Wednesday, November 17, 2010

salam eid adha

salam....
alhamdulillah, hari ni beraya juga aku walaupun memang tak der mood nak beraya...yang sempat aku buat cumalah rendang ayam n rebus nasi impit.maklumlah beli brg pun last minute ptg semalam...dan oleh kerana ramai yg cuti hanya satu hari dan akan kembali bertugas pd hari khamis, so semuanya sibuk membeli barang petang semalam...kene beratur mcm kat giant dah walaupun kedai kecik..melor amik 2 ekor ayam dengan harapan aku supaya ayam tu dipotong la kat kedai tu...tapi nak suh potong ayam pun kene beratur so aku dgn rela hati ckp biar jerla aku yg potong(habisla ko ayam)...melor ckp ptong kecik2 jer..jgn besar2..tak sedap..cewahhh...mcm sedap sgt kan?hehehe...jam dah kol 0615..kalau aku tunggu untuk ptg ayam tu sure kol 7 baru leh balik...then sebab melor n aku lapar kitorang pekena tomyam n nasi goreng ikan masin kat areakota warisan tu..dulu selalu mkn kedai ni coz amik angah yg naik erl dr putrajaya...hehehe...lepas jer sembahyang magrib aku pun terus mulakan kerja2 masak memasak aku ni kan...rebus nasi impit dulu la kan..then potong ayam...nasib la ko ayam coz aku yg potong cuma ko untung coz tak hancur jer..muahahaha...

msk punya msk kol seploh siap...alhamdulillah...kemas bagai semua terusnaik atas...ingat nak suh melor rasa tapi kelaut sudah dia....penat sgt kot..jadinya aku yg menghabiskn..ni malas masak ni..huhuhu...

ingat nak buat puding roti tapi disebabkan org yg ramai sagt dalam kedai tu so aku tak pegi amik susu...sedih sungguh..tak complete menuku...
tapi raya haji tahun ni aku rasa mcm kurang meriah plak...aku dgr org takbir raya pun kejap jer tupun coz anak jiran sebelah umah aku tu bertakbir..family dia ni memang selalu mcm tu tapi ayahnya jerla takder coz dia ada bisness catering untuk musim haji ni...so memang dimekah ajerla...lepas tu aku on tv pun takder org takbir pn..maybe lambat kot depa takbir...pastu surau kat casuarina ni pun tak takbir gak..biasanya ada?uwaaaaa

mak dah sampai umah atok n mlm ni nak wat cukur jambul budak comot yg comel ni...umar qalifff...tapi mcm biasa la aku tak dpt join coz kojo....argh..malas ar nak citer..sedih tahap gaban dah ni....
to mak, nanti et dtg umah atok yer...rindu kat mak ni tapi sure kang ujan lebat plak kat klia ni..
#nak cium makkkkk
lots of luv
et