Monday, December 13, 2010

gud day

salam....

hmm alhamdulillah...nampaknyer permulaan tahun baru (islam yer) aku bermula dengan baik... sangat bersyukur dengan segala nikmatMu ya Allah...

10 disember 2010
ekceli before this kan aku bising pasal pos malaysia coz aku suh adeks aku tu pos surat beranak aku...khamis tak sampai lagi..sure la aku cuak..kalau lambat takperla maybe bukan rezeki aku, tapi aku takut lang jer...surat beranak ni penting kalau kita nak ke mekah nanti...manalah tau rezeki aku dpt jadi tetamu Allah lagikan..huhuhu
aku ada interview spa kat putrajaya...jawatan pembantu tadbir jer (n17 pengkeranian operasi)kebetulan keje mlm n gerak dr klia kol 07 lebih...sampai jer lokasi naik jer..masya Allah..ramainyer orang..hadoi takut ni...tapi tgk2 yg ramainyer gak adalah penyokongnyer..hahaha...pemberi semangat..huhuhu...takperla..maknanyer memang depa ni mengahrap sungguh..tetiba aku rasa mcm menyemak jerla kan..pehal plak aku sesibuk nak kojo ni kan padahal dah ado kojo tetap..tapi aku rasa mcm keje kerajaan ni mcm glamor jer..hahaha
sampai kol 0800 lebih..kol seploh setenga baru nama aku dipanggil untuk bagi no bilik interview..kwn baru aku tu dtg kol 745, kol 1010 baru nama dier dipanggil...org yg dtg lambat dr kami dah dipanggil..ntahler..mungkin nama aku tak sedap kot..muahaha
everything settle kol 1200 lebih..sib baik bilik interview dia banyak..ooooooo mcm ni rupenyer interview spa ni...leh wat pengalaman kan...settle satu bab

11 disember 2010
pun keje mlm before off 2 ari...hmm tiba2 ada kes la plak...ingat wat keje kat opis cepat2 leh pegi berborak ngan intan..lama giler tak jumpa intan...aku keje dia off..dia off aku coti..aku cuti dia ntah kemana..hahaha...kes tak settle sampai pagi...sib baik ganti kawan aku nor..kalau tak sure aku plak yg tak betol....tapi kene ot plak sampai ptg ganti tempat nor..hmmmm...tiba2 dpt kol kena pegi hyrdrabad india...jeng..jeng ..jeng..jeng...takkan tak pegi kan walaupun kejap jer..hmmm pegi jerla...lagipun meter jalan..alhamdulillah..hydrabad tengah sejuk skang ni..dprt from kul 2220 sampai sana 0001(12 mlm)..dorang lambat 2 jam dengan kita..that means m'sia dah kol 2 pagi...baru la aku tau hydrabadnyer airport dibina oleh arkitek yg sama ngan klia..org dr perak..tapi yg gempaknyer airport dorang dijaga oleh askar siap ada senapang tu..n patutla org india ni smart2 coz cleaner depa pun pakai slack n kemeja..tak pakai tie jer coz security depa yg pakai tie n memang depa check betoi2 before staff masuk kapal...mau tak askar dok tengok depa wat keje..kalau askar bagi pegi dekat kapal baru boleh pegi..kalau tak dok diam2 kat tepi yer.....settle keje, masuk balik kapal, dprt dlm kol 1255 sampai kl 0800..alhamdulillah..perjalanan lebih kurang 04 jam jer tapi oklah kan...hehehe...
walaupun penat tapi best gak pi jenjalan walaupun hanya dapat sedut udara sejuk tu coz kami minta izin dok luar...hahaha...ms tu 3 darjah celcius dah..yg pasti tgk dr atas, hydrabad memang bandar yg cantik..
alhamdulillah

p/s:melor ti kita pegi hydrabad yer..staff sana kata hydrabad is the best place for SHOPPING..hahaha

lots of luv
budakcomot