...
last sekali before msuk kalibata city tu ada kaunter tiket..lambat pun dia marah2 ...
lastly kami turun n jalan je..urghhhh geram aku....
naik atas kejap then turun semula dgn adik boboi pi mall bawah nyeeee...
cari mainan utk anaknyeee.
masih tak jumpa.
sekali kami makan je..hahaha
tapi beli bungkus jugak utk org yg dirumah...
melor masih dgn nasi padangnye..urghhhh..asyik ns padang sajork
so hari sabtu lepas maghrib makpak mentua aku bersama pengantin pegi ke hotel yg disediakan di bidakara hotel..mereka tidor sana...mak prngantin pompuan dah pesan pd aku supaya pegi sekali tapi ada miscomunication kat situ..pengantin kata takde bilik utk yg lain..dia sedia dua bilik utk pengantin dan makpak pgntin....
aku n yg lain ok je...esok pagi2 lepas subuh kami pi la hotel tu coz nak makeup kan....
sekali dlm kol 9 tak silap aku dpt msj n kol suhdtg otel jugak..aku dah mcm hek elleeee...apa jadah la kan...so pegi laaa kami dgn pakai baju tido je.kol sepuluh dah masa tu...
sampai je bilik perghhhh besar tu...
mmg mak pengantin perempuan ada ckp dah kat aku masa hr jumaat antar brg tu tapi yerlaaa pengantin lebih tahu la kan arrangement dgn bakal family baru dia...
pening aku....takperlaa dah nak last ni...lantaklaaa.....yerla dah nak nikah..takde pening dah lepas ni.hahaha
aku susun barang, iron baju jap, borak ngan mak mentua aku jap coz dia mmg suka lepak bilik kitrg..ada anak anje dia..hahaha..laki den la tu...then ku suh smua rehat coz 
ku tau esok mmg meletihkan...
alhamdulillah lega badan aku malam tu dpt tido yg betoi2 tido..takde alih2 tempat, takde kepanasan n takde la tido share bantal...seksa
ok share bantal..hahaha..well sewa apartment itulah risikonye...
alhamdulillah...one more day et..then pulang ke m'sia....malaysia tetap dihati..
i miss klia..hahaha..propa sangat

k bye