Sunday, August 15, 2010

15 august 2010

salam...

hari masuk hari kelima puasa...dan bermakna lagi 14 hari tarikh abah pergi buat selamanya...genap setahun dlm kalendar islam...cepat sungguh masanyer berlalu...

jujurnya aku memang masih tiada mood nak beraya atau nak bercuti...tapi mengenangkan ada hati yang perlu dijaga, perasaan ini aku telan sendiri...makin sepi rasanya...umpama tidak dapat kubayangkan perasaan dipagi raya nanti untuk kali kedua dlm hidup aku tidak dapat lagi mencium tangan dan mengucup dahi licin abah...bau rambut yang aku suka pun semakin hilang...hmmm

alhamdulillah, seminggu sebelum puasa aku join companynyer majlis tahlil untuk arwah abah,dan 2 nenek aku..n melor plak bagi nama abah kat masjid umah mak dia untuk buat majlis tahlil selama sebulan sepanjang bulan puasa ni...semoga abah mendapat yang terbaik dan bahagia sentiasa disana...amin

melor semangat nak raya..tak sabar nak shoping semua..tapi aku masih penat lagi..penat memendam perasaan n menjaga perasaan sendiri..hehehe...penat sukan n penat kemas umah...rasanyer nak antar baju pegi dobi jerla minggu ni...malas sangat nak tengok kain tu...

alhamdulillah melor dah bayar jugak duit zakat fitrah untuk kami semua termasuk mak abah dia n mak aku serta adik aku nora...semangat datang kembali..

petang ni nak buka apa yer...asyik masak jer..semalam buat soto..ingat mak melor tak mau makan rupanya dah malam skit die makan.hehehe..nak ajak pegi hotel abah melor susah skit nak makan..rugila pulak..teringin makan pizza..pun abah melor tak leh follow gak...tapi rasanya beli jerla juadah kat pasar..aku wat macaroni goreng jerla..tapi ikut tahap kerajinan aku la kan...kalau aura malas lebih maknanyer hari ni kita shoping..hehehe