Friday, January 21, 2011

susah kan?






salam



susah nyer bila jadi lemah
boleh ditindas mcm bola getah
dah la lembik dipijak diterajang
umpama kaca yang memang tiada siapa nak pandang

adus....kusut betol mindaku sekarang
mahu kupejam mata tapi ada yg menghalang
ingin ku pujuk hati yang walang
tapi tiada bahan yang boleh digunakan

ingin ku bawa rajuk hati ini
pergi jauh mengikut kaki yg melangkah
tapi umpama ada bongkah
yang menghalang aku dr bergerak walau selangkah
kadangkala aku hanya ingin membantu
tapi malang yang sentiasa tak berbau
sering menjadi tetamu
andai aku boleh mengesanmu
akan aku tepis supaya lara ini tidak bertandang
menambah duka yang semakin bersarang
umpama angin yang bertiup kencang
argh...kusutnya jiwaku
pada Mu tuhan aku berserah
semoga kebaikan aku ini ditimbal balas
kadangkala aku pening memikirkan masalah
yang kunjung tiba tak lepas-lepas
susah untuk orang memahami
senang untuk dizalimi
mudah untuk disakiti
sukar to say sorry