Thursday, October 21, 2010

ntahler

salam

semalam ms ot borak2 ngan member..cerita punyer cerita dia pun masuk la kisah kawan wife die yang sakit...minah ni dah kawin n anak 3 org masih kecik..husb dia org sabah..dia baru disahkan menghidap barah gusi(teringat pd kwn aku arwah rosmah..alfatihah).dah la anak masih kecil, ibu bapa da meninggal suami pulak baru xcident n lumpuh separuh badan...Ya Allah besar betul cabaran kehidupan dia...aku memang terkedu sungguh..tak dapat aku bayangkan kalau aku yg berada ditempat dia..Nauzubillah..
dan semoga kawan izzham ni tabah mengharungi dugaan hdp dia...
memang dugaan dan cabaran kita ni lain2...dan aku amat hargai segala pengalaman kawan2 yang aku dengar sebab aku tahu aku ni banyak sangat yg tak betolnyer...semoga pengalaman dan cerita kehidupan org lain beri aku inspirasi untuk terus berusaha lebih baik lagi..
so aku ngan izzham terus berborak nak menghabiskan masa terluang..hehehe...kitorang pun masuk bab xcident melibatkan bas xpres pd 10/10/10 ari tu...dan aku amat risau sebab walaupun kita memandu dengan cara yg amat berhemah tetapi kesalahan org lain menyebabkan kecelakaan yg mngkin dpt dielakkan dr awal...aku risau sebab melor kan selalu on road...semoga Allah melindungi perjalanan suamiku...
then izzham tanya aku:
izzham:akak rasa saper salah
aku: semua salah (penuh emosi sei)
izzham:tapi saya rasa kene tukar la nama bas ekspres tula kan..coz ekspres mestila laju..ikut kamus dewan pun mcm tula kak(cewah siap kamus dewan pulak)
aku:dah tu nak letak bas aper?bas mara?mcm kat kg aku jer tapi laju gak...hahaha...bas sekolah pun jadi mangsa gak..habis tu mcm maner?
izzham:???????
tapi bagi aku betol gak apa yg izzham ckp..bas ekspres mestila kene laju...walaupun memang org cakap malang tak berbau tapi kalau boleh kita elakkan lah coz byk org2 yg kita sayang menggunakan jln raya.
semoga ALLAH pelihara kita semua...
amin

jgnla guna h/p ms memandu terutama kat r/bot..membahayakn betol

lots of luv
et

No comments: