Wednesday, September 23, 2009

23/09/09

hari ni genap 12 hari abah pergi meninggalkan kami.
abah, et kol mak tadi...mak nangis sedih teringatkan abah...
mak sedih sebab tak dapat tunaikan hasrat abah nak makan durian dari pokok yang abah tanam..mak ingat durian tu dah tak sedap sebab mak simpan kat tempat sejuk beku. jadi mak sempat bagi durian cik ita jer tapi abah cakap masam...sian abah....
abah....mak sedih sgt sebab hari kami keluarkan durian rupanya durian tu manis sangat...sebab tu mak sedih sgt dan semalam atok beli seguni durian dan buat jenduri durian sebab teringat kat abah...mak bertambah sedih dan menyesal sebab dia tau abah dah tak dapat rasa durian lagi...abah kan memang suka durian.......dulu abah akan makan durian selagi boleh walaupun darah tinggi abah ngan kencing manis naik..tapi abah tak peduli....abah cakap kalau mati nanti tak dapat rasa dah...betul cakap abah...kalau et tau semua ini akan jadi et tak akan halang apa yang abah nak makan...abah makan la...et pun akan belikan untuk abah...et lagi sedih sebab et sendiri pernah halang mak dari bagi abah makan mcm2...et kesian kat abah jer sebab doktor ckp perut abah dah rosak...nanti mcm maner nak proses makanan...et minta maaf yer abah....et tau et tak dapat bagi apa2 lagi untuk abah sebab abah dah tak de...sekarang pun et masih tak tau apa yang patut et buat untuk mak...et tau mak amat sedih sedih sebab abah takde disisi dier...abah, kami sayang abah....sayang sangat...moga abah bahagia dialam sana abah...
love abah forever

No comments: