Tuesday, August 17, 2010

hari 6

salam...

sekejap jer dah masuk hari enam ramadhan...
alhamdulillah petang ni bumi sepang /nilai dibasahi hujan..
sejuk sungguh rasanya tapi seronok juga...
untuk lauk berbuka aku hanya beli kat cafe memandangkan kene OT kan..aku beli terubuk bakar..akak tu ckp rm4/koi 3 biji...sebijik 5 kupang ngan sebiji telor itik masak lomak untuk melor wat sahur nanti(peberet melor) tanpa nasi dan air harga rm7.90..hadoi...member aku plak beli ikan 2 ketul,karipap 2 biji,sayur seciput,ngan telor itik 2 bijik...total rm18..giler kentang betulllll...nasi tak dok..harga melampau bebenau...
kalau mkn kedai tomyam siap dpt mkn tomyam,sayur nasik ngan telor ker air ker mesti cukup tu...hmmmm
bercakap pasal duit ni memang tak cukup....ekceli ni la baru membeli pun coz aku sanggup masak..n memandangkan kitorang pun tak mkn banyak so alhamdulillah.....kira tak derla membazir sangat kecuali hari ni yg memang kene membeli coz kojo..hehehe...nanti keje petang aku nak masak jerla...tak yah beli...mahaiiiiii..hahaha
p/s:hadoi ayaq tebu aku tak teminum lagi..huhuhu

aku yang semakin kedekut
et
bukan kedekut tapi berjimat..hehehe

No comments: