Friday, October 29, 2010

apa kata wanita

Salam

Masa tunggu melor balik petang tadi aku tengok la RTM rancanga Apa Kata Wanita kol 2 petang lepas khutbah jumaat. sebelum ni aku cakap chanel untuk tv kat bawah tak ok kan?tapi sekarang dah ok dah..alhamdulillah..walaupun ada la skit sesemut tapi Nampak lagi batang hidung pelakon tu.

Tajuk yang dibahaskan pasal cerai. Best gak coz penceramahnyer kelakar. Apa ntah nama nyer lupa plak aku nak update.yang ku tau nama pengacara jer..so cerita punyer cerita dia pun masuk bab cerai berkaitan penderaan mental.dia kata biasa penderaan fizikal jerkan..tapi kecederaan mental pun kena lapor juga coz lagi teruk.bak katanyer “makan dalam” dan boleh jadi giler.
Then dia bagi 3 kes perceraian dari kisah benar.menurut beliau kadar perceraian setiap tahun meningkat dan sangat tinggi.ni kes yang dia beri(lakonan semula)

Kes 1
Tiada komunikasi-anak dah 2 tapi lakinya bila balik terus buat hal sendiri.bini panggil makan pun dia tido jer lepas baca surat khabar..bengang kot biniyer terus keluar

Kes2
Pasal ubat gigi.lakinya marah coz bininyer picit ubat gg dari atas.dia suh bininya picit ubat gg tu dr bawah.bila bininya argue, lakinya tak puas hati..yerla pasal ubat gg jerkan..lastly lakinyer ceraikan talak satu..hambik ko pasal ubat gg jer

Kes 3
Pasal nyamuk.dia balik tidur umah mak nyer.banyak nyamuk.so lakinyer mintak peluk tapi bininyer sibuk menggaru kaki yg kene ggt nyamuk..lakinya tak puas hati bila bininya tak mau layan bila diminta peluk terus dbagi talak 3…kuang..kuang..kuang..

Nauzubillah…takut gak aku bila dnegar senang giler dibaginyer talak kat bini..kata penceramah tu yang kes ubat nyamuk tu derang baru 6 bulan berkahwin…
Aku harap aku n melor semakin sabar n tahan dengan kerenah memasing.yerla kita ni manusia masing2 punye masalah yang tak perlu la dikongsikan..kadang2 diam lebih baik kan..Cuma jangan sampai sakit mental sudah..hehehe

#best gak yer apa kata wanita ni..hehehe

lots of luv
et