Monday, July 6, 2009

dugaan

aku geram bila ia datang
tapi aku tak mampu berbuat apa-apa
aku sakit hati bila memikirkan
tapi tiada penawar yang ada
aku mahu ia pergi....
aku tak ingin ia kembali lagi...
aku mahu aman disini.........
aku mahu ia berlalu pergi...

bila ku diam, mgkin ia akan hilang
tapi...sangkaku hanya mainan
mungkin ia semakin melarat
mungkin ia semakin mendesak
mungkin ia tidak dapat di ubat

tapi....
adakah semua salah aku
atau salah mulut yang bermadah indah
atau salah hati yang tidak mahu berkeras
ataupun sikap yang sentiasa mahu mengalah

tapi mulut sentiasa mahu bermadah indah
hatiku lembut mengubat luka yang parah
sikapku mengalah biar masalah tidak bertambah
jiwaku semakin sesak memikirkannyaaaa
masalah datang bertimpa-timpa...
bukan ini yang aku pinta....
bukan ini yang aku mahu...
bukan...bukan...bukan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mungkin benar......
inilah dugaan dari yang Maha Esa
tapi TUHAN aku bagaikan tidak mampu menangani semua
aku tidak kuat untuk ini semua...
aku tidak kuaaatttttttttttttttttttttttttttttttt