Saturday, September 4, 2010

31 ogos

Salam...

lambat betol aku nak update blog n cerita ms 31 ogos aritu kan..padahal aku buat tajuk untuk 53 merdeka...ms tu mood tak berapa baik...hmmm
ekceli ms 31 ogos tu adalah genap setahun abah pergi meninggalkan kami semua..mengikut tahun islam la kan..31 ogos bersamaan 21 ramadhan...abah pergi pd petang 21 ramadhan tahun 2009 bersamaan hari jumaat selepas asar...
bib call aku ptg tu jugak tapi ayat dia lebih kurang macam ni"kak t aku rasa abah ni dah tak der"...eh main rase2 plak ko yer bib...sebabnyer abah pegi mcm dlm tidor jer...alhamdulillah...aman, senyap dan senyum sehingga tidak kelihatan langsung abah pergi selamanya...
sedih memang sedih tapi segalanya memang sudat tersurat...dr DIA kita datang dan kepada DIA juga kita kembali...
dan yang oasti aku tahu melor yg paling terkesan sebab kalau dulu dier sanggup balik umah mak aku walaupun sekejap hanya nak jumpa n berborak ngan abah..tp sekarang boleh dikira dengan jari sesangat...sebab dia akan sedih dan dia yg lebih suka menangis tiba2 sebab teringat pada abah aku...
kalau dulu memang selalu kitorang wat kerja gila...dlm sebulan tu sampai berapa kali ntah balik...tau2 jer dah sampai umah..kang mlm balik pulak..hehehe..tapi sekarang mcm hilang sesuatu jer...memang dah hilang pun...
walaupun aku sedih tapi aku gembira juga sebab wajah abah semasa meninggal tu mcm tidor sahaja dan yang penting abah senyum pada kami semua..ahhhh sedih dan pilu pulak...mcm tido jer abah tapi bila sentuh n rasa sejuk baru percaya abah sudah tiada..
to abah:et sentiasa doakan abah..et sayang abah dan semoga smua doa2 dan apa sahaj yng et n krol buat atas nama abah akan sampai pada abah...mak ckp kalau anak lelaki doa nyer akan terus sampai pd abah tapi anak perempuan lambat sikit...wallahuallam...tapi et berdoa abah sentiasa dirahmati dan ditempatkan disyurga yang indah..bahagia dan berjumpa semua family abah..nenek antan,nenek,along,anjang,angah ghani n angah asyem..abah doakan et yer disana...et sambung belajar lagi..dan yang pasti et rindukan abah...rindukan senyuman abah...rindukan bau badan abah...rindukan kasar tangan abah..rindukan ciuman didahi abah...rindukan kenyitan mata abah...dan et amat rindukan suara abah...amat rindu dan terlalu merindui abah....

sayang abah untuk selamanya...
et