Thursday, February 25, 2021

moga baik2 selalu

assalamualaikum...

alhamdulillah,vaksin dah sampai. nampak ya impian kita smua akan tercapai dan kehidupan akan kembali normal insyaallah.
 byk nak cerita dlm ni...selepas aku tulis tentang redha dgn virus ni, esoknya aku jumpa dgn org yg pernah aku jamin satu ketika dulu. dan yg tak sangka beliau bayar sejumlah wang aku rs byk dan sgt aku terkejut. masyaAllah...alhamdulillah

seronok lihat org sekeliling mahupun sidia yg lebih bagus...kadang kala bila aku sndiri,aku terpkr, adakah dosaku tidak diampun, adakah doa2 aku lgsg tidk didengar, bagaimana kehidupan aku saat mati nanti..arghh byk...byk sgt

kadangkala aku terdetik,bagaimana aku nanti diterima kah aku bila mati?untung kalian yg punya anak atau anak angkat. betapa ruginya aku kan..kdg aku sndiri tak paham perasaan aku. jaga anak org perlu dgn keinginan yg betol2 mendalam.bukan utk memuaskan perasaan org lain.ikhlas rela berkorban rasa tanggungjawab sanggup berkongsi kasih. org tak memahami. ada org akan sgt down bila org lain tanya psl anak. tapi tak mcm aku. aku tak kisah...ada kwn pregnant amik tgn dan letk diperut aku dgn ucapan lepas ni aku pula. alhamdulillah..namun ntah..aku akan rs loser ...aku insan malang ke?sebab takde rs seperti itu????

namun bila badan dan kesihatan dah tak sekuat dulu, aku berpkr mgkin ini sebb aku hanya ada melor. dan diakhirnya aku perlu tahu, segalanya kuasa Allah.dan pasti aku semakin sayu..

betapa aku seorang pendosa