Monday, February 7, 2011

boleh la

salam



hmm disebabkan cuti maka aku pk haruslah membuat makanan yg rendah kalori coz dah makin membesar bagai johan..(rendah ker)..hahaha

disebabkan selalu sgt buat blog walking n jumpa sifu2 bab masakan ni buat potato bot tu maka aku pun nak try gak bakat terendam ni kan cumanya aku tak der cheese..aku cuma buh mayonis, butter sket n lada hitam..alhamdulillah menjadi jugak la walaupun..........hehehe..buat 3 bijik jer tapi satu tu ms korek terpecah la pulaks..tapi boleh la dr takder kan...
untuk hayam tu aku just perap ngan kicap cair(lebihan kicap sushi tu..huhuhu),kicap pekat sket, gula n lada itam...then aku bakar.cumanyer ayam tu aku potong kasi lagi nipis (cewahh mcm chef gitu)yerla ari tu amid wat makan2 dia wat set western tapi aku tak dpt join..makanya ari ni nak try la kan walaupunnnnnnnn...huhuhu
coselaw tu aku hantam jer coz mayonis plak nak habis.so sket jer dpt buh mayo nyer...
untuk sos plak, air yg kuar ms bakar ayam tu aku msk balik buh tepung jagung ajer..tak tambah garam pun coz dah sodap...
alhamdulillah sedap tapi portion yg aku buh tu kami share berdua ngan melor..giler nak mkn sorang mcm tu..hehehe..melor ckp mcm kenny rogers arrrr(bangga kejap). TAPIIII...
penat makcik ni masak rupanyer si melor belikan aku sushi ni..wahhhhh terus lupa pada cik hayam..lantak sushi ajerla kan..muahaha.tapi tak habis pun coz banyak sgt...
kengkonon nak makan simple2 tapi hampeh..hmmm ni maleh kalau cuti..asyik makan..makan dan makan ajer..hadoiaii..
p/s: tq melor...luv u
lots of lu
kekodokbulat