Thursday, August 21, 2014

daun melong

aku dgn terseliuh atau tergeliat mmg tak boleh dipisahkan...mudah sangat la terpeleot n bengkak...dulu2 ms kecik dedua tangan aku patah sebab main kuda2 dgn kakyong guna kerusi rotan tu..kak yong atas aku duk bawah..sekali terbalik hempap tangan aku..dua2 plak tu..patah beb...sian abah n mak kena cari bomoh patah..zaman 80an mana la nak cr doktor..agaknye klu ada doktor pun mcm mana ye depa simen tangan aku.hahaha

so mak ckp jenuhla cari bomoh n tkang urut.sekali ada org bgtau ada sorang bomoh patah...kat area bagan serai tak silap aku...pegilaa kami 3 beranak naik motor jam dua pagi mak ckp..pi umah bomoh urut tu n melalaklaaa aku sebab sakit..sekali urut je dah ok..mak ckp dia guna air liur dia kot...dia mcm acah2 la kat mulut dia then urut tgn yg

patah..hahaha..takpe aku sanggup je kot klu guna ayaq lioq janjo tokbomoh tu takdak eid, sakit brjangkit atau ebolaaa....hahaha..lagi best klu tokmoh hensem mcm muka zill..ceh..nak jugak

kesan tgn patah, tgn aku akan bengkok kalau diluruskan..pengkau jadinya.. tapi tak boleh salah sikit. sure tgn bengkak n terseliuh...even terhentak pun akan bengkak.

lepas urut dgn mana2 tkang urut, mak akan balut tgn or kaki terseliuh aku dgn daun melong...

so semalam tu aku balut kaki dgn daun melong la..jauh daun tu..dtg dr selancar wooo...hahaha..mak bawak khas utk anak manja dia yg menangis-nangis sebab tahan sakit..mbahahaha..tapi gatal nak jugak menari...

daun melong dgn aku mmg membesar bersama...kira kami kamcenglaaa selain dengan daun durian belanda..daun durian belanda tu buat ubat kalau demam...maklumlaa org kampung kan...mbahahaha

hilang sket sakit kaki aku...tapi nampak mak lagi hilang rasa sakit..rindu sebenarnye..hahaha..

nilaa daun melong..aku amik dlm google jeee