Saturday, April 7, 2018

Luahan rasa

Assalam

Kelmarin aku mimpi...seseorang mahu membunuhku dengan pisau belati yg agak pnjang..dirumah mak masa tu..ada along abg mak melor atam n bib...kami semua kelam kabut..berlari keliling umah menyembunyikan diri..masing2 tak mampu buat apa2..tiba2 bib dtg merampas pisau dan memandang aku..tepat dimata..
Esok siangnya, aku mendapat satu cerita tentang seseorang yg tidak suka kan aku...astagfirullah..depan baik..belakang nauzubillah..telah adu pd pegawai juga berkenaan sikap aku..well..aku bukan bagus pun...mungkin  dia terlalu sempurna. Namun hati aku tak pedih sangat sebab aku tahu dia bagaimana...
Malamnya, aku resah..tak lena tidor...hati gelisah...namun nyenyak tatkala jam mencecah 12malam..dan aku mimpi lagi...aku jatuh dalam runtuhan tanah yg dalam..tanah jerlus akibat hujan..ya Allah..apakah maksudnye lagi...
Mimpi memanh mainan tidur..tp aku percaya bila org kata mimpi yg sebelom jam 6pagi adalah penunjuk...wallahualam..yang pasti..tabungan semasa kami hampir habis sedangkan gaji yg diperoleh tak mampu menampung semuanya...kerja yg kdg2 aku termanggu dan terdiam seketika..apa yg aku buat ni sebenarnye...makin benak pun ada... Allahuakbar.....

Gundah walau saat aku menaip hal ini..seperti sesuatu yg buruk bakal berlaku.. Ya Allah tolong aku..