Saturday, December 2, 2017

Moga kita tabah

Assalamualaikum

Wow...berkulat dah...pakkal aku download je blogspot dlm hp..n takyah nak ingat password..sebab password dah lupa..
Kuikuikui

Well 2 tahun yg agak kronik..selepas melor mula kerja ditempat baru setelah 2x dipermainkan..interbiu siap kena lari bagai..tau2 tak leh sebab polisi apa jadah ntah..org memang perlu kerja encik2 sekalian..namun alhamdulillah rezeki masih ada utk kami..syukur ya Allah...agak susah nak sesuaikan sebab masing2 kerja shift.ada masa aku keje petang..dia masuk malam...jumpa 2 jam aku plak pegi keje..ada masa aku keje pagi..melor petang..aku balik keje..melor dah takde..malam dia balik aku plak dah membuta....ada masa off kami sama tp aku kena pastikan dia pegi teman mak dia dialisis while aku kena uruskan keja2 rumah..basuh baju...iron baju siap utk 1 shift terus..

Urusan kerja yg tak pernah habis dan menyedihkan..melor selalu ajak aku bercuti..tp aku selalu pkr condition mak dia yg kurang sihat..jgn pntgkan diri sndiri..walau ada anak yg sibuk urskan hal org lain dr mak sndiri...hurmm menyedihkan

Keadaan ekonomi yg tak stabil pun kena pkr juga..minyak yg naik turun tak menentu..ot dan wtru yg dah kena potong..elaun melor pun kena ptg kalau cuti..nak apply br1m kata tak layak sebab dulu gaji lebat..hello itu dulu..dulu tak penah rs terok begini tahu..belom lagi gaji yg cukup2 bulan dan interest loan bank yg meningkat sebab kena byr penalti lambat byr..arghhh stress

Kdg2 bila memori menerjah rs sedih yg amat..lalu simpang org jual durian, terpaksa sekat keinginan...andai dulu tak perlu pkr pun..br sebut dekat melor, pasti kami terjah..sekali makan durian 4 biji yg sedap2..teka, musang king,d24,kampung...sekarang, kami mampu pandang saje...kalau ada bajet lebih pun perlu cr yg longgok..omg 😢😢 . .sedih sgt..tiap kali gaji hanya cukup utk hutang yg ada..dan keperluan hidup sehibgga bulan seterusnya..tiada lagi istilah duit hr ni utk hari ni..esok lain cerita..sebab hr ni dpt perlu simpan hingga bulan depan....dugaan kan...kdg siapa sangka ...dan mmg tak pernah duga pun sehebat dugaan ini akan jadi...

Ini bukanlah mengeluh..tp luahan hati yg sentiasa bersarang..kdg tak mampu nak luah dgn kata2..sebab tiada siapa memahami dan org sekeliling aku pun alami benda dan mslh yg sama...kesian kami...

Moga kita terus bertahan...dan moga Allah bantu kita melor..