Thursday, January 4, 2018

Gelap pasti cerah akhirnye

Aku sedih bila sendiri...dulu ramai teman disisi..
Tapi kini aku hanya sendiri..duduk kaku tanpa sesiapa disisi..
Namun bila dilihat kembali, aku perlu bersyukur atas apa yg aku alami.. dunia yg semakin kejam bukan beerti aku perlu menyerah kalah..
Kita kenalah positif..aku lihat cleaner tu happy walau perlu cuci sisa org...aku lihat si tukang sapu selongkar sampah cr habuan...si penebang pokok bergadai diri memanjat utk memotong dahan yg tinggi...lihat si polis trafik..gagah dengan motor putihnya, namun diwaktu kemuncak, dia berdiri tegak di simpang2 jalan yg sesak tak kira hujan mahupun panas..kdg aku terpikir, penjawat kerajaan tiada mslh kah? Bagaimana kehidupan mereka..mesti bahagia...cuti sabtu ahad..anak2 ada taska..setiap lunch time boleh balik lihat anak2...indah ke?
Sebenarnye kita smua punya masalah yg aku rs bermula.dr impian juga..kita impikan yg indah2 rupanya masalah yg menimpa..
Tapi apa pun yg berlaku..kena ingatlah pd halal dan haram atas apa yg kita lakukan...syurga yg kita cr sebenarnye...maka bersabar dan bertabahlah..jgn sering merungut..istigfar walau hati pedih tak terkata..sabarlah et..sabar