Saturday, May 5, 2018

Kisah aku je

Hampir 5 hari tak telefon mak...rindu sangat tp kepenatan..mungkin gemok yang melampau..lgpun umah ni dekat atas je lain ok..kat bawah kalau ckp tersekat2..kena duduk dapor je..nyampah..

Aku suka call tokdah waktu pagi dlm jam 7 sebab dia tgh ngaji lepas solat subuh n nak tunggu solat dhuha...jd kami membawang sekejap..kemudian kol 7ptg sebab nak tau dia dah masuk rumah ke belom..kdg2 dia masih kat luar.kemas pokok2 dia tu...kdg borak ntah apa2 je pun..kadang2 sampai 40 min becakap..

So lepas 5hr aku tak call tokdah, aku call dia..tanjat aku suara serak..mak demam ye...haah jwp dia..tapi dah baik dah lepas ni..nak tertelan halkum aku tiba2..berdosanyaaaaaàaaaaaaaa
Sebab aku tau aku buat mak tertunggu2 aku call dia..tau mesti dia rindu aku call.maafkan aku mak..aku selalu kecikkan hati mak...

Aku lama dah tak balik kg..last ms cuti2 pegi rompin hrtu...ada byk mslah yg perlu diselesaikan..tak mampu nak.luah disini...tokdah selalu tanya bila nak balik..sian tokdah..rindu sangat tu..dulu aku selalu balik mengejut..tau2 je dah sampai depan pintu..tau2 je call suh buka pintu...tapi yela dulu tak seteruk mcm sekarang...doakan aku ye tokdah... kdg terbayang dia menunggu aku kot2 akan sampai bila2 sebab aku dan melor mmg suka unplanned..

Ya Allah...tak mampu aku luahkan kesedihan hati ini bila ia melibatkan tokdah....andai waktu boleh diundur..akan kuputar saat kita bahagia bersama abah..walau kena luku selalu dengan abah..salah sendiri sebab abah pantang org buka tv masa maghrib...tp time tu la cinderela lah..cinta antara benualah..huhu..seronoknya zaman itu..owh dunia..cepat sungguh waktu berputar