Tuesday, March 10, 2015

Merapu itu indah

Assalamualaikum
Selalu nak menulis disini..meluah apa yg terbuku..manusia dan masalah sentiasa ada...tapi kadang2 org tersalah tafsir..nanti jadi lain pula...dibuat bukti yg ntah apa2..kihkihkih..mcm besaq je mslhnye kan...
Yg buruk jadikan sempadan..yg salah mohon dibetulkan..aku cuma manusia biasa...
1.sekarang makin ramai yang mencium tangan dan meletakkan ke dahi...dan aku baru tahu itu cara org yahudi bersalam..makanya bila bersalam org lebih tua..ciumlah tangannya..bukan meletakkan kedahi.
2.kadang2 aku terpikir...kalaulah masalah boleh boleh selesai seperti kentut kan best...ada mslh je kentut..eh kentut pun mslh tau sebab kalau tak kentut..hurmmm bahana la perut kita.
3.aku merasakan aku tidak jujur baru2 ini..owh saya perlukan teman utk berbicara..tapi tak pelah..biar jadi rahsia
4.kadang2 kita cuba berdebat tapi akhirnya ada yang terluka..owh no..tak bagus kan..kihkihkih..sebB tu ada pepatah rambut sama hitam..tapi hati lain2...tapi yg penting janganlah ambil series..melalui pendapat berbeza akan hasilkan sesuatu yg luar biasa..mihmihmih
5.kahwin bukan satu permainan...hormat menghormati dan sentiasa menyimpan rahsia pasangan pasti Jdi kunci kebahagian...bergaduh bagus utk membetolkan kelemahan diri..tapi yg tak bagus bila sibuk menjaja kelemahan pasangan dgn org lain..bencana namanye tu
6.bila kita sibuk mencari kesalahan org lain..hati sentiasa tak puas..sama seperti kalau kita sentiasa jadi pendendam..aku sentiasa muhasabah diri..memaafkan walau menyakitkan...walaupun pada yg berhutang..mihmihmih..
7.org kata 1 jari menuding orng...4 lagi akan menunjuk pada diri sendiri...hurmmmmmmmmmmm...iyolah...sabarlah duhai hati..bila kamu jadi mentimun...durian jugak yg menang...digilis mahupun menggilis...kamu jugak yg terluka...owh timun sedap..tambahan buat jus timun..arwah abah suka
8.kita punya hak..tapi kita tak mampu bersuara sebab kita bukan enggang yg hebat diatas sana..paruh yg besar dan angkuh...bulu yg cukup  menceriakan...umpama pipit yg sibuk membuat bising atau burung belatuk yg membuat sarang...eh burung belatuk...teringat ms kat rumah mak..bila burung belatuk buat sarang kat pokok..aku bayangkan pontianak pun keluar...kahkahkah
9.baru2 ni ribut melanda ditempat kerja..masyaAllah...sekejap je tiupan yg diturnkan...gerun aku melihatnya..baru sekejap.tak sampai seminit..tapi kesannya...sampai pokok pinang pun tercabutlaaa...
10.owh tengah tgk suratan kasih..ada sidi oraza...lama betol tak tgk dia belakon..aku suka dia belakon..dahla hensem..masyaallah.urkkkk
11.sekian terima kasih

No comments: