Friday, October 29, 2010

Sungkyunkwan Scandal



Latar belakang dari Dinasti Joseon, , "Sungkyunkwan Scandal" mengisahkan 4 pelajar muda yang tampan belajar di Universiti Sungkyunkwan dan cerita ini berkenaan cinta dan persahabatan.


Kim Yun-Hee (Park Min-Young) seorang yang bijak, wanita bertangungjawab dan sangat berdikari.sejak ayahnya meninggal, dia telah bekerja untuk membantu menyara keluarga dan serta perlu belajar dlm ms yg sama.satu hari Kim Yun-Hee telah mengambil tempat adiknya dan menyamar menjadi lelaki untuk mengambil peperiksaan yanghanya boleh diambil oleh kaum lelaki.Semasa hari peperiksaan berjalan, Kim Yun-Hee telah berjumpa Lee Seon-Joon (Micky Yoochun) dan menjadi kawan.Lee Seon-Joon datang dari keluarga ternama dan memilik perwatakan menarik tetapi sombong.Mereka berdua lulus peperiksaan kebangsaan tersebut malah berkongsi bilik di Sungkyunkwan University.


Di Sungkyunkwan University, Ku Yong-Ha (Song Jong-Ki) merupakan seorang pelajar yang pandai menyanyi, pemabuk dan sangat popular dikalangan wanita.Ku Yong-Ha mendapati Kim Yun-Hee adalah wanita tetapidia tidak mendedahkan rahsia Kim Yun-Hee.


Moon Jae-Sin (Yu Ah-In) pula seoarang lelaki yang selalu membuat masalah di Sungkyunkwan.seorang yang kelam kabut,Moon Jae-Sin juga suka melakukan sesuatu perkara tanpa berfikir. Dia juga tahu rahsia Kim Yun-Hee dan cuba melindunginya serta telah jatuh cinta dengan Kim Yun-Hee.

Saksikan Sungkyunkwan Scandal di channel 391 setiap isnin dan selasa jam 0900 mlm serta ulangan pada hari ahad jam 0900 pagi kalau tak silap aku la yer..hehehe..citer ni 20 episod dan last episod pada 20/11/2010. aku suka cerita korea.apa sahaja cerita korea sangat2 suka coz pelakon cantik2 dan hensem2..hahaha…skang ni asyik follow ini cerita sahaja dan lagi satu cerita pretty insun..nanti ku update citer pretty insun yer…
dalam cerita ni aku suka karektor Moon Jae-Sin ataupun digelar "Crazy Horse" oleh student lain. suka karektor n rambut dia yg sangat smart.hehehe..klah kalau da masa follow ar citer ni..n kalau tak sempat follow jer ikut mysoju.com...mcm2 citer korea ada..enjoy...
#aku refer cik google jer..huhuhu.tima kasih cik google
lots of luv
et