Sunday, January 30, 2011

balik kg

salam




petang jumaat aku gerak ngan melor lepas tgk baim..dlm kol 730...lama giler tak balik umah mak aku...melor pun mcm cuak-cuak jer..elok plak bila otw tu mulut simelor yg ramag tamah ni menegur semua benda...bau wangi tetiba dia tegur...pehtu tak lama pastu bau busuk...terpaksala aku mengaku kata aku kentut..hahaha...yerla kang dia gak yg takut...pastu sampai utan perca babi plak lalu...sib baik kami tak langgar n sempat elak..kalau tak babi tu yg langgar kami...hahaha..gerun tol la..perjalanan yg sgt panjang n agak menakutkan aku..muahaha....

sampai umah mak mcm biasa lakan..disebabkan smua tak tau aku balik, jadinyer terkejutla mereka..hahaha...takper kami pun dah makan siap2...hehehe
alhamdulillah...sampai juga kami...so perjalanan kami berakhir dgn kepenatan walaupun hujan lebat mlm tu mengganggu tidur aku...hmmm

ekceli risau gak takut banjir...takut air naik beb...so dr pagi ujan aje..kejenyer mkn dan msk kemudian mkn lagi..hehehe...sebenarnyer aku tersilap coz ingatkan kenduri cukur jambul dania kat umah mak, upanyer kat umah nenek nia..hahaha...apa lagi kene marah la ngan melor..klaka tol...ini adlah aktiviti wajib melor n anak buah...pengikut dier ipah la.mkn maggie..hahaha

paklang n is
aku tak penah jumpa baby nia lagi..bila nia dtg dia asyik tido jer..hahaha...pemaleh tol baby ni..yerla kami duk kacau dia tapi dia tido jerk..geram tol...bapaknyer siap ckp, mak jgn kata kami takbagi tido yer...hahaha..tido mcm mak paknyer tak bagi tido...tapi lepas tu bila bangun jenuh asyik melalak jer..huhuhu..geram tol ngan dia..
aqis n ipah yg sampai tesenget kepala...
dania n papa...sama jer muka copy apaknyer
dania,papa n mama
ujan yg lebat membuatkan air sungai naik
seram kan....
oleh kerana dah makinlewat n takut gak coz memalam hari ni kan, so aku n melor decide kitorang gerak dlm kol 6ptg...bib n umaq puntak sampai lagi..tapi takperla..takder rezeki nak jumpa umar..ni adalah kwsn sungai yg runtuh ms thun 2008 kot..aku pun lupa da..alhamdulillah....lepas runtuh dibina yg baru jadi jmbtn ni sgt kukuh...tapi tgk jer air sungainyer memang menakutkan...
tapi yg bestnyer aku jumpa umar kat jambatan ni...waaaaaaaa suka sangat..ini budak sangat bijak n suka sangat tersenyum..tengok la mata dia yg besaq tu..eeiii..geram dibuatnyer

sib baik sempat jumpa umar...geram tol paklang ngan dier..hahaha...sangat chomel...

best sgt balik walau sekejap...banyak hasil mak yg aku dpat...hahaha...pokok cili 4 pokok, daun pandan n pokok kari...aku tak pernah dpt tanam pokok pandan..tak menjadi jer..geram tol. pokok kari aku penah hidup dgn subur satu ketika dulu tapi ada org yg sgt suka main api dah bakar pokok kari aku...grrrrrrrr, geram giler aku...

p/s:kenapa aku tak amik gmbr ngan mak?hish..geram tol la

lots of luv

kekodokbulat

No comments: